Beantwoord

Samsung s8+ bellen werkt niet

  • 9 January 2022
  • 44 reacties
  • 1796 Bekeken

Ik heb een samsung s8+ met simpel abonnement

Echter kan ik niet bellen of gebeld worden.

Via whatsapp werkt wel, internet via de gsm masten ook.

Ik heb een youfone sim van iemand geleend en daarmee kan ik wel bellen en gebeld worden.

Andersom werkt mijn sim ook weer in zijn toestel oke.

Het is dus de combinatie simpel met mijn s8+ die niet werkt.

Na contact met de telefonische klantenservice een nieuwe simkaart van simpel gekregen maar geeft hetzelfde probleem.

Wat nu?

icon

Beste antwoord door Phil 14 January 2022, 16:32

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Even opnieuw  met klantenservice bellen

Mijn moeder heeft een Samsung S8+ en ondervind hetzelfde probleem als Dorus. Gebeld met simpel. Het blijkt een bekend probleem en zou opgelost moeten worden met een Samsung patch van sumsung zelf. 

De medewerker gaf aan dat dit alle S8 en S8+ toestellen betreft. Overigens kan mij moeder soms wel bellen en heel soms gaat de telefoon als je er naar belt na een paar seconde stilte wel over. De proef op de som genomen en inderdaad haar sim kaart werkt wel in mij telefoon (Galaxy a51).

Anyway, ik kreeg het telefoonnummer van Samsung en moest daar maar naar de patch vragen. Het nummer van samsung kost wel 18ct/pm. Toch maar bellen naar Samsung voor die patch dan. Enkele euro,s aan belkosten verder had ik het volgende antwoord van de Samsung medewerker.

"Het klopt dat er problemen zijn met de provider simpel en de Galaxy S8 en S8+" gaf de medewerker aan. Hun development team heeft hierover contact met simpel en dit loopt achter de schermen, echter is er nog geen patch ontwikkeld! Dit kan een week duren maar ook een maand, zelfs of ze het überhaupt gaan oplossen is onzeker aangezien Samsung officieel geen ondersteuning meer biedt voor de S8. Samsung zou bij bellen wanneer er meer bekend is, eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in dat het spoedig wordt opgelost. De communicatie vanuit simpel laat ten wensen over aangezien dit probleem al enkele tijd loopt alleen mijn moeder is er pas gisteren achter gekomen. Het ergste is nog dat ze zeggen dat het alle S8 en S8+ toestellen treft.…

 

Ik vraag me af, waarom wordt dit niet vermeld in de FAQ? Halve dag aan verspild en mijn moeder overweegt nieuwe telefoon te kopen, want oplossing blijft uit. Ze kan ook niet naar een andere provider (probleem is alleen met simpel blijkbaar) aangezien ze nog aan een abonnement van 2 jaar vast zit.

Belachelijke situatie, maar Dorus, je bent slecht geïnformeerd door de medewerker want bovenstaande is aan de hand en nieuwe simkaart gaat niets oplossen helaas.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi allemaal,

De hierboven beschreven situatie is onlangs bij ons bekend geworden naar aanleiding van klanten die hierover contact hebben opgenomen. Aan de hand daarvan hebben we intern een onderzoek gestart om te kijken of de oorzaak terug te leiden is richting ons netwerk of onze simkaarten. Hierbij is aan het licht gekomen dat het inderdaad veroorzaakt wordt door een aanpassing aan de kant van Samsung, hierdoor hebben wij ook geen grip op een eventuele oplossing. 

We communiceren dit niet proactief aangezien wij niet weten welke klanten allemaal van de Samsung S8 of S8+ gebruikmaken. Een vermelding in een FAQ is een goed idee en zal ik hier bespreekbaar maken. Qua oplossing is de snelste oplossing om van een andere telefoon gebruik te maken. Het is in deze gevallen echter wel raadzaam om even contact met ons op te nemen, wellicht kunnen we nog op een andere manier meedenken.

Groetjes,

Phil

@N30ish,

Dank je voor je uitgebreide reactie.

Ik vermoedde al zoiets maar blijf het vreemd vinden.

Immers het werkt wel met een Youfone simkaart en ook met Ziggo/Vodafone (inmiddels ook getest).

Alleen met Simpel zijn er problemen…… Waar ligt het dan aan?

¨Simpel¨ lijkt mij.

Doorverwijzen naar de telefonische klantenservice verdient niet de hoofdprijs.

@Simpel

Ik ontvang graag een reactie van Simpel hoe dit op te lossen, kom met een voorstel aub.

En geef die hier dan hebben anderen daar ook wat aan.

B.v.d.

 

Hi @Dorus

Ik begrijp uiteraard goed dat je het probleem zo spoedig mogelijk wil laten oplossen. 

Zoals mijn collega eerder al aangaf, kunnen Samsung gebruikers problemen ervaren met de Simpel simkaart. Omdat de aanpassing vanuit Samsung is gedaan weten wij nog niet wat de precieze oorzaak hiervan is. 

Er wordt per klant gekeken naar een eventuele oplossing, om deze reden wordt er gevraagd om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken.

Groet, 

Lisa 


 

@Simpel 

U schrijft hierboven ( @Lisa_12  ) dat ik telefonisch contact moet opnemen met uw klantenservice.

Dat heb ik gedaan en ben bijzonder onvriendelijk te woord gestaan.

Ik word doorverwezen naar Samsung.

Op mijn vraag of ze een nummer van de juiste Samsung afd. voor me had zegt ze; ¨dat moet u googlen¨.

Weet u wel hoe groot Samsung is, was mijn vraag.

¨Ik heb geen nummer voor u en ik ga nu de verbinding verbreken¨

Dat is geen oplossing maar een zoek het maar uit doorverwijzing.

Is dat wat u bedoeld met ¨Er wordt per klant gekeken naar een eventuele oplossing, om deze reden wordt er gevraagd om telefonisch contact met ons op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken.¨?

Nare ervaring!

 

 

  1.  

 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Dorus,

Allereerst mijn welgemeende excuses voor het telefoongesprek met onze klantenservice. 

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je verder te helpen.

Groet,

Mila

Ik zit met het zelfde probleem en ook mij wordt gezegd koop maar een andere telefoon? Dit is toch te belachelijk voor woorden. Er moet toch een andere oplossing hier voor zijn???

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Tamana Zh,

 

Wat vervelend zeg, dat is zeker niet de bedoeling!

 

Ik wil je vragen het contactformulier in te vullen en te refereren naar mij: Charlie. Ik kijk graag even met je mee, zodat ik kan controleren wat er in jouw geval mogelijk is. Ik zie je bericht tegemoet!

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik heb dezelfde problemen ik heb ook een Samsung s8+ galexie. Kan ook niet bellen of gebeld worden.

Heb contact gezocht met simpel en kwam daar achter dat het probleem met telefoon en simpel  bij Samsung zelf zou liggen.

Mij is aangegeven dat het binnenkort opgelost zou zijn.

Klopt dit ?

En dat ik het kaartje in een andere telefoon kan doen.

Niet handig omdat ik ook de telefoon voor werk nodig heb.

Je moet maar een andere telefoon hebben liggen?

 

Toch raar van Samsung dat zij zeggen deze 8+ niet meer te ondersteunen omdat deze telefoons nog wel gewoon te koop zijn.

Mij is aangegeven dat het binnenkort opgelost zou zijn.

Klopt dit ?

 

 

Ik hoop het.

Meerdere simkaarten (Youfone en Vodafone) getest met mijn s8+ die werken.

Maar die van Simpel niet.

Waarom zou Samsung zich daar druk over maken, er vanuit gaande dat er alleen een probleem met de Simpel simkaart is?

Maar nogmaals, ik hoop dat Samsung wel wat kan betekenen voor ons.

 

Maar nogmaals, ik hoop dat Samsung wel wat kan betekenen voor ons.

 

Deze zin van mij is niet eerlijk en dat moet ik recht zetten.

Simpel heeft inmiddels via dit forum, private mail, email en telefonisch van zich laten horen.

Op een medewerker na allemaal vriendelijk en oplossingsgericht.

Simpel is wel degelijk druk doende om samen met Samsung dit probleem op te lossen.

Alhoewel zij wel erg afhankelijk zijn van Samsung in deze.

Hopen dus maar dat Samsung ons snel van een update, met de oplossing, kan voorzien.

De medewerkster die ik gesproken had was inderdaad heel meelevend en wist ook meteen waar ik het over had. En gaf aan dat ze er ook mee bezig waren.

Ik hoop ook dat ze snel met een update kunnen komen omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn werk en dus niet zomaar een andere telefoon kan gebruiken.

 

Ik hoop dat het snel opgelost is voor ons allemaal.

 

Inmiddels zijn we een maand verder…..

(na melding op dit forum maar het probleem is al langer bekend bij Simpel).

Kan @Simpel mij / ons informeren hoe het er voor staat?

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Dorie,

Begrijpelijk dat je een update wilt ontvangen. 

Ik kan je helaas niet blij maken hiermee, omdat wij nog géén update vanuit Samsung hebben ontvangen. De enige (tijdelijke) optie, is om een ander toestel te gebruiken in de tussentijd.

Groet,

Mila

@Mila 

Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.

U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.

Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?

Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?

Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.

Graag een reactie.

B.v.d.

Reputatie 6

@Mila

Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.

U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.

Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?

Dit zal een reactie zijn bedoeld vanuit Samsung..

Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?

Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.

Dit wordt een vervelend iets voor allen die hiermee worden getroffen. Uitzonderingen daargelaten worden de meeste Android telefoons 2 hoogstens 3 jaar ondersteunt door de fabrikant.  De type telefoons zijn op de markt gebracht in 2017. Dit zal het struikelblok zijn waar men mee wordt geconfronteerd.

Graag een reactie.

B.v.d.

Ik vindt het erg vervelend voor jullie maar dit is hoe ik het zie.

Hallo allemaal,

Heb ook precies dezelfde problemen gehad als boven beschreven. Het begon ergens in december met niet verstaan van de beller tiidens gesprek en uiteindelijk helemaal niet meer kunnen bellen of gebeld worden. Diverse keren met Simpel contact gehad maar men ontkende dat het een bekend probleem was. Een paar dingen geprobeerd oa nwe simkaart, maar echt onderzoek hebben ze niet gedaan. Bleven het toch op mijn toestwl gooien ondanks dat de simkaart van budgetmobiel van mn zoon t wel deed in mijn toestel. Uiteindelijk was de 'oplossing' dat ik mijn contract heb opgezegd. Met heel veel moeite wilde ze mijn nummer uiteindelijk anderhalve mnd voor t einde toch eerder vrijgeven, maar pas na heel veel overredingskracht! Ik ben er inmiddels achter dat providers via het kpn netwerk wel werken maar via de  t-mobile en ziggo netwerken niet. Budgetmobiel werkt ook in mijn geval. Echt slecht van Simpel dat ze de ene klant wat compleet anders melden dan de ander en de nieuwste feiten dus niet op een rijtje hebben. En super slecht van Samsung dat ze iets vera derd hebben waarsoor dit ontstaan is. Blijkbaar willen ze gewoon dat je een nwe tel koopt in deze wegwerpmaatschappij. Ze verdienen nog niet genoeg daar!!!!

@BettyB 

Bedankt voor je reactie BettyB.

Erg vervelend dat we moeten wachten op een oplossing voor een bekend probleem inmiddels.

De radiostilte vind ik nog het ergste.

 

Hiermee verzoek ik Simpel nogmaals om met een update te komen van de status van dit probleem.

Hoe ver zijn jullie (Simpel en Samsung) met het verlossende woord?

Is Samsung uberhaupt al aan het werk aan een software oplossing of staat het alleen nog maar op de planning?

Ben duidelijk, met andere woorden waar staan wij als klanten?

Kortom ik wil antwoorden want ik word nu aan het lijntje gehouden.

 

Graag ontvang ik ook nu al een voorstel voor compensatie (ipv achteraf zoals toegezegd door jullie).

En dat u nog niet gereageerd heeft op mijn voorlaatste bericht (nogmaals hieronder) valt me tegen.

 

 

@Mila

Ik hoop niet dat vriendelijkheid, zoals ik in een eerdere post bedoelde, verward wordt met stil zitten.

U schrijft dat jullie nog geen update ontvangen hebben van Samsung.

Update in de zin van een software update voor de S8 en S8+ gebruikers of dat u niets meer van Samsung heeft vernomen sinds de melding dat er problemen zijn?

Het eerste kan ik begrijpen, anders zouden we wel op de hoogte zijn gesteld, toch?

Het tweede is niet acceptabel en verdiend op z´n minst uitleg hier op het forum.

Graag een reactie.

B.v.d.

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Begrijpelijk dat je een update wenst. Echter, meer dan de andere berichten kan ik je niet melden. Er is nog geen oplossing bekend, waarbij wij afhankelijk zijn van Samsung. Omdat de duur van het probleem onbekend is, kan ik je ook nog geen toezegging doen over een compensatie. Zodra het probleem is opgelost, kunnen we nagaan welke compensatie er mogelijk is voor jouw abonnement. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

@Charlie, @Simpel 

Je geeft geen enkel antwoord op de door mij gestelde vragen.

Het moet toch mogelijk zijn voor jullie om een paar simpele vragen te beantwoorden.

Dus nogmaals;

Is Samsung uberhaupt al begonnen aan een oplossing van de storing?

Zoja, wat is de planning?

Zo nee, wanneer wordt duidelijk wat de planning is?

Wat vindt u zelf dat een acceptabele termijn is dat dit opgelost is?

Wat voor compensatie mag ik verwachten per storingmaand en vanaf welke datum telt u dan?

Ik ben al jaren een tevreden klant maar dit begint toch wel te wringen eerlijk gezegd.

Graag een reactie.

B.v.d.

 

 

Hi @Dorus

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen. 

Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven.
In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel. 

Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken. 

Groet, 

Lisa
 

Hi @Dorus

Ik begrijp dat je hier meer duidelijkheid over wil, alleen kunnen wij nog niets met zekerheid toezeggen. 

Op de gestelde vragen kan ik op dit moment daarom nog geen antwoord geven.
In sommige gevallen wil het wel eens helpen om het 2G of 3G netwerk te gebruiken. Het betreffende netwerk dien je te selecteren via de instellingen van je toestel. 

Ik kan je enkel meegeven dat Samsung er mee bezig is om dit probleem op te lossen. Wij hopen dan ook dat deze storing spoedig is opgelost en onze klanten het abonnement weer kunnen gebruiken. 

Groet, 

Lisa
 

 

Die test is mij minimaal een maand geleden aangeraden en dat biedt geen oplossing.

Maar wederom krijg ik geen antwoorden op de door mij gestelde vragen.

 

Deze mail stuur ik naar aanleiding van het onderzoek.

 

Daaruit is gebleken dat er geen onregelmatigheden zijn aangetroffen op het netwerk. 

Enkele suggesties vanuit T-mobile zijn:

 

Wij adviseren de VoLTE/VoWIFI settings te controleren: 

 

1. Is bellen via 4G, bellen via Wifi turned ON in the handset , if so disable the settings and retest.

2. If above options are disabled  and the issue remains, force the handset on 2G/3G  and retest. 

 

Succes en een fijne avond gewenst!

 

Zojuist bovenstaande tekst in een mail van u ontvangen.

Daarvoor dank maar de afsluiter suggereert dat daarmee het probleem verholpen is en dat is zeker niet zo.

Voorgestelde punten heb ik minimaal een maand geleden al getest op verzoek van uw klantenservice.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Dorus,

 

Voor zover bekend is er nog geen oplossing voor het probleem gerelateerd aan de Samsung S8(+). 

 

De tips in de e-mail bieden voor sommige klanten een oplossing, vandaar dat wij dit meegeven. Indien deze tips voor jou niet helpen, is jouw probleem complexer en is de uitkomst van het onderzoek van Samsung benodigd voor een oplossing. Jouw eerdere vragen kunnen wij niet beantwoorden op dit moment, hopelijk heb je hier begrip voor. Wij doen er alles aan om de abonnementen zo snel mogelijk weer werkend te krijgen! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer