Beantwoord

SMSen met Kenia

  • 15 October 2020
  • 7 reacties
  • 273 Bekeken

Het lukt me niet met mijn Simpel-nummers met Kenia te SMSen. Op mijn GSM wordt ipv ontvangstbevestiging ‘mislukt’ gemeld. Op mijn iPhone verschijnt dat ik MMS moet inschakelen. Ik zit nog maar kort bij Simpel.

icon

Beste antwoord door Phil 16 October 2020, 13:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemidda @FvD540,

Allereerst welkom op onze Community en bovenal welkom bij Simpel!

Heb je wellicht een Plafond ingesteld bij je abonnement? Wanneer je een Plafond hebt ingesteld en je het ingestelde bedrag hebt bereikt worden diensten waar je buitenbundelkosten mee maakt geblokkeerd zodat je factuur niet oploopt. Een SMS-bericht naar Kenia valt buiten de bundel en wordt in zo’n situatie dan geblokkeerd.

Mocht van bovenstaande geen sprake zijn dan raad ik je aan om eens een kijkje te nemen bij onze Toestelhulp. Hier kan je de telefoon selecteren die je gebruikt, vervolgens zie je bij het kopje sms de optie ‘handmatig instellen’. Wanneer je daar op klikt krijg je een stappenplan te zien waarmee je de instellingen voor sms’en kan controleren en waar nodig kan corrigeren.

Als ook het stappenplan geen uitkomst biedt hoor ik het graag van je middels een reactie in dit topic of kan je contact met onze klantenservice opnemen.

Voor nu wens ik je alvast een prettig weekend toe!

Phil

Het bleek uiteindelijk dat ik helemáál geen SMSjes kon versturen met mijn iPhone met SIMPEL-SIMcard. Wel iMessages naar andere iPhones, maar dat gaat niet via SMS. Na veel uitzoekerij bleek iets in de iPhone-instellingen anders te moeten. Ik vond uit dat SIMPEL geen MMS ondersteunt. Vandaar de melding die ik kreeg (zie m'n oorspronkelijke vraag) Het deel in Instellingen voor SMS was dan ook anders dan ik van Vodafone kende. Onder het kopje SMS/MMS bleken de 2 switches uit te moeten staan ('Toon onderwerpveld’ en ‘Aantal tekens') Nu kan ik SMSjes verzenden en beantwoorden. Alleen met Kenia lukt het niet. Niet met GSM-etje en niet met iPhone. Dat ben ik nu aan het uitzoeken. NB De klantenservice van SIMPEL heeft mij geen oplossingen geboden. Frits W. van Dijk

Dat ik niet met Kenia kan SMSen heb ik bij de klantenservice van SIMPEL voorgelegd. Advies: ga naar een telefoonwinkel. Heb ik niet gedaan. Ben blijven zoeken en vond uiteindelijk een overzicht van SIMPEL zelf welke services ze in welke landen aanbieden via roaming partners. SIMPEL biedt geen SMS in Kenia.

Het is toch weer niet wat het lijkt. Wat betekenen de vinkjes in de lijst van wereldwijde roaming partners van SIMPEL. Er staat boven de lijst:

“Op deze pagina kun je zien met welke buitenlandse netwerkaanbieders je verbinding kunt maken, en welke diensten je wel en niet kunt gebruiken. Landen die niet in deze lijst voorkomen hebben geen overeenkomst voor roaming gesloten. In deze landen zijn geen diensten beschikbaar. Je kunt verbinding met een (andere) aanbieder maken door handmatig een netwerk te selecteren via je toestelinstellingen. Kijk op de tarievenpagina voor de zones en tarieven.”

Betekent het vinkje bij SMS dat je van NL naar dat land kunt SMSen? Of dat je in het land kunt SMSen? Of van dat land naar NL kunt SMSen?

Bij Kenia staat geen vinkje bij SMS. Er blijkt: Ik kan niet van NL naar Kenia SMSen. Iemand van Klantenservice stelt dat dit wel zou kunnen. Ik ben niet geholpen! 

 

Hi @FvD540,

Wat vervelend dat het probleem nog niet is verholpen. 

Het zou zeker moeten kunnen om vanuit Nederland naar Kenia een sms bericht te versturen. 
Mocht het probleem na het opvolgen van bovenstaande stappen niet verholpen zijn, dan zou ik je willen vragen om de simkaart in een ander toestel te testen.
Zo kunnen we 100 procent uitsluiten dat de storing niet wordt veroorzaakt door het toestel zelf. 

Is het probleem dan nog niet opgelost? Dan wil ik je vragen om nogmaals contact met ons op te nemen. 
Je mag mij ook een privébericht toesturen met je persoonsgegevens. Ik kijk dan graag even met je mee. 

Groet,

Lisa

 

Hallo,

Sms verstuurd vanuit Nederland naar Kenia komen niet (meer) aan. Voor de coronacrisis lukte dit wel.

Het betreft een mobiel nummer van Safaricom Kenia.

Ik heb mijn Simpel-simkaart in een andere telefoon gedaan, maar dan werkt het ook niet.

Sms verstuurd vanuit Kenia Safaricom naar mijn Simpel-nummer in Nederland komen wel aan.

Hopelijk kunt u hier wat aan doen?

Bedankt alvast.

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Westing,

Balen dat je problemen ervaart met sms’en naar Kenia. 

Heb je de stappen dia mijn collega Phil hierboven heeft genoemd, al doorgenomen?  Als je dit hebt gedaan en het probleem is nadien niet opgelost, wil ik je vragen om toch contact op te nemen met onze klantenservice. Aan de hand van je gegevens kunnen ze meteen met je meekijken.

Succes!

Groet,

Mla 

Reageer