Beantwoord

Kosten voor bellen naar het buitenland

  • 8 August 2019
  • 9 reacties
  • 11674 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten met onbeperkt bellen, alleen loop ik toch tegen hoge kosten aan. Ik kan in de hele zone 1 bellen zonder extra kosten alleen als ik vanuit nederland naar het buitenland bel word dit wel in rekening gebracht.

Ik bel vaak naar mijn dochter in het buitenland en dat leverde mij een factuur van meer dan 80 euro op afgelopen maand, dit was niet voorzien. Dit terwijl ik niks hoefde te betalen toen ik vorige maand mijn dochter opzocht en hetzelfde nummer belde, dit vond ik een beetje vreemd.

NU heb ik wat dieper mijn contract doorgespit (dit had ik meteen moeten doen, ik weet het) en daar staat inderdaad in dat bellen naar het buitenland kosten met zich meebrengt.

Nu mijn vraag: is dit te vermijden, of kan ik een aanpassing doen in mijn abonnement (tegen betaling) zodat ik niet meer tegen deze kosten aanloop.

Bij voorbaat dank,

Mvr marzena dittmann.
icon

Beste antwoord door ikhebevensneleenaccountgemaakt 23 March 2021, 22:46

Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb gelukkig weinig kosten gemaakt bij het bellen vanuit Nederland naar Duitsland. Maar vanuit Duitsland naar Nederland val wel binnen de bundel. Dat is toch gek.
Reputatie 6
@Marzenadittman en @jhhoogerbrug.

Dit klopt helemaal. Er zijn EU-roamingregels van kracht waarbij je in het buitenland, zone 1, gebruik kunt maken van je bundels zoals gewend in Nederland.

Bellen in Nederland (naar het buitenland /buitenlands nummer) is GEEN roaming omdat je dan gebruik maakt van het netwerk van je provider.
Dit levert kosten buiten de bundel. De provider mag de kosten bepalen.

Mijn advies, gebruik bijvoorbeeld WhatsApp via Wi-Fi om te bellen vanuit Nederland.
Dank voor de reactie en adviezen. Maar ik heb hiermee geen antwoord op mijn vraag. Is er iets om te zetten in het abonnement zodat je hier geen last meer van hebt.
Reputatie 6
Hi @Marzenadittman.

Ik heb nog even deze (Buitenland) pagina erbij genomen.
Daar staan ook enkele voorbeelden als uitleg.
Lees deze even door.

De rest laat ik aan een medewerker van Simpel.
Reputatie 2
Badge +8
Hi!

Leuk dat je een vraag stelt.

Er is geen instelling die je kunt doen in je abonnement waardoor je geen kosten maakt voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland. Wel kun je zoals Snowboard aangeeft bellen via data zodat je geen extra kosten kwijt bent voor bellen naar het buitenland met als voorwaarde dat je nog genoeg data in je bundel hebt.

Kijk gerust nog even rond hier op de Community en stel gerust nog een vraag!

Groetjes Joachiem
Blijft een hele rare zaak, dat je wel van bijvoorbeeld Duitsland naar Nederland kan bellen, maar niet andersom. Minpuntje voor Simpel.
Reputatie 6
Blijft een hele rare zaak, dat je wel van bijvoorbeeld Duitsland naar Nederland kan bellen, maar niet andersom. Minpuntje voor Simpel.

Beste @Janneke

Leg andere community leden en mij eens uit waarom je wel van Duitsland naar Nederland kunt bellen en niet andersom. 🙂

Ik ben heel benieuwd waarom je dat denkt en hoe of dat een minpunt zou kunnen zijn., 😉😎

Ik neem aan dat je het anders bedoelt. 🙂
We hebben het over bellen binnen je belbundel en dat kan wél vanuit Duitsland naar Nederland, maar niet andersom.

Yo, ik kom er een beetje laat bij. maar heb een account aangemaakt om hopelijk voor anderen frustratie te sparen, heb uiteindelijk wat garanties van andere providers gevonden. OP stelt een hele duidelijke vraag en krijgt daar een berg copypasta op die het iig voor mij niet veel duidelijker maken.

Bellen vanaf een nederlands 06-nummer in Nederland naar een 06-nummer in het buitenland (enkel zone 1): volledig binnen je bundel volgens de nieuwe EU afspraken. je vriend in zweden op vakantie? Je kan hiermee gewoon bellen.
Bellen vanaf een nederlands 06-nummer in het buitenland (Zone 1) náár een 06-nummer ín Nederland:
Same, ook via je reguliere bundel.
Bellen vanaf Nederland naar een buitenlands nummer: dat is nooit in je bundel geweest, kwamen altijd extra kosten bij.

 

Reageer