Beantwoord

Zeer slecht bereik in en om het huis

  • 6 May 2020
  • 3 reacties
  • 1138 Bekeken

Ik en mijn partner hebben zeer slecht bereik in en om het huis. Bellen of gebeld worden is een drama, de woorden vallen weg. Via whatsapp bellen gaat wel goed, maar dat gaat via de wifi-verbinding. Mijn werktelefoon (via  kpn netwerk) heeft op dezelfde plek 3 strepen waar mijn privetelefoon maar 1 streep heeft.

Ik zit al een paar jaar bij simpel, hiervoor bij een andere provider. Sinds ik bij simpel zit zijn de problemen met het bereik al aanwezig. Ze zijn echter wel erg toegenomen, erg vervelend als je een gesprek niet kunt voeren!

Mijn partner zat altijd bij KPN, stapte over naar Simpel maar is erg ontevreden daarover want hij had deze problemen eerder niet.

En alle uitleg en tips over een beter bereik gaan wat mij betreft mank als ik hier twee dezelfde telefoons heb, op dezelfde plek met als enig verschil het netwerk en provider. 

icon

Beste antwoord door Houscouss 7 May 2020, 11:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Beste Monique,

Allereerst welkom op onze Community!

Vet balen dat jullie allebei binnenshuis slecht bereik ervaren! Natuurlijk begrijpt Simpel dat je het abonnement op je thuislocatie over het algemeen het meest gebruikt. Wanneer er sprake zou moeten zijn van goede dekking volgens onze dekkingskaart, hoeft dit zeker niet te betekenen dat het signaal binnenshuis ook optimaal is. Dit is wel iets wat onze technische afdeling kan onderzoeken en in sommige gevallen is er ook een verbetering in het signaal mogelijk. Het is dus wel echt benodigd om contact met onze klantenservice op te nemen om zo'n onderzoek te kunnen laten starten. Mocht uit onderzoek blijken dat het signaal binnenshuis niet zo is als dat wij wensen dat het is en hierin ook geen verbetering mogelijk is, dan kijken we uiteraard ook naar andere vervolgstappen.

Groetjes, 

Houssam

Ik heb precies hetzelfde en het lijkt alleen maar erger te worden.

Het begint al met de helpdesk welke wat mij betreft een ontmoedigingsbeleid voert.

het gebeurt dagelijks dat mensen zeggen dat ze me niet te pakken krijgen terwijl ik thuis naast de telefoon zit.

Dan heb je nog het geluk dat iemand de moeite neemt om je via WhatsApp te informeren. Anders weet je niet wat je gemist hebt aangezien de telefoon niet 1 keer overgaat.

De helpdesk vraagt dan of je kunt bijhouden wanneer dit gebeurt; jij weet toch niet wanneer je niet bereikbaar bent?

Daarnaast gebeurt het af en toe dat uitgaande telefoontjes niet doorkomen. Dit nummer is niet in bereik; terwijl je zeker weet dat het nummer wel bereikbaar is. WhatsAppen gaat dan trouwens wederom weer goed.

Ook gebeurt het nu bijna dagelijks dat mijn internetverbinding wegvalt. Als ik dan de telefoon aan en uit zet, dan doet de verbinding het weer.

Ik ben ooit vanwege de prijs naar Simpel gegaan, maar ben steeds meer van mening dat goedkoop duurkoop blijft te zijn.

Een ding weet ik zeker; deze problemen heb ik niet met KPN en Vodafone.

Toch maar eens kijken wanneer mijn contract afloopt. 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +8

Hallo @Moosie1975,

Welkom op onze community!

Wat vervelend dat je slecht bereik ervaart op je woonlocatie. 

Ik wil je adviseren om vooralsnog contact op te nemen met onze klantenservice. De voorbeelden die wij vragen zijn nodig om een onderzoek te starten - zoals mijn collega @Houscouss aangaf - enkel met deze informatie kunnen wij je een passend oplossing bieden. Ook al komt een gesprek niet door, kan dit gebruikt worden als voorbeeld. 

Succes!

Groet,

Mila

Reageer