Beantwoord

Slecht bereik telefoon wat nu?

  • 21 February 2020
  • 23 reacties
  • 7580 Bekeken

Hallo,

 

Ook wij hebben slecht bereik met ons mobiele abonnement. Dat is in huis èn rondom huis het geval. Ook al een ander toestel geprobeerd maar dat gaf hetzelfde probleem. Hakkelende en stotterende geluiden van de andere kant van de lijn. Een streepje of geen streepje bereik. Het was goed, heb dit abonnement nu al een half jaar. Sinds twee a drie weken treden deze problemen op en is een gesprek voeren erg lastig. Volgens de dekkingskaart moet het allemaal dik voor elkaar zijn, maar dat is het dus niet. Is er ergens een mast vervangen, verplaatst, defect?

icon

Beste antwoord door Joachiem 24 February 2020, 13:07

Bekijk origineel

23 reacties

Ik herken dit probleem. Ik woon in apeldoorn. Sinds een half jaar klant. Naar volle tevredenheid. Nu sinds afgelopen week kan ik ineens niet meer bellen of gebeld worden. Als ik bel dan hoor is soms veel gekraak en geluid, maar ik lrijg niemand aan de telefoon. Heel storend. 

 

Simkaart in een andere telfoon gestopt, nog steeds hetzelfde probleem. Klantenservice gebeld. Kreeg ik een nieuwe simkaart. 

Vandaag simkaart binnen. Geactiveerd , en na 2 uur getest. Exact hetzelfde probleem. Lag dus helaas niet aan de simkaart. Maar ja en nu?

 

 

Reputatie 2
Badge +8

hoi @hansnoordhof & hoi @Susan usan,  Hebben jullie zin om de volgende stappen door te lopen?

1. Controleer https://www.simpel.nl/dekkingskaart-netwerk-simpel of er op dit moment een storing speelt.
2. Start je telefoon opnieuw op
3. Test de simkaart in een ander toestel
4. Stuur ons de volgende gegevens (niet ouder dan 2 dagen) ook al heb je service (bereik) of niet:Voorbeeld 1: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 2: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Voorbeeld 3: datum, tijdstip, telefoonnummer wat u belt of door gebeld wordt, provider van de andere persoon, postcode en foutmelding.
Merk & Type huidige toestel.
Merk & Type getest toestel.

En de uitslag aan mijn collega door te geven via www.simpel.nl/contact?

Stap 4. is mogelijk. Je kunt de voorbeelden zelf genereren door ingaand of uitgaand een poging te doen. De pogingen kunnen door de technici gezien worden.

Groetjes Joachiem

Ik heb inmiddels stap 1,2 en 3 doorlopen zonder resultaat. Inmiddels twee storingsgevallen gemeld op bovenstaande site. Op andere plekken is het prima maar thuis steeds niet en dat was het altijd wel.

 

Wordt vervolgd…...

Ik heb hier sinds kort ook heel slecht ontvangst. Klinkt als een robot mensen kunnen mij heel slecht verstaan. Moet echt bij de tuindeur gaan staan voor ontvangst. Tja het is nu officieel over genomen door Tmobile. En daar heb ik nog al veel probleempjes mee gehad. Dus ik stap maar weer eens over….. En goed opletten welk netwerk zit de provider op ;) 

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @Anitaanita,

Welkom op onze community!

Wij hebben altijd al gebruik gemaakt van het netwerk van T-Mobile. Met de overname is er niets veranderd voor onze klanten.

Balen dat je sinds kort problemen ervaart met het netwerk. Heb je de dekkingskaart al eens gecheckt?

Ook adviseer ik je om de stappen die mijn collega @Joachiem aangeeft te volgen om na te gaan waar het probleem aan kan liggen. 

Mocht het probleem niet verholpen worden, adviseer ik je om contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij hier achteraan kunnen. 

Groet,

Mila

Ik heb al 4 jaar simpel en altijd super bereik gehad maar de laatste weken kunnen mensen me niet meer verstaan door het steeds wegvallen! Ik zie dat ik niet de enige ben dus denk dat er wel degelijk iets veranderd is. Helaas heb ik mijn abbo verlengd voordat de problemen begonnen. Kan ik hier nog iets aan veranderen?

Hier zet zelfde probleem! Ligt hier niet aan de sym kaart want het gaat hier om 4 abonnement en met 4 verschillende merken toestellen. Heeft dit niet met de overname te maken? Zoveel mensen hebben dit probleem. 

Reputatie 2
Badge +8

Goedemorgen @Imgrid,

Bedankt voor je reactie.

Vervelend om te lezen dat je sinds kort problemen ervaart met het bereik, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je toevallig de dekkingskaart al gecheckt? Ook adviseer ik je om de stappen die mijn collega @Joachiem aangeeft, te volgen. 

Ik adviseer je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we aan de hand van je gegevens, je verder kunnen helpen. 

Groet,

Mila

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Marjademooij,

In deze topic heb ik reeds op je bericht gereageerd. 

Groet,

Mila

Ook wij hebben ineens geen bereik meer in onze straat, loop ik een km dan werkt alles ineens weer. Erg vervelend aangezien we allemaal hier in huis hetzelfde probleem hebben, mochten we een arts nodig hebben moeten we eerst 1 km lopen. We zitten nu al ongeveer 3 jaar bij simpel en nooit problemen gehad. Nu al dagen aan het appen geweest met klantenservice en we mogen kosteloos overstappen maar het gaat me veel meer per maand kosten bij een ander en het moet toch op te lossen zijn

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Tineke,

Vervelend dat je problemen ervaart met het netwerk! Wij bieden vroegtijdig overstappen alleen aan wanneer er op korte termijn geen gepaste oplossing is. Ik kan wat dat betreft dan ook niets voor je betekenen/garanderen.

Groet,

Mila

Hier hetzelfde probleem. Binnen helemaal geen bereik. Ik moet naar buiten om fatsoenlijk te kunnen bellen. Hele stappenplan van jullie is dus nonsens. Aangezien er veel meer mensen last van hebben. Ook een vriendin van mij ervaart dezelfde problemen. Helaas zit ik er nog tot volgend jaar aan vast. Wel elke maand betalen, maar normaal kunnen bellen zit er niet in.

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Ilonka50,

Ik kan begrijpen dat het frustrerend is om niet fatsoenlijk te kunnen bellen. Het is echter wel van belang om de genoemde stappen te doorlopen, wanneer blijkt dat deze geen effect hebben, wil ik je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we aan de hand van je gegevens met je meekunnen kijken.

Succes!

Groet,

Mila

Beste Simpel,

Ook bij mij sinds 3 a 4 weken zeer slecht of geen bereik met alle 4 de sim kaarten, al meer dan 4 jaar ben ik een tevreden klant bij u en heb altijd goed bereik gehad. Klopt het dat u over bent gegaan naar een ander netwerk provider? 

Met het huidige bereik ben ik absolute niet tevreden, gezien de aantal klachten van de afgelopen perioden denk ik dat het probleem bij Simpel ligt en hoop ik dat u spoedig met een oplossing komt.

Groet

Martin

 

Hi @MLBorsje.01

Vervelend om te lezen dat je slecht bereik ervaart. 

Simpel maakt al jaren gebruik van het netwerk van T-Mobile, hier zou het dus niet aan kunnen liggen. 
Heb je de dekking al geraadpleegd? Hier kan je zien hoe de dekking op jouw locatie(s) is. 

Mochten er op het moment werkzaamheden worden verricht dan is dit de oorzaak van het probleem. 

Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik je vragen om telefonisch contact met ons op te nemen. Op basis hiervan kunnen wij een onderzoek laten starten door de specialist. 

Je mag ons uiteraard ook een e-mail sturen. Ik of mijn collega zal dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opnemen. 

Groetjes, 

Lisa

 

Hier ook hetzelfde probleem, slecht ontvangst met twee abonnementen.

Jarenlang probleemloos gebeld en nu vreslijk slecht ontvangst.

Hadden net beide ons abonnement verlengd, betekend tot maart 2023 gezeur met bellen.

Stappenplan werkt helemaal niet, zelfs nieuwe simkaart aangeschaft, zonder resultaat.

Dekkingskaart zegt dat het goed is, maar de werkelijkheid is anders.

Vervolgens moet je zelf allerlei dingen aanleveren: tijdstip uitval, waar je was, welke postcode, welk toestel enzovoort. En wel binnen 48 uur aanleveren anders kunnen ze er niks mee.

Zorg dat klanten kunnen bellen, en verbreek anders het contract zodat ik kan overstappen naar een aanbieder mét ontvangst.

Groet, Rens

Hallo Rens en Simpel,

Ik herken dat men als klant alles moet aanleveren en noteren, ik zou binnen 24 uur teruggebeld worden en had idd postcode toestel en wat de storing was genoteerd, en wat denk je …. idd niet terug gebeld maar wel een mail ontvangen dat ik nogmaals mijn sim moet wisselen tussen verschillende toestellen en dat ik postcode storing tijdstip etc moet noteren en doorgeven binnen 24 uur.

Bij mij staat op de dekkingskaarts (postcode 1423) staat wel: "’

Problemen met: 2G, 3G, 4G

Storing met bellen en internet door een incident of geplande werkzaamheden

We verwachten de problemen op te lossen binnen: Expected fixed”

En dat dus al meer dan 3 weken, en geen datum wanneer het probleem wordt opgelost. De oorzaak zit dus hoogst waarschijnlijk niet bij mij ik zou dus graag horen van Simpel  wanneer de storing of dekkingsgraad word hersteld in postcode gebied 1423. Telefonisch konden zij mij daar geen antwoord op geven.

Dus beste Simpel kunnen jullie svp noteren en doorgeven welke zendmast er storing heeft of jullie al gewisseld hebben van zendmast op welke tijdstip dit was en in welke postcode gebied dat was?:yum: 

At Rens, ik hoop voor jou dat je snel weer goed bereik hebt, ik was voorheen ook altijd erg tevreden met Simpel 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Rens Cornet en @MLBorsje.01,

Vervelend dat jullie allebei met verbindingsproblemen kampen.

Hoewel ik begrijp dat het niet ideaal is om dergelijke gegevens te verzamelen, vragen we het niet zonder reden. Soms komen we op het punt uit dat er verder onderzoek nodig is, in het kader van dat onderzoek hebben we ook specifieke gegevens nodig die we kunnen onderzoeken. In dit geval zijn dat bijvoorbeeld telefoongesprekken, wij zien op voorhand niet bij welke gesprekken jullie problemen ervaren en waar jullie op het moment van een gesprek zijn. Daarom vragen we om die gegevens aan te leveren waarna wij verder aan de slag gaan.

@MLBorsje.01 Ik heb net nog even gekeken in postcodegebied 1423, echter zie ik op dit moment ook nog geen specifieke oplostijd genoteerd staan. We doen uiteraard wel ons best om alles zo snel mogelijk te verhelpen.

Hallo Phil,

Ik heb gegevens aangeleverd, maar ook al lever je wat aan, het is niet goed genoeg.

Ik rij op de A30, valt de verbinding weg, maar welke postcode heeft de A30?

Ik belde met mijn vrouw thuis, postcode is bekend, maar moet steeds weer aanleveren wat bekend is.

De plek waar ik woon, inclusief een stuk van de A30 heeft een beroerd ontvangst al geeft de dekkingskaard anders aan. Vrienden van mij wonen een straat achter mij, hadden T-Mobile (zelfde netwerk) en heeft uiteindelijk deze opgezegd, omdat hij niet kon bellen met dit netwerk. Het netwerk werkt niet goed en dit wordt steeds afgewenteld op de klanten.

Doe iets aan het netwerk!

Hallo Phil, 

Nog steeds heb ik zeer slecht bereik op postcode locatie 1423 en helaas nog steeds geen status of datum wanneer dit is verbeterd. Graag hoor ik wanneer het bereik weer herteld is. Ik neem aan dat dit wel te achterhalen is bij Simpel. En bestaat er ook een caulance regeling voor de vier abboS die ik heb?  

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @MLBorsje.01,

Vervelend om te lezen dat je nog steeds dezelfde problemen ervaart met het netwerk op je woonadres. Ik zie inderdaad terug dat de storing nog niet verholpen is. Excuses voor het ongemak.

Graag verzoek ik je om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we, aan de hand van je gegevens met je meekunnen kijken naar een passend oplossing. 

Groet,

Mila

 

 

Badge

Simpel heeft maar 1 en hetzelfde antwoord

een oplossing hebben ze niet

hier ook problemen ze doen niets pffff slechte provider

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Cats,

 

Ook hier: in dit topic heb ik jouw vraag beantwoord. Graag houden we de topics over andere onderwerpen gescheiden, zodat er niet meerdere topics over hetzelfde onderwerp gaan. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer