Beantwoord

simkaart gebruiken in andere oudere telefoons ?

  • 27 April 2022
  • 7 reacties
  • 647 Bekeken

Badge

hoi, heb een smartphone en ik heb nog 2 oude telefoons liggen waarvan 1 hele oude (ergens uit 2005) en de batterij is nog steeds goed en nog steeds standby van enkele maanden (weliswaar zonder gebruik, maar toch, probeer dat maar eens met jouw erg slimme telefoon).

als ik mijn simkaart in de oude telefoons doe, zeggen de telefoons dat er geen simkaart is ? zit er een blokkade op o.i.d?

kan ik op 1 of andere manier mijn simkaart werkend krijgen in de oude telefoons ?

ik stel deze vraag omdat ik het voornemen heb om alle privacy schendende smartphone-meuk er uit te gooien, oftewel, ik wil terug naar een volledige domme mobiele telefoon die alleen kan bellen en sms-en, meer niet.

bvd ben.

icon

Beste antwoord door Snowboard 28 April 2022, 07:56

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Ik vermoed dat je tegen een aantal zaken aanloopt. T-Mobile (en dus ook Simpel) netwerk zal niet werken op de 2G telefoons. Wat je dus kunt proberen is of een ander netwerk simkaart wel werkt zolang die wel 2G biedt. Verder is het ook de vraag hoe de contacten zijn opgeslagen. De simkaart is dan eerder een zwakkere methode.

Badge

bedankt voor de reactie snowboard.

het ironische is dat ik vanmorgen ff de oudste telefoon geprobeerd heb (en die is uit 2003 ipv 2005 zoals ik eerder had vermeld), dat deze oude 19 jarige samsung het WEL DOET ?

de  andere telefoon is een smartphone uit 2017, een (3g) nokia met windows 8.1, en DIE doet niks met deze simkaart, vreemd toch ?

btw, je hebt gelijk wat de contacten op de simkaart betreft, alle contacten die ik op mijn huidige smartphone zie, zie ik niet op de 19 jarige samsung, dus zal, als ik de samsung standaard wil gaan gebruiken de contacten handmatig moeten invoeren, maar ja, dat is de prijs die je blijkbaar zal moeten betalen met een 19 jarige domme telefoon, daarentegen,  persoonlijk vind ik het die prijs wel waard.

dus eigenlijk is mijn probleem opgelost, buiten het feit dat die 3g windows 8.1 uit 2017 het niet doet met deze simkaart, ik zou toch graag willen weten waarom, en ik heb de telefoon ooit los gekocht in de winkel zonder abo, dus een simlock lijkt mij niet van toepassing ?

Reputatie 6

Het lastige met de Windows telefoon is in feite dat daar al lang de stekker is uitgetrokken door de makers. En houdt ook in gedachten dat er basis telefoons zijn die wel werken op 4G.

Badge

ok, dan kan ik die windows phone als zeker voor verloren beschouwen, maar was toch al geruime tijd tot wekker gedegradeerd, DAT doet prima :-)

zat te orienteren op het www voor een basis telefoon, maar als je dan verder kijkt blijken zelfs die basis telefoons ook toch nog aps te hebben zoals whatsap en email.

ik wil een mobiele telefoon die helemaal niets met internet kan, enkel bellen en sms, zou die bestaan ?

Reputatie 6

 

ik wil een mobiele telefoon die helemaal niets met internet kan, enkel bellen en sms, zou die bestaan ?

Jazeker, de Nokia 110 4G en bijvoorbeeld de Nokia 225 4G. (Correctie, de 225 heeft wel internet)

Badge

bedankt voor het meedenken snowboard maarrr, heb de specs bekeken en de Nokia 110 4G  heeft ook internet en zelfs wifi !

gaat hem voor mij niet worden, ik wil gewoon een ding zonder enige vorm van internet-mogelijkheden...hoop dat zoiets nog bestaat ? of zoek ik het onmogelijke ?

 

Reputatie 6

Ik denk dat je gelijk hebt. Op BCC staat bij volledige specificaties WiFi : Nee.  Op Tweakers staat bij draadloze verbindingen wel WiFi.

Ik denk ook dat wat jij zoekt er niet is. Maar je kunt als een omweg een telefoon zo instellen dat je uiteindelijk hebt wat jij wil. 

Reageer