Beantwoord

Bellen in buitenland

  • 16 February 2021
  • 3 reacties
  • 288 Bekeken

Zit momenteel in het buitenland en en heb een plafond ingesteld. 

Heb het nummer niet doorgeschakeld of wat dan ook. Via een skype bundel op een andere telefoon wel dit nummer ingesteld dat men kan zien dat ik bel. Echter betaal ik los voor Skype.

Nu zie ik ineens dat ik kosten heb gemaakt ‘bellen buitenland’. Maar ik bel nooit hier, enkel met mijn andere telefoon en via Skype.

Zo net mijn plafond iets hoger gezet en via Skype gebeld naar mijn eigen nummer. Heb waar ik nu zit paar dagen geen bereik en wilde dit testen. En gelijk krijg ik weer een melding kosten buitenland plafond bereikt. 

Ergens snap ik niet waar dit fout gaat. Heeft dit toch met Skype te maken en dat ik naar hetzelfde  nummer in skype bel? Dit zou toch nooit kunnen?

Is Simpel hier over te bereiken?

icon

Beste antwoord door Phil 17 February 2021, 12:46

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi Mike,

Welkom op de Community!

De kosten die wij eventueel in rekening brengen, zowel in het binnenland als in het buitenland, zijn enkel kosten voor verbruik via je simkaart en wanneer er via je simkaart een netwerkverbinding ontstaat. Indien je verbinding via Skype zo ingesteld staat dat je mobiele netwerk belast wordt, dan kan het daardoor veroorzaakt worden. Al neem ik aan dat Skype zelf meer uitleg kan geven over de exacte werking hiervan en in welke gevallen er aanspraak wordt gedaan op de mobiele bundel.

Groetjes,

Phil

Bedankt voor je reactie.

Toch blijf ik het een apart verhaal vinden. Mijn telefoon met simpel heeft hier geen bereik, althans wel bereik maar niemand kan mij meer bellen. Als ik dus met een andere telefoon bel, ook al is dit via Skype (met nummerweergave ingesteld op de telefoon met simpel) betaal ik kosten enkel om te horen dat het nummer niet bereikbaar is.

 

Andere x hoor ik een of ander raar Arabisch liedje.....of wat het ook is. Zit in iig niet in het midden oosten of een of ander land wat het liedje zou moeten verklaren.

Mijn voicemail is uitgeschakeld en dit zou het niet kunnen zijn.

Reputatie 2
Badge +8

@mike5691, omdat je connectie maakt met het netwerk wanneer je Skype gebruikt, betaal je inderdaad de reguliere tarief hiervoor. 

 

Het is wel vreemd dat je en Arabisch liedje hoort als je je eigen nummer belt. Hebben andere mensen dit ook, wanneer ze je proberen te bereiken? 

Ik adviseer je om contact op te nemen met onze klantenservice zodat ze aan de hand van je gegevens met je mee kunnen kijken.

Succes!

Groet,

Mila

Reageer