Skip to main content

Afgelopen week was ik voor 5 dagen in Wenen, Oostenrijk. Na 2 dagen kon ik helemaal niet internetten op mijn mobiel (Pixel 7 Pro). Alles geprobeerd, toestel opnieuw opgestart, rooming aan, ook 4 g geprobeerd. Er stond dat ik met T Mobile Magenta netwerk is aangesloten maar er is geen internet. Mijn vriendin heeft simkaart van Ben, bij haar staat ook dat ze aangesloten is bij T-Mobile Magenta maar bij haar werkt het perfect.

Gelukkig gebruikt mijn Pixel 7Pro ook e-sim. Ik heb online een Oostenrijkse e-sim gekocht. 

Waar ligt dit aan? Wel balen dat ik extra kosten moet maken om een e-sim te kopen terwijl Simpel belooft dat de Simkaart over heel Europa moet kunnen werken.

Hi Hans en excuses voor de verlate reactie!

Als je niet kan internetten via de mobiele data in het buitenland (zone 1/EU), dan zijn er verschillende oorzaken:
- De instellingen bij het Simpel account staan niet correct ingesteld.
- De instellingen in het toestel staan niet correct ingesteld. De roaming moet bijvoorbeeld ingesteld staan. 
- Er is een storing gaande op het buitenlandse netwerk, wij kunnen dit alleen niet inzien.
- Het toestel is niet verbonden met een netwerk in Oostenrijk, die wij ondersteunen of de betreffende dienst wordt niet ondersteund. Dit kan je terugvinden in onze netwerkenlijst (Netwerkenlijst Simpel).
- Je internetbundel is op. 
Wij kunnen alleen achteraf niet altijd inzien, wat de oorzaak was. Ik kan aanraden om dan direct contact met ons op te nemen via de klantenservice (Contactmanieren klantenservice), dan kunnen we een stappenplan met je doorlopen en de oorzaak achterhalen.

Als je in de factuur- en/of gebruikspecificatie erbij pakt voor de periode dat je in Wenen was, zie je dan internetverbruik terug in Oostenrijk?
Zo ja: dan waren de instellingen correct ingesteld en de simkaart werkte. Dan was er niets aan de hand met het abonnement, de instellingen en/of de simkaart. 
Zo nee: kan je mij een privé bericht sturen met je 06-nummer en je klantgegevens? Dan kan ik de instellingen voor je nakijken.

Groet, Chantal
Simpel

Reageer