Skip to main content
Beantwoord

Geen overstapservice vanwege huidige contract

• August 12, 2026
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Ik wil gebruik maken van de goede aanbieding, maar mijn contract loopt nog tot 4 maart bij mijn huidige provider. Als ik op 13 september ga afsluiten, dan kan ik hem net rond die datum laten ingaan.

Ik zit alleen met het probleem dat ik dan geen gebruik kan maken van de overstapservice, omdat het te ver in de toekomst ligt. Kan Simpel hierbij helpen? En indien het niet anders kan, wat is de beste strategie om zo min mogelijk downtime te hebben? Bijvoorbeeld 4 maart in laten gaan en oude 4 maart laten opzeggen, of de nieuwe eerder laten ingaan en de oude iets later opzeggen.

Ik hoor het graag.

Beste antwoord door Lotte van Simpel

Hi ​@debeste, super om te lezen dat je interesse hebt in ons Simpel Internet! Je kan inderdaad geen gebruik maken van de overstapservice, dit kan alleen als de einddatum van je huidige abonnement maximaal 120 dagen in de toekomst ligt. In dit geval dien je inderdaad zelf je abonnement bij je huidige provider op te zeggen. Het is niet mogelijk om twee aansluitingen tegelijk actief te hebben dus het is sowieso goed om je abonnement bij ons in te laten gaan op 4 maart. Mocht er nog iets aangesloten moeten worden door een monteur dan kun je hier alvast ruim van te voren een afspraak voor maken - informatie hierover krijg je nadat je hebt besteld - zodat alles gewoon perfect gaat werken op de dag van de aansluiting. Zo heb geen downtime en loopt alles vloeiend over. Wel zo fijn! 

1 reactie

Lotte van Simpel
Moderator
  • Simpel medewerker
  • Antwoord
  • August 14, 2026

Hi ​@debeste, super om te lezen dat je interesse hebt in ons Simpel Internet! Je kan inderdaad geen gebruik maken van de overstapservice, dit kan alleen als de einddatum van je huidige abonnement maximaal 120 dagen in de toekomst ligt. In dit geval dien je inderdaad zelf je abonnement bij je huidige provider op te zeggen. Het is niet mogelijk om twee aansluitingen tegelijk actief te hebben dus het is sowieso goed om je abonnement bij ons in te laten gaan op 4 maart. Mocht er nog iets aangesloten moeten worden door een monteur dan kun je hier alvast ruim van te voren een afspraak voor maken - informatie hierover krijg je nadat je hebt besteld - zodat alles gewoon perfect gaat werken op de dag van de aansluiting. Zo heb geen downtime en loopt alles vloeiend over. Wel zo fijn!