Beantwoord

Plafond uitgezet door simpel

  • 26 September 2019
  • 4 reacties
  • 998 Bekeken

Mijn dochter werd tijdens een reis naar Amerika bij aankomst op de luchthaven direct geconfronteerd met een sms dat de 50 euro bereikt is terwijl ze een abonnement van 10 euro heeft en ik daar bij het afsluiten van het abonnement al een plafond had ingeschakeld. Raar maar thuis kijken we wel,
Inderdaad een rekening van 45,567 voor 9,11MB gebruik. WAAAAAT, tja moet je roaming maar uitzetten (of juist aan) maar dan werkt het internet in Europa weer niet. Mmmmm.
Gebeld met Simpel, en daar gaat wel naar gekeken worden. Maar nog niets gehoord.
Nu kwam ik erachter dat bij de verlenging van het abonnement SIMPEL gewoon het plafond EN de ingestelde telefoonnummers eruit hebben gehaald zonder dat ik dat wist.
Zo Simpel kan het zijn toch SIMPEL.
Ik er vanuit dat dit gecorrigeerd gaat worden toch SIMPEL?
FActuur nummer Fxxxxxxxxx [weggehaald ivm privacy]
icon

Beste antwoord door Youp 30 September 2019, 11:49

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +8
Hallo @Wilhelm,

Welkom op onze community!

Wat vervelend om te lezen dat jouw dochter onbewust buitenbundelkosten heeft gemaakt.

Wij verwijderen nooit zelf een ´Plafond´ van een abonnement. Ook niet bij een verlenging. Dat wilt zeggen dat je ´Plafond´ blijft staan na een verlenging.

1 MB kost in Amerika inderdaad € 5,00. Je kunt hier de tarieven zien voor buitenbundelkosten in het buitenland.

Om klanten te helpen op vakantie hebben wij een ´vakantiepagina´. Hier staan tips & tricks om ook kosten te voorkomen.

Groet,

Youp
Het spijt mij zeer,
Ik kan terugkijken en zie keurig dat er diverse keren het plafond is bereikt waarvan er een mail is. Helaas na de verlenging (toevallig niet) is er niets meer.
Dat is niet het enige, ook de drie nummers die ik ingesteld had als er buiten plafond toch nog gebeld konden worden zijn er niet meer.

En geef mij 1 hele goede reden (als ik zelf de rekening betaal) waarom ik geen plafond in zou stellen en de nummers eruit zou halen?

Ik ga er vanuit dat jullie dit keurig kunnen terugzien hoe en wanneer dat is gebeurd en zie dit met belangstelling tegemoet.

En die vakantie pagina is natuurlijk een grote pot shit, als je het lef hebt regel je dit voor je klanten en stuur je ze eerst een sms als er dit soort kosten gemaakt gaan worden ipv achteraf.
Maar we begrijpen met zijn allen heel goed hoe het verdien model in elkaar steekt hoor.
Goedenavond,hier bij mij precies 't zelfde gebeurd!
Bij afsluiten abonnement in januari 2018 plafond ingesteld ( volgens mij tot € 12,50 ) maar vanmiddag ineens 2 sms meldingen van 80% en daarna 100% internetbundel verbruikt om vervolgens getrakteerd te worden met € 40,42 buiten de bundel kosten.
Dus gekeken naar m'n plafond staat er niks meer in en kan 't wel wederom instellen maar kost 't € 0,50 per factuurperiode!! Dit was ook nooit zo.
En dan de tijdstippen,12:22 uur 1006,82 MB verbruikt en € 40,420 kosten terwijl ik de telefoon niet eens op dat tijdstip gebruikt heb!
Mijn huidig abonnement van 500 min/2Gb internet en onbeperkt sms voor € 7,50 is ruim voldoende en op een betaald 0900 nummer na nooit overschreden geweest,eigenlijk verbruik ik met bellen een half uur max en internet zo rond de 500 mb maandelijks.
Hoe kan en word dit opgelost?
Reputatie 2
Badge +8
@Wilhelm @Wally74 Ik adviseer jullie om even contact op te nemen met de klantenservice via simpel.nl/contact. Mijn collega's hebben hier toegang tot klantgegevens en kunnen onderzoek doen naar wat er misschien mis gaat.

Beiden een mooie dag gewenst!

Groetjes Joachiem

Reageer