Beantwoord

Slechte verbinding met bellen

  • 23 November 2020
  • 1 reactie
  • 322 Bekeken

Goedendag, 


Al een ruime tijd heb ik enorm slechte verbinding met bellen. Ik hoor mensen amper, mensen horen mij opeens niet meer, soms gaat de telefoon niet eens over, heb ik een gemiste oproep zonder gebeld te zijn, etc. Eerst dacht ik dat dit aan mijn telefoon lag (Iphone 5+), maar heb nu een nieuwe telefoon (Iphone 7+) en er gebeurt exact hetzelfde. Ik weet dat dit probleem niet aan mij ligt, omdat ik al veel stappen heb ondernomen en gezien de reacties op internet niet alles sta.

Dit is behoorlijk irritant en ik moet zeggen dat ik schrik van de reacties op internet. Er zijn dus blijkbaar meer mensen met deze klachten. Wellicht had ik eerst onderzoek moeten doen, voordat ik mijn contract verlengde. 

Ik probeerde deze vraag via de klantenservice te sturen, maar dat is blijkbaar niet mogelijk. Een slechte zaak als je het mij vraagt. Het is niet ons probleem als gebruikers, maar jullie probleem. En regel deze zaken dan goed. Start aub dus niet met standaardvragen als simkaartwissel oid, want daar zit het probleem niet. Ik wil graag een goede oplossing en die moet, mijn inziens, in jullie netwerk of service worden gezocht. 

icon

Beste antwoord door Phil 24 November 2020, 11:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @hoddog!

Zeer begrijpelijk dat je dit aankaart en ik kan mij je irritatie goed voorstellen!

Het is altijd fijn wanneer je zelf een aantal dingen test, kan je wellicht iets meer vertellen over de tests die je hebt uitgevoerd? Los daarvan is het echter ook zo dat wij graag nog een aantal dingen checken en met je nalopen. Daaronder vallen ook een aantal vragen en checks die misschien standaard klinken maar niet zonder reden gevraagd worden. Met een simkaartwissel wordt bijvoorbeeld de kans op een toestel of simkaart gerelateerde situatie klein tot uitgesloten. Blijkt uit die checks dat er vervolgens een onderzoek nodig is, dan wordt het onderzoek opgestart en kijken we op het netwerk naar mogelijke oorzaken.

Onderzoek op basis van enkel een situatieschets is geen optie. Het klinkt misschien heel clichématig maar het klopt wel; meten is weten. Hoewel ik begrijp dat jij je ook baseert op ervaringen van anderen, is dat niet zozeer relevant in deze situatie. De dekking van het netwerk is immers niet overal gelijk en verschilt per locatie. Vanwege bovenstaande raad ik je toch aan om in ieder geval je simkaart nog in een ander toestel te testen. Check voor de zekerheid anders ook alvast het bereik op je thuislocatie via onze dekkingskaart. Achterhaal je via deze wegen geen oorzaak van de problemen die je ervaart, dan raad ik je toch aan om weer in contact te treden met onze klantenservice.

Groetjes,

Phil

Reageer