Beantwoord

Sms naar Amerika lukt niet, wel bij plafond

  • 13 April 2023
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Ik had nog €3 over in mijn plafond en wou een SMS sturen naar iemand in Amerika. Volgens de zones zou dit maar €0,30 moeten kosten.

Ik krijg een smsje dat mijn plafond is bereikt maar het smsje is niet verzonden. Dat is raar toch? Dat ik €3 betaal maar er niks verzonden is.

icon

Beste antwoord door Janine 14 April 2023, 13:14

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Ricardo,

Welkom op onze Community!

Dat is inderdaad een beetje gek. Volgens onze tarievenlijst kost het inderdaad €0,31 per sms, dit tarief is voor sms’jes naar elke zone. Omdat ik je verbruik niet in kan zien, kan ik enkel gokken wat er gebeurd is. De kosten kunnen niet zomaar zijn bijgeschreven. Het kan zijn dat je al kosten had gemaakt voor andere sms’jes of belletjes buiten je bundel. Daarnaast zou het kunnen zijn dat je een hele grote sms verstuurd hebt, eventueel met foto's.

De maximale lengte van een sms-bericht is 140 bytes, dit staat gelijk aan ongeveer 160 tekens per sms. Overschrijd je de 140 bytes dan wordt er een tweede sms-bericht gerekend, overschrijd je de 280 bytes een derde sms-bericht enzovoort. Speciale tekens, afbeeldingen en emoji’s zijn qua bytes groter dan een reguliere letter waardoor je bij gebruik van zulke tekens de grootte van je bericht vergroot en er meerdere berichten gerekend worden terwijl je één aaneensluitend bericht typt.

De sms had echter wel verzonden moeten zijn. Als je jouw verbruik op Mijn Simpel goed bekeken hebt, en je toch denkt dat er iets mis is gegaan, wil ik je vragen even contact met ons op te nemen. Dan spitten we samen de kosten door ;)

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer