Beantwoord

Internetten in buitenland

  • 30 September 2019
  • 5 reacties
  • 845 Bekeken

Laatst in Engeland kreeg ik geen contact met $G. Ik moest iets doen met internet.access.nl, en dat heb ik wel ergens ingevuld, en toen kwam er ook wel een Engelse provider in beeld, maar internet kreeg ik niet.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik lees dat ik dat adres moet invullen bij APN, maar op mijn Fairphone 2 vind ik nergens APN. Wel VPN, maar dat lijkt weer wat anders.
Wat te doen?
Ik moet over een paar weken naar Duitsland en het zou prettig zijn als ik daar op mijn telefoon kon internetten.
icon

Beste antwoord door Johnny 2 October 2019, 07:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Neem eens een kijkje op simpel.nl/vakantie daar staat ook een link naar de toestelhulp van Simpel
Dankjewel!
Mijn Fairphone staat niet in het toestellenoverzicht.
Maar ik heb nu maar een ander toestel aangeklikt, en nu lijkt het er op alsof ik enkel maar dataroaming hoef aan te zetten. Dat ga ik dan een volgende keer maar eens proberen.
En het is ook helemaal niet erg af en toe eens even offline te zijn...

Ook ik ben op zoek naar de juiste instellingen voor de Fairphone 2, maar zoals hierboven al vermeld staat hij niet bij toestelhulp. Diverse andere toestellen hebben verschillende gegevens (bijv. T-mobile of Simpel internet → internet.access.nl->default,supl) dus welke moet ik kiezen? T-mobile Internet en T-Mobile NL staan bij mij wel standaard in de lijst van toegangspunten.

Reputatie 4
Badge +8

Hi @specifieke,

Indien jouw toestel er niet tussen staat kan je ook een ander toestel aanklikken, hierbij is het belangrijk dat je vervolgens het besturingssysteem kiest die ook op jouw toestel geïnstalleerd staat. De stappen zijn dan nagenoeg hetzelfde. Zo te zien staat er standaard een Android besturingssysteem op de Fairphone geïnstalleerd. Je kan daarom bijvoorbeeld een Samsung model kiezen met hetzelfde besturingssysteem als jij hebt.

Groetjes,

Phil

Reputatie 3
Badge +8

Hi beantwoorders!

 

Even een update vanuit Simpel. Tijdens de vakantieperiode hebben wij gemerkt dat er veel onduidelijk is over het gebruiken van het abonnement in het buitenland. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen en voorkomende problemen opgesomd op deze pagina

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer