Hi @SanderVoorn,
Erg vervelend dat je slecht bereik ervaart in Aalsmeer.
Ik heb de dekkingskaart er ook bij gepakt en er zijn inderdaad geen storingen bekend, waardoor ik zo niet kan achterhalen wat de oorzaak hiervan is.
Om uit te sluiten dat de storing niet wordt veroorzaakt door het toestel, adviseren wij onze klanten om de simkaart allereerst in een ander toestel te testen. Pas als de simkaarttest is uitgevoerd kan er eventueel een onderzoek gestart worden door de specialist.
Mocht je in het andere toestel dezelfde problemen ervaren, dan heeft deze storing waarschijnlijk te maken met ons netwerk/simkaart. Je kan dan het beste even contact met ons opnemen. Op basis van je persoonsgegevens kunnen wij met je meekijken en dit probleem doorzetten voor een onderzoek.
Groet,
Lisa
Zoals aangegeven, hebben we hier meerdere (4) Simpel simonly kaarten, in 3 typen toestellen en ze geven allemaal slechts 1 streepje binnen en 2 streepjes buiten. Dat was altijd gewoon vol bereik tot voor kort.
Net nog gecheckt. Dochterlief en ik, een Oneplus nord en een Google Pixel 4a, binnen 1 streepje in Aalsmeer Oost, en max 2 buiten in Aalsmeer Oost. Vrouw ongeveer een kilometer verderop richting Amsterdamse Bos. Zelfde euvel: Oneplus Nord, 1 streepje binnen, max 2 buiten.
Ik zal contact opnemen vai het linkje.
Zoals aangegeven, hebben we hier meerdere (4) Simpel simonly kaarten, in 3 typen toestellen en ze geven allemaal slechts 1 streepje binnen en 2 streepjes buiten. Dat was altijd gewoon vol bereik tot voor kort.
Net nog gecheckt. Dochterlief en ik, een Oneplus nord en een Google Pixel 4a, binnen 1 streepje in Aalsmeer Oost, en max 2 buiten in Aalsmeer Oost. Vrouw ongeveer een kilometer verderop richting Amsterdamse Bos. Zelfde euvel: Oneplus Nord, 1 streepje binnen, max 2 buiten.
Ik zal contact opnemen vai het linkje.
Top dat je contact met ons opneemt @SanderVoorn! We kunnen dan namelijk nog wat extra zaken nalopen en een onderzoek naar de dekking opstarten indien dat nodig blijkt te zijn.
Ik heb inmiddels begrepen dat er hier in de regio inderdaad werkzaamheden aan het netwerk in gang zijn. Goed om te weten, dat wel.
Edwin Ik heb hetzelfde probleem al twee weken zeer slecht bereik zowel binnen als buiten in Nieuw-Oosteinde Aalsmeer. Telefoon van mij en mijn zoon (via Simpel) maar ook van mijn vrouw (via KPN). Mijn dochter woont ook in de wijk en heeft hetzelfde probleem (aanbieder KPN). Contact gezocht met Simpel. Doen er niets aan je wordt met een kluitje het riet in gestuurd. Het netwerk voor mobiele telefoons is hier sinds kort waardeloos. Hoop dat meerdere mensen gaan klagen om aanbieder in actie te laten komen!!!!
Edwin Ik heb hetzelfde probleem al twee weken zeer slecht bereik zowel binnen als buiten in Nieuw-Oosteinde Aalsmeer. Telefoon van mij en mijn zoon (via Simpel) maar ook van mijn vrouw (via KPN). Mijn dochter woont ook in de wijk en heeft hetzelfde probleem (aanbieder KPN). Contact gezocht met Simpel. Doen er niets aan je wordt met een kluitje het riet in gestuurd. Het netwerk voor mobiele telefoons is hier sinds kort waardeloos. Hoop dat meerdere mensen gaan klagen om aanbieder in actie te laten komen!!!!
Hi @EdKo,
Onhandig dat je ook problemen met het netwerk ervaart.
Het is raadzaam om de hierboven genoemde stappen te volgen. Je kan op de dekkingskaart je straatnaam en huisnummer invoeren om de actuele status van het netwerk te zien. De dekkingskaart tref je hier aan. Wellicht overbodig om te benoemen, op het netwerk van KPN hebben wij geen grip. Indien de verbinding via meerdere providers niet in orde is kan dat betekenen dat het gebied (nog) niet volledig gedekt is. Een andere veel voorkomende oorzaak is het wonen in een nieuwbouwwoning. Nieuwbouwwoningen worden op een dusdanige manier gemaakt dat het mobiele signaal soms niet goed het huis binnendringt.
Groetjes,
Phil
Beste Phil, bedankt voor het wederom gegeven standaard antwoord. In plaats van het over een dekkingskaart te hebben zouden jullie eens goed moeten gaan meten ter plaatsen! Ik heb het over het bereik zowel binnen als buiten. SanderVoorn schreef hierboven iets wat betrekking had op werkzaamheden op het netwerk van Simpel? Helaas weer een slecht antwoord.
Hi @EdKo,
Mijn collega Phil benoemt de dekkingskaart, omdat je daar zelf kan terugzien of er storingen/werkzaamheden zijn op je woonadres. Als dit niet blijkt, zijn de andere genoemde stappen een must om de oorzaak van het probleem te achterhalen.
Groet,
Mila
Goedemorgen @EdKo,
Eerlijk gezegd zie ik geen specifieke vraag naar voren komen in je reacties. Dat SanderVoorn problemen ervaart hoeft niet automatisch te betekenen dat de oorzaak voor jou hetzelfde is, ook al is het dezelfde regio. Aangezien het een draadloos en bewegend signaal betreft, kan het bereik op elke locatie anders zijn. Vanuit daar volgt ook altijd het advies om de dekkingskaart na te lopen op jouw specifieke locatie. Het meten van de netwerkstatus kunnen wij ook op afstand, op basis van die gegevens is het voor ons ook duidelijk hoe het bereik buitenshuis en binnenshuis moet zijn. Bij contact met de klantenservice kijken we specifiek mee naar de situatie en kunnen we vervolgacties uitzetten waar dat nodig is. Hoe meer concrete meldingen daarover binnenkomen des te completer is het beeld van de situatie.
Groetjes,
Phil
Sinds een week heerst hier een slechte verbinding. Binnen, buiten, het maakt weinig uit (Alhoewel binnen soms helemaal geen bereik meer is) Één mager streepje, tot voor kort gewoon voor bereik. Telefoons van vrouw en kinderen gecheckt (andere merken), maar hetzelfde euvel.
Website Simpel geeft geen storing aan. Omgeving Aalsmeer Oost. Meer mensen met dit probleem?
Wij (iedereen van het gezin) hebben ook deze klachten. Wij hebben de test uitgevoerd die Simpel voorstelt en daar kwam inderdaad naar voren dat we een slecht bereik hebben.
Op de Nextdoor app is dit probleem ook al naar voren gekomen en er schijnt een zendmast in de buurt weggehaald zijn. Op facebook las ik dat de gemeente Aalsmeer hier nu ook mee bemoeit en Vodafone hierop heeft aangesproken.
Misschien kan Simpel ook eens actie ondernemen.