Beantwoord

Slechte verbinding tijdens bellen of gebeld worden

  • 22 October 2019
  • 13 reacties
  • 2532 Bekeken

Beste Simpel,

 

Sinds 4 dagen a week heb ik ineens problemen met de verbinding van Simpel. Eerst dacht ik dit is een storing van simpel maar niks te zien.

 

Ik gebruik mijn telefoon voor zakelijk gebruik en heb deze dan ook elke dag nodig.
(mijn partner met ander simpel abonnement ervaart hetzelfde probleem.)

 

Echter is het in de loop van deze dagen erger geworden. Ik kan iemand bellen krijg ik hallo en vervolgens een hoop gerommel en lawaai en hoor ik niks, vervolgens hoor ik weer een stukje wat diegene zegt en zo gaat het maar door.

Kan zelfs ook voorkomen dat mijn verbinding gewoon wordt verbroken.

 

Ik heb geprobeerd het simpel contact nummer te bellen maar tijdens het keuze menu krijg ik alleen de cijfers te horen maar waarvoor die zijn dus niet.

Nu hang ik echter al paar uurtjes alweer op facebook contact met simpel en kom ik geen steek verder en duurt eeuwen voordat er een reactie komt (waar je ook niks aan hebt en incidenteel een keer op je reageren en vervolgens half uur tot uur gerust laten wachten en heb je weer niks aan.).

 

Er is iets niet goed met jullie verbinding en zie dit soort gelijke problemen meer en meer voorkomen bij anderen.

 

Zoals ik op facebook ook al heb laten weten zijn mijn instellingen niet veranderd en nee heb geen blokkades wist ik zelf ook wel.

 

Als ik er een simkaart in doen van een zus van mij met ander provider is het probleem opgelost, doe ik die van simpel erin begin het gelazer weer.

 

Mijn vraag is dan ook hoe gaan we dit oplossen?

 

Ik betaal mijn abonnement altijd netjes op tijd en mijn huidige klanten en nieuwe klanten kan ik niet eens te woord staan. Mijn partner heeft hetzelfde probleem en zag andere mensen dit probleem ook ervaren.

 

Het is niet Ons als gebruiker waar het probleem zit,  jullie hebben kennelijk ergens een probleem waardoor dit gebeurt.

 

Hoe gaan jullie dit oplossen ?

 

 



 

icon

Beste antwoord door Joachiem 24 October 2019, 16:03

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hi en welkom op de Community!

Wat vervelend om te lezen dat je een slechte verbinding ervaart en dat je probleem nog niet is verholpen.

heb je bij de simkaart wissel ook gekeken wat jouw simkaart in een ander toestel doet?

Mocht dit ook niet voldoende zijn, wil ik je vragen om contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice. Je kunt ook contact opnemen via de e-mail aangezien je telefonisch problemen ervaart. Vanuit hier heb ik namelijk  geen inzage in je gegevens.

Zij gaan dan stapsgewijs samen met jou bekijken of er een oplossing hiervoor te vinden is.

Groetjes Joachiem

Ik ervaar dezelfde storing en ook mijn beide kinderen. Tot voor kort was ik heel tevreden met Simpel. Dit is echter al meer dan een week aan de gang en ook ik wil graag een oplossing.

Groet, Chantal

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Chantal 1967,

Welkom op onze Community en balen om te lezen dat je slecht bereik ervaart!

Allereerst wil ik je aangeven dat in deze bizarre tijden vanwege het coronavirus veel mensen momenteel thuis werken en nu alle mobiele netwerken wat meer belast zijn dan normaal. Dit geldt ook voor het netwerk van T-Mobile waar Simpel de diensten op levert. Dit kan leiden tot het langer opstarten van een telefoongesprek, en soms komt het gesprek zelfs niet tot stand en hoor je piepjes en valt de lijn stil. Alle providers genereren nu dus op het moment meer verkeer waardoor het netwerk wat overbelast kan zijn en dit speelt inmiddels nu al een kleine maand. Je kan het op sommige momenten nogmaals proberen, eventueel na het herstarten van het telefoontoestel. Wanneer er andere óf meer problemen zijn dan bijvoorbeeld dat het wat langer kan duren voordat een telefoontje aankomt bij de ontvanger kan je contact opnemen met onze klantenservice. Je kan daarnaast ook mij in een privébericht je (mobiele) telefoonnummer doorgeven zodat ik je kan terugbellen en je zo snel mogelijk kan helpen met je klacht.

Groetjes,

Houssam

Hallo, ik ervaar precies hetzelfde. Heel vervelend als je je dierbaren wilt bellen, zoals mijn 87-jarige moeder. Telkens verbinding slecht. Dan maar weer opnieuw bellen. Ik heb dat met iedereen die mij belt en ik bel. Dus het ligt niet aan het toestel van iemand anders...

Reputatie 6

@FroukjeAyal68

Wat een vervelend gedoe.

Heb je geprobeerd of het beter gaat met een andere simkaart/netwerk? Heb je dit op 1 (thuis)locatie of meerdere? Binnen, buiten?

Ik ben dan binnen. Thuis. Maar anderen hebben er geen last van. Die kunnen met hun mobiele abonnement gewoon thuis bellen. Ik dus niet. groetjes

Reputatie 2
Badge +8

@FroukjeAyal68 neem als je wil even contact op met ons via www.simpel.nl/contact Mijn collega’s hebben vanuit daar inzicht in je gegevens en kunnen met je meewerken naar een oplossing toe.

Groetjes Joachiem 

Ik ben dan binnen. Thuis. Maar anderen hebben er geen last van. Die kunnen met hun mobiele abonnement gewoon thuis bellen. Ik dus niet. groetjes

Ik heb dit thuis met twee nummer bij simpel, ik moet naar buiten gaan om te kunnen bellen, niet goed..

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @jokoono,

Gelukkig is het nu lekker weer, maar naar buiten moeten gaan om te bellen dat hoort eigenlijk niet.

Aangezien je het enkel op de thuislocatie ervaart raad ik je sowieso aan om de dekking op je adres te controleren. Mocht je aan de hand daarvan geen verklaringen terugvinden dan raad ik je aan om het advies hierboven van mijn collega Joachiem op te volgen. 

Hallo.

Bij mij is het ook heel slecht.

Elk gesprek word afgebroken. En regelmatig halve dagen helemaal geen verbinding te krijgen. Zowel op de thuis locatie als op andere plaatsen. 

Dit is denk ik al ruim een maand aan de orde. 

Wat kunnen jullie daar aan doen. 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @Jo12!

Balen, het lijkt me alles behalve prettig dat je dit op meerdere locaties ervaart. Tenzij je toevallig net elke keer in een matig gedekt gebied komt mag het eigenlijk niet gebeuren dat je op meerdere plekken geen goede verbinding hebt. Ik raad je daarom aan om de simkaart eens te controleren op beschadigingen en om de simkaart in een ander toestel te testen om te kijken of je het daar ook op ervaart. Werkt je verbinding in het andere toestel naar behoren, dan is het raadzaam om de instellingen en staat van je eigen toestel na te lopen. Ervaar je in het testtoestel echter hetzelfde dan is het slim om contact met ons op te nemen.

Groetjes,

Phil

Ik heb ook, sinds een week of 3, dat ik soms tijdens het bellen de ander niet hoor en en zij mij ook niet. Dit is niet constant en ook niet bij elk gesprek.

Ik dacht dat het wellicht aan mijn telefoon lag, maar bij de reparatieservice vertelden ze mij dat het veel waarschijnlijker is dat het bij de provider zit.

De de dekking is wel goed volgens jullie storingsgegevens.

Ik weet niet meer wat ik nou moet doen

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Janenmariette1 ,

In dat geval raad ik je aan contact met ons op te nemen. Wij kijken dan graag mee naar de situatie.

Groet, Sanne

Reageer