Beantwoord

onbekende sms naar het buitenland

  • 13 December 2023
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

Hallo,

 

Op mijn factuur kom in 107 sms berichten tegen naar het buitenland, allemaal verschillende nummers. Ik heb op de telefoon gekeken welke aps er rechten hebben om de berichten app te gebruiken en dit zijn enkel de standaard apps van android, geen gekke andere social media of winkel apps. Elke sms is 7 cent omdat deze buiten mijn onbeperkte sms bundel valt. Ik heb een vraag gesteld aan Simpel dit uit te zoeken maar heb na een week nog geen antwoord. Gelukkig heb ik een plafond ingesteld, ik moet er niet aan denken welke rekening ik zou hebben als ik dat plafond niet had. Sms naar het buitenland kan ik nergens uitzetten in de app.. alleen bellen en sms-en IN het buitenland.. Maar goed.. iemand een idee wat dit nog meer kan zijn? In andere topics lees ik iets over Google verificaties… lijkt me sterk dat je hiervoor moet betalen maar het zou kunnen.. alleen 107 berichten een paar minuten ..? 

 

 

icon

Beste antwoord door Charlie 15 December 2023, 09:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Bolle,

 

Allereerst vervelend dat er kosten zijn gemaakt n.a.v. de verstuurde SMS'jes naar het buitenland! 

 

Op mijn factuur kom in 107 sms berichten tegen naar het buitenland, allemaal verschillende nummers. 

Naar mijn mening zou dit flubot moeten zijn, een ander woord voor internationale sms fraude. Hier hebben wij al een topic over gemaakt, namelijk deze. Ik raad je aan deze even door te lezen, gezien hier erg duidelijk en volledig uitgelegd wordt wat dit precies inhoudt en wat je hiertegen kunt doen.

 

Een korte samenvatting: 
Flubot is een malware waarbij er gegevens van jou gelekt worden, maar ook waarbij deze sms'jes naar het buitenland wordt verstuurd. Omdat dit vaak vanuit een app wordt gedaan, zie je deze berichten niet terug in jouw SMS-overzicht. Je merkt dus vaak niks op totdat je de factuur binnenkrijgt. Wat je hiertegen kunt doen, is het herstellen van jouw telefoon door deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hiermee verwijder je de malware die deze berichten verstuurd. Let op: hiermee verwijder je ook de inhoud van je toestel. Je kunt na het herstellen een back-up op jouw telefoon zetten, maar dit dient dan wel een back-up te zijn van voor de malware, anders installeer je deze opnieuw op jouw toestel.

Verder zou je via de klantenservice het bellen en sms-en naar buitenlandse nummers kunnen deactiveren. Echter heeft dit betrekking op alle buitenlandse nummers. Indien dit gewenst is, kun je op deze manieren contact opnemen met Simpel! 

 

Hopelijk heb je iets aan mijn bericht! 

Groet, Charlie

Simpel 

Dankuwel voor dit antwoord. Dit is een helder verhaal. Inmiddels zijn we overgestapt naar een iPhone en aangezien Simpel buiten deze reactie verder niet meer heeft gereageerd op mijn verzoek via de website is inmiddels een portering aangevraagd en gaan we verder met een andere provider. Bedankt voor alles, jullie netwerk deed het voor ons altijd prima en het abonnement met plafond is ideaal! Keep it up 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Bolle

Vervelend om te lezen dat je nog geen reactie hebt ontvangen en hierdoor overstapt naar een andere provider 😔

Het is momenteel heel druk in onze postvakken waardoor het helaas voor kan komen dat je iets langer op een reactie moet wachten. Onze excuses hiervoor. 
Voor een snellere antwoord kan je ons altijd via WhatsApp of telefonisch benaderen. Al onze contact opties vind je terug op onze website. Wellicht kunnen wij nog iets voor je betekenen. 

Wel fijn om te lezen dat je desondanks een goede ervaring met ons hebt gehad! 

Ik wens je een fijne dag. 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer