Beantwoord

Ondanks mobiele data uit toch Roamingkosten in USA?

  • 23 October 2019
  • 3 reacties
  • 671 Bekeken

Toen ik in het voorjaar in de VS was, had ik mobiele data uitstaan, dus geen roaming. Toch had ik na afloop voor ca € 1 kosten voor internetgebruik. Nu is € 1 nog wel te overzien natuurlijk, maar ik ben dan toch bang dat het een volgende keer opeens wel een serieus bedrag zal zijn. Hoe kan ik dit voorkomen?

icon

Beste antwoord door Joachiem 24 October 2019, 15:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hallo, leuk dat je een bericht geplaatst hebt op de Community!

Vervelend om te lezen dat je onverwachte kosten maakt. Echter snap ik dat de specificatie vragen oproept.

De simkaart maakt op verschillende momenten verbinding met het netwerk. Bij deze verbinding kan er dataverkeer ontstaan ondanks dat data roaming op het toestel uit staat. Dit dataverkeer registreren wij en brengen we in rekening. Dit voorkom je door in je Mijn Simpel account onder de kop 'sim & instellingen' de optie 'Gebruik in het buitenland' uit te schakelen.

Indien je het toestel niet uitschakelt voor je in het buitenland komt, blijft er op de achtergrond een datasessie actief. Ook hierdoor ontstaan kosten.

Op www.simpel.nl/vakantie vind je nog meer handige tips voor gebruik in het buitenland.

Om hoge kosten voor te zijn kun je ook een plafond instellen van tevoren. Voor meer informatie klik je hier

Groetjes Joachiem

Dank voor je reactie Joachiem! Gaat dat ‘gebruik in het buitenland’ alleen over data, zodat ik nog wel gebeld en gesmst kan worden?

Reputatie 3
Badge +7

Hi @Zipje ,

 

Gebruik in het buitenland gaat over al het gebruik, ook bellen en sms’en. Wil je wel kunnen bellen en sms’en? Dan kan je ook gebruik in het buitenland aanzetten en mobiel internet uitzetten via Mijn Simpel.

Reageer