Beantwoord

gebruik buitenland

  • 3 December 2020
  • 3 reacties
  • 617 Bekeken

Ik ga voor langere tijd naar Hongarije. Dus langer dan 4 maanden. Hoeveel extra kosten rekent Simpel?

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 December 2020, 09:25

Bekijk origineel

3 reacties

Hi @Rofri1301

Van harte welkom op onze Community! 

Je kunt de bel-, sms- en internetbundel van Simpel gebruiken in de hele EU, zonder toeslag. Je abonnement is alleen niet bedoeld voor permanent buitenlands gebruik.
De algemene regel is dat zo lang je meer tijd in Nederland besteedt dan in het buitenland, of je jouw mobiel meer in Nederland gebruikt dan in het buitenland, je in de EU kunt roamen tegen je Nederlandse tarieven.
Dit wordt gezien als redelijk gebruik van roaming-diensten.

Als je tijdens een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland en méér verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland, sturen we je een sms-bericht met het verzoek je roaming gedrag aan te passen. Wanneer je gedrag na 14 dagen niet aantoonbaar is veranderd zal er vanaf dat moment een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht.
Deze toeslag is als volgt: 

€ 0,0387 per minuut
€ 0,0121 per sms
€ 0,0070 per MB

Voor meer informatie en tips omtrent het gebruik van je abonnement in het buitenland, verwijs ik je graag door naar deze link

Ik wens je alvast een fijne reis toe! 

Groet,

Lisa

Beste Lisa, 

bedankt voor je reactie, maar de algemene regel wist ik al, vandaar mijn vraag.

Heel concreet:

ik ga voor minimaal een half jaar naar Hongarije. tussendoor kom ik voor een paar dagen terug.

Wat betekent dit voor mijn kosten. Ik verbruik niet veel, maar wil wel weten wat ik dan extra betaal.

Wat betekent bijvoorbeeld als je meer verbruik vertoont in het buitenland. Ik gaf al aan dat ik meer dan 4 maanden in Hongarije verblijf. Wanneer krijg ik dan te maken met extra kosten?

ik hoor het graag

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Rofri1301,

Omdat je langer dan vier maanden in Hongarije blijft en tussendoor enkele dagen terugkomt in Nederland, zal er na de vier maanden een toeslag op je roaming verbruik in rekening worden gebracht - zoals @Lisa_12 aangaf. Je ontvangt uiteraard eerst een sms met het verzoek je roaming gedrag aan te passen, na 14 dagen zullen de genoemde tarieven gaan gelden. 

Je kan altijd je verbruik in de gaten houden op je Mijn Simpel en mocht je deze willen limiteren voor buitenbundelverbruik kan je altijd een plafond instellen.

Groet, 

Mila

 

Reageer