Beantwoord

SMS versturen lukt niet

  • 2 July 2020
  • 6 reacties
  • 5426 Bekeken

Badge

Als ik een sms wil versturen duurt het heel lang en uiteindelijk krijg ik de foutcode "Kan bericht niet verzenden via Simpel, fout 28" OF "Kan bericht niet verzenden via Simpel, fout 500".

Het nr v/d sms centrale kan ik wel invoeren maar dit wordt uiteindelijk niet geaccepteerd en verandert.

Het nr v/d berichtencentrale veranderen met de code *#5005*7672# en met de code **5005*7672+xxxxx# (die hier te vinden zijn) lukt ook niet ?

Ik heb een Huawei P30 Lite New Edition 256GB peacock blue dualsim, en een abonnement van €10 met 500 SMSjes.

Ik heb ook de uitleg geprobeerd die op de site/forum van Huawei staat, maar ook zonder resultaat.

Op de telefoon zit standaard de berichtenapp van Google geïnstalleerd ==> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging

 

wie o wie kan mij helpen dit op te lossen want ik betaal nu voor iets dat ik niet gebruiken kan.

Eventueel contact opnemen kan via xxxx {verwijderd ivm privacy}

 

gr, Hub

icon

Beste antwoord door Hub 6 July 2020, 17:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Hub,

Goed dat je deze vraag stelt! Omdat het een publieke platform is, worden de persoonlijke gegevens verwijderd wegens je privacy.

Wat vreemd dat je niet kan sms’en! Je kan het beste hiervoor contact opnemen met de klantenservice, of je mag mij ook even een privéberichtje sturen, dan kijken we graag met je mee.

Groetjes,

Houssam

Badge

Via internet eerst dit nummer gevonden +31 6 26 00 02 30 en dat klopt dus niet want het moet 06 24 00 02 26 zijn !

Ik heb het nummer ingevoerd als 0624000226 dus zonder 0031 of +31 ervoor.

Ik kan nu sms verzenden ! 

 

                            *** dit forumstuk kan gesloten/verwijdert worden ***

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Hub!

Goed om te zien dat het inmiddels is opgelost! Het door jou genoemde en groen gemarkeerde nummer is inderdaad de correcte. In sommige gevallen werkt dat nummer overigens ook met +31 ervoor.
Het topic blijft bestaan zodat andere klanten de oplossing kunnen gebruiken indien zij tegen hetzelfde aan lopen.

Groetjes,

Phil

Waarom wordt een sms bericht geweigerd naar bv 3030 om te stemmen of te reageren bij een tv bericht? 
Ook bellen naar een opgegeven nummer van tv lukt niet.

Wat is de reden hiervan? Ik heb toch een sms bundel!

Waarom wordt een sms bericht geweigerd naar bv 3030 om te stemmen of te reageren bij een tv bericht? 
Ook bellen naar een opgegeven nummer van tv lukt niet.

Wat is de reden hiervan? Ik heb toch een sms bundel!

 

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Hanneke Veltman,

Begrijpelijk dat je baalt van het feit dat je niet naar dat premium nummer hebt kunnen sms’en en bellen. In deze topic legt mijn collega Lisa uit waar dit aan kan liggen en hoe je deze optie aan kunt zetten. 

Succes!

Groet,

Mila

Reageer