Beantwoord

SMS versturen werkt niet

  • 20 May 2019
  • 5 reacties
  • 4881 Bekeken

Hai,
Ik kan sinds korte tijd geen smsjes meer versturen. Ik heb een OnePlus 5T in de meest recente versie van het toestel. Bij Simpel heb ik een abonnement met 100 belminuten, 500 sms'jes en 2 GB aan internet per maand. Als ik bij mijn berichten de tekst van een sms intyp gaat er niks fout. Alleen als ik het wil versturen komt er kort een melding in beeld met de tekst: "MMS services has been deactivated by the current mobile network operator". Ik maak alleen geen gebruik van MMS, want ik probeer een SMS te versturen. Ik kan nog wel sms'jes ontvangen. De sms'jes die ik probeer te verzenden blijven gewoon staan als draft in het tekstvak.
Mijn APN instellingen heb ik al gereset en deze staat nu op T-Mobile internet geselecteerd. Ook heb ik het SMSC nummer van Simpel al meerdere malen opnieuw ingevoerd. Daarnaast heb ik ook de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart met en zonder de simkaart erin.
Kan iemand mij hiermee helpen?

icon

Beste antwoord door Sanne 21 May 2019, 16:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hallo Corneel K,

Allereerst, welkom op de Community!

Vervelend dat je problemen met sms'jes versturen ervaart! Zo te lezen heb je zelf al goede stappen ondernomen om dit op te lossen.

De melding in de screenshot geeft aan dat MMS geblokkeerd is. Dit klopt, deze dienst wordt al enige tijd niet meer door ons ondersteunt. Wordt er een bestand meegestuurd, het bericht naar meerdere ontvangers gestuurd of naar een e-mailadres in plaats van een mobiel nummer gestuurd? Dan kan de SMS door de telefoon als MMS gezien.

Als laatste kan je nog proberen om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Er zijn namelijk bepaalde SMS applicaties die SMS berichten zelf omzetten in een MMS bericht, wat via Simpel dus niet (meer) verzonden kan worden. Als het versturen van de SMS wel werkt via het andere toestel dan is in ieder geval uitgesloten dat er een probleem met de verbinding of de simkaart is.

Lukt sms'en nog steeds niet, dan kan je dit via een reactie op dit bericht laten weten. Dan denken we samen verder na over wat de oorzaak kan zijn, of nemen even contact met je op.

Groet, Sanne
Hoi Sanne, ik heb al vanaf de eerste dag dat ik mijn sim kaart binnen kreeg hetzelfde probleem. en ik word er knettergestoord van omdat ik voor 500 sms'jes sta aangemeld en dat is vet irritant. Ik zie dat ik dus niet de enige ben en dat dit een veel voorkomend probleem is. maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet wat ik nu moet doen?
Badge +8
Hallo @Sylvia.s ,

Dat is inderdaad erg vervelend.

Ik raad je aan om contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice. Zij zullen dan samen met jou een stappenplan doorlopen om tot een oplossing te komen.

Alvast dank en veel succes!

Groet,

Youp

Ik heb al 2 maal met Klantenservice contact gehad.  De door hen geboden oplossing lukt niet.   Ik krijg de mededeling dat het een onbekend fout nummer is.

Ook ik heb recht op 500 sms'jes.  Ik kan ze dus wel ontvangen,  maar versturen gaat niet.  Het zou prettig zijn, als Simpel daarvoor wel een oplossing geeft!

Reputatie 2
Badge +7

Hey @AnneW1938 

Welkom op onze Community!

Vervelend dat het probleem blijft bestaan. Het is me niet helemaal duidelijk wat het precieze probleem is. Gaat het om alle sms’jes qua versturen? Heb je de sms-centrale al gecorrigeerd? 

Om te controleren of het juiste sms centrale nummer ingesteld staat:

  1. Start de telefoon applicatie op. Dit is de app waar je mensen mee belt.
  2. Klik onderaan op "Toetsen".
  3. Vul de volgende code in *#5005*7672# en druk op bellen
  4. Vervolgens wordt het ingestelde sms centrale nummer getoond. Dit moet zijn: +316 2400 0000**.

Kan je aangeven of dit iets heeft gedaan? 

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer