Beantwoord

hoge internetkosten buitenland, klopt dit?

  • 25 July 2019
  • 1 reactie
  • 610 Bekeken

Hallo,

ik kom net terug van mijn vakantie in Turkije. Er was geen wifi op het vliegveld en dus heb ik heel even mijn 4G aangezet om het thuisfront te laten weten dat ik over was. Dit heeft maximaal 3/4 minuten geduurd en toen heb ik het weer uitgezet. Even later kreeg ik een sms en een mail dat mijn simkaart geblokkeerd was en dat ik m’n limiet had overschreden. Een rekening van €50 volgde. Dit kan gewoon niet kloppen. Ik begrijp dat er eventueel extra kosten aan het internetten verbonden zijn. Maar ik heb het welgeteld 3 minuten gebruikt en uitgezet. Ik ben hier heel erg van geschrokken en ik heb toch het idee dat hier wat mis is gegaan want voor 3 minuten €50 betalen lijkt me niet correct.
Kunnen jullie me hier bij helpen?

Met vriendelijke groet,
Veerle Bos
icon

Beste antwoord door Ilan 29 July 2019, 11:29

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Veerle,
Welkom op onze community.
Wat vervelend om te lezen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt in het buitenland.

Wanneer je je data aan hebt gezet kan het zijn dat je telefoon op de achtergrond meerdere dingen tegelijk synchroniseert en down/upload.
Denk aan eventuele facebook plaatjes, WhatsApp berichten etc. Dit doet hij vanaf het moment dat je offline bent gegaan tot je weer verbinding hebt gemaakt met een netwerk, Dit kan wifi zijn maar ook 4G.
Daarom adviseren wij altijd om een plafond in te stellen, zo voorkom je vervelende verassingen.

Omdat ik verder geen gegevens van je heb kan ik inhoudelijk ook niets vertellen over jouw factuur en hoe het is opgebouwd.

Als je na het zien van je factuur en specificatie op ´Mijn Simpel´ onder het kopje ´Facturen´ nog steeds vragen hebt, raad ik je aan om contact op te nemen met mijn collega´s van de klantenservice.

Ik hoop dat je desondanks nog een hele mooie vakantie hebt gehad!

Groet,
Ilan

Reageer