Skip to main content
Beantwoord

Rcs support

• 17 september 2024
  • 3 reacties
  • 138 Bekeken

Wanneer kunnen we RCS support verwachten op het simpel netwerk?

Ik vermoed dat er meerdere Android en iOS gebruikers zijn die dit graag willen gebruiken.

Beste antwoord door Jahduar

Goedemiddag @Ries

Begrijpelijk dat je dit even navraagt. 
Het aanbieden van RCS-support staat momenteel (nog) niet op de planning.
Ik kan je helaas dus ook niet toezeggen wanneer dit aangeboden zal worden.

Groet, Jahduar 
Simpel

Bekijk origineel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 99 reacties
  • Antwoord
  • 2 oktober 2024

Goedemiddag @Ries

Groet, Jahduar 
Simpel

• Lezer
  • 1 reactie
  • 4 februari 2025
Jahduar schreef:

Goedemiddag @Ries

Groet, Jahduar 
Simpel

Erg jammer dat dit niet aangeboden wordt door Simpel of een van de andere providers in Nederland. De functionaliteit om media te versturen zit al jarenlang ingebouwd in zelfs de meeste simpele SMS app (de standaard AOSP app ook). Maar het heeft helaas nooit gewerkt in Nederland. De app van Google wil ik juist absoluut niet gebruiken nu ik weg wil van WhatsApp. Dan maar Telegram of Signal.

• Auteur
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 5 februari 2025
rickvdbergh schreef:
Jahduar schreef:

Goedemiddag @Ries

Groet, Jahduar 
Simpel

Erg jammer dat dit niet aangeboden wordt door Simpel of een van de andere providers in Nederland. De functionaliteit om media te versturen zit al jarenlang ingebouwd in zelfs de meeste simpele SMS app (de standaard AOSP app ook). Maar het heeft helaas nooit gewerkt in Nederland. De app van Google wil ik juist absoluut niet gebruiken nu ik weg wil van WhatsApp. Dan maar Telegram of Signal.

Helemaal mee eens. Ik zit er inderdaad over na te denken om te switchen van provider voor deze reden. op dit moment is gelukkig een heel groot deel van mijn omgeving gebruik gaan maken van Apple dus iMessage werkt gewoon naar behoren maar ik zou inderdaad graag gedag zeggen tegen Meta en dat gaat helaas niet zo makkelijk zolang RCS niet wijd beschikbaar is. Persoonlijk vind ik ook eigenlijk dat de EU dit zou moeten afdwingen van providers om de simpele reden van DMA (Digitale poortwachter) wetgeving. Als Apple, Google en Microsoft hier onder vallen mogen de providers ook wel hun steentje bij dragen.

Reageer