Beantwoord

Bellen (uitgaand) in buitenland

  • 26 April 2019
  • 2 reacties
  • 1131 Bekeken

hi, ik kan geen uitgaande gesprekken voeren nu ik in het buitenland zit. Ik krijg de telefonische melding dat de eigenaar van mijn telefoon nummer dit niet toe laat. Ik kan wel gebeld worden, maar geen voicemail uitluisteren. Hoe los ik dit op? Bedankt!
icon

Beste antwoord door Robert 30 April 2019, 10:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge +9
Hi,

Welkom op onze community!
Vervelend om te lezen dat je niet kunt bellen in het buitenland.
Het is het beste om hierover contact op te nemen met onze klantenservice omdat we een aantal tests zullen moeten doen om te kunnen uitsluiten waar het mis gaat.
Wel zijn er een aantal tests die je zelf al kunt doen. Zo kun je bijvoorbeeld je simkaart in een ander toestel testen om te kijken of bellen daarin wel lukt.
Ook is het belangrijk om te kijken naar met welk netwerk je verbonden bent in het land waar je je bevindt. Je kunt deze opzoeken in onze lijst van aangesloten netwerken.
Je geeft ook aan dat je je voicemail niet kunt afluisteren, als dat het enige nummer is wat je geprobeerd hebt te bereiken wil ik je ook aanraden meerdere nummers te testen om te kijken of je andere nummer wel kunt bellen.
Voicemail beluisteren vanuit het buitenland gaat via een ander nummer. Hiervoor bel je met +31 6240 01233 i.p.v. 1233.
Naast gebeld kunnen worden is het ook handig om te weten of internetten in het buitenland wel werkt.
In principe zou buitenland gebruik wel aan moeten staan op je Mijn Simpel pagina aangezien je aangeeft dat je wel gebeld kan worden maar ik wil je aanraden dat ook even te controleren.

Groeten, Robert
Reputatie 3
Badge +8

Update: Tijdens de vakantieperiode hebben wij gemerkt dat er veel onduidelijk is over het gebruiken van het abonnement in het buitenland. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen en voorkomende problemen opgesomd op deze pagina

Reageer