Beantwoord

weinig tot geen bereik

  • 22 January 2019
  • 14 reacties
  • 6947 Bekeken

Gisteren heb ik mijn nieuwe abonnement bij Simpel geactiveerd, echter, sindsdien heb ik weinig tot geen bereik. Als ik dan bel dan verdwijnt na 5 minuten de langzaam het signaal en ben ik mijn contact kwijt.

Ik snap dat het voordelige abonnementen zijn, echter, je moet toch minimaal kunnen bellen.........

Volgens de site van Simpel zou ik perfecte ontvangst moeten hebben, echter, in het echt is dit niet zo.

Kan iemand mij zeggen hoe het zit met dekking in Gelderland of wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn telefoon gewoon te kunnen gebruiken? Twee zonder ontvangst is niet de bedoeling. Ik hoor graag.
icon

Beste antwoord door Astrid 23 January 2019, 20:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Wat vervelend dat je een slecht bereik ervaart!
Heb je contact gehad met onze klantenservice? Zij kunnen je hierin ondersteunen en een stappenplan met je doorlopen om na te gaan waarom je niet kan bellen. Wat kan helpen is je simkaart in een ander toestel doen om te kijken of je dan wel kan bellen. Neem de uitkomst hiervan mee tijdens je gesprek met onze klantenservice.

Laat je weten of het gelukt is?

Groet, Astrid
Hallo Astrid,

Wij hebben al zeker een jaar of 2 á 3 een abonnement bij simpel en nooit last gehad van slecht ontvangst. We wonen in Drenthe.

Helaas sinds een paar maand hebben wij, we hebben 5 abonnementen in ons gezin, slecht ontvangst van de telefoon. Als we bellen begint het af en toe met veel gekraak en daarna krijgen we iemand aan de telefoon. Na een paar tellen valt de verving vaak al weg. Soms kunnen we iets langer praten maar dan gaat het over in gehakketak. Kunt u ons vertellen waar dit aan kan liggen? Onze dochter woont in Groningen en heeft daar geen last maar als ze bij ons is heeft zij ook last net als onze andere dochter uit Hengelo.

Graag hoor ik van u
Reputatie 2
Badge +8
Hi @Annet1966,

We hebben jammer genoeg een tijdje geen melding gekregen als iemand op mijn antwoord reageert. Hierdoor heb ik je antwoord niet gezien. Mijn oprechte excuses hiervoor!
Het kan zijn dat de dekking op jullie locatie niet goed is. Hebben jullie de dekkingskaart al bekeken? Ik hoor graag va n jullie! (nu krijgen we wel notificaties 😉 )

Groet, Astrid
Hallo @Astrid

Ik wil bij deze melden dat ik ook slecht tot geen bereik heb , ook in Drenthe. Zelfs sms-en gaat soms niet eens. Ben ook vaak, als mensen mij bellen, gewoon niet bereikbaar, waarschijnlijk omdat er dan geen signaal is. Heb ook de simkaart al in een ander toestel gedaan, maar zelfde.

grt Robert
Reputatie 3
Badge +7
Hoi @R0B3RD ,

Vervelend dat je ook problemen met de verbinding ervaart. Drenthe is natuurlijk groot. Heb je dit overal, of wisselt dit per locatie? Mijn collega Astrid had de dekkingskaart al geplaatst, hier kan je de dekking in jouw regio controleren.

Als je contact met onze klantenservice opneemt, kunnen we jouw abonnement specifiek doornemen en verder kijken naar de mogelijkheden.

Groetjes, Sanne
@Astrid ja dit heb ik gedaan. Zou gewoon 4g moeten hebben. Postcode 7881. Ben voornamelijk op dezelfde lokatie. Maar wat die dekkingskaart aangeeft klopt niet.
Reputatie 3
Badge +7
@R0B3RD , de postcode die je noemt ligt redelijk dicht tegen de grens aan. Mogelijk maakt het toestel automatisch verbinding met het netwerk over de grens.

Om dit te voorkomen kan je in de instellingen van de telefoon de netwerkverbinding op "handmatig" zetten en "Simpel" selecteren. Zo blijf je verbonden met ons.

Groet, Sanne
beste @Sanne en @Astrid ,

Die instelling heb ik nu ook zo staan, maar dan word ik 'gek' van me telefoon dat hij me een melding geeft dat ik geen netwerk verbinding heb, totaal niet dus. Maar volgens de kaart zou ik op mijn specifieke postcode geen probleem moeten hebben en zelfs 4G+ (wat ik ook af en toe heb).
Badge +8
Hey @R0B3RD,

Ik raad je dan echt aan om contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice.

Zij gaan dan samen met jou een stappenplan doorlopen om tot een oplossing te komen.

Succes!

Groet,

Youp
Ik herken ook het probleem, heel erg vervelend.
Vooral als je graag thuis werkt en daarvoor telefonisch bereikbaar wil zijn.

Heb contact gehad met de klantenservice, zei geven simpelweg aan dat ze niets kunnen doen aan de netwerkverbinding binnen in huis als het bereik op de dekkingskaart goed zou zijn.

Dus hopelijk kunnen we snel bellen via de Wi-Fi

Ook ik ervaar de zelfde problemen betreft het ontvangst. Ik heb inmiddels 3 verschillende telefoons van verschillende merken getest en nog steeds slecht ontvangst of soms helemaal geen verbinding met het netwerk. Volgens de dekkingskaart (postcode 2941VH) zou ik ontvangst moeten hebben maar tot op heden nog steeds een slecht werkende verbinding. Aan de telefoon ligt het niet dus is het wel zeker dat het aan het netwerk ligt. Zodra ik buiten sta is het ontvangst prima. Helaas lees ik hier boven dat er niks aan gedaan kan worden. Dat is een slechte zaak als je onbereikbaar bent. :frowning2:

Reputatie 2
Badge +8

 

Hooi @Marielle vb  & @Gert-Jan ,

First welkom allebei op onze Community!

Balen dat jullie binnenshuis slecht bereik ervaren! Natuurlijk begrijpt Simpel dat je het abonnement op je thuislocatie over het algemeen het meest gebruikt. Wanneer er sprake zou moeten zijn van goede dekking volgens onze dekkingskaart, hoeft dit zeker niet te betekenen dat het signaal binnenshuis ook optimaal is. Dit is wel iets wat onze technische afdeling kan onderzoeken en in sommige gevallen is er ook een verbetering in het signaal mogelijk. Het is dus wel echt benodigd om contact met onze klantenservice op te nemen zoals eerdere collega's hebben benoemd, om zo'n onderzoek te kunnen laten starten. Mocht uit onderzoek blijken dat het signaal binnenshuis niet zo is als dat wij wensen dat het is en hierin ook geen verbetering mogelijk is, dan kijken we uiteraard ook naar andere vervolgstappen.

Groetjes, Alexandra

Reputatie 1

Hallo ik heb gemerkt dat ik binnenshuis laag signaal heb een streep of 2 maar als ik WiFi uitzet gaat hij vol staan dus 4 streepjes meschien dat jullie er wat aan hebben 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Laziz Abarchan,

 

Vervelend dat je minder bereik hebt binnen huis!

 

Ik zou je willen vragen om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij met je mee kunnen kijken. Zou je van tevoren al wel je simkaart in een ander toestel kunnen testen en de uitkomst hiervan meenemen in het contact met mij of mijn collega's?

 

Ik wens je een mooie dag! 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Reageer