Beantwoord

Roaming kosten buitenland

  • 28 June 2023
  • 3 reacties
  • 282 Bekeken

Badge

Last minute geboekt Macedonië (zone,2). Ik heb begrepen roaming altijd aanzetten. Maar nu mijn vragen: 1. worden kosten met roaming ook minder of is t puur een aan en uitknop voor t bellen, smsen en internetten in t buitenland? 2. Hoe kan ik mijn kosten beperken? Door een extra bundel te kopen? Of plafond (heb al een plafond maar in Nederland)in te stellen? Hoe voorkom je dat het de pan uitrijst? 

Bvd rachel

icon

Beste antwoord door Chellie2 30 June 2023, 12:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Chellie2

Leuk om te lezen dat je op reis gaat naar Macedonië! 

Let op! Jouw bundel is in zone 2 niet geldig en daar worden dan ook andere tarieven gehanteerd als je jouw Simpel simkaart gaat gebruiken. Roaming is als het ware inderdaad een uit en aan knop voor jou om jouw simkaart in het buitenland te gebruiken en zal jou in dit geval dus ook de mogelijkheid kunnen geven om extra kosten te kunnen maken gezien jouw bundel daar niet geldig is. Enkel in zone 1 gebruik je jouw bundel zoals je dat gewend bent. Mocht je liever geen extra kosten willen maken dan is het aan te raden om jouw roaming niet in te schakelen en of jouw simkaart te gaan gebruiken. Wil je toch buitenshuis kunnen internetten of bellen tegenover een goedkoper tarief? Dan kan je het beste een lokale simkaart aanschaffen in een lokale telefoonwinkel in het land. 

Ik wens je alvast een hele fijne reis en heel veel plezier in Macedonië. 


Groet, Noor 
Simpel

Badge

Hi @Chellie2

Leuk om te lezen dat je op reis gaat naar Macedonië! 

Let op! Jouw bundel is in zone 2 niet geldig en daar worden dan ook andere tarieven gehanteerd als je jouw Simpel simkaart gaat gebruiken. Roaming is als het ware inderdaad een uit en aan knop voor jou om jouw simkaart in het buitenland te gebruiken en zal jou in dit geval dus ook de mogelijkheid kunnen geven om extra kosten te kunnen maken gezien jouw bundel daar niet geldig is. Enkel in zone 1 gebruik je jouw bundel zoals je dat gewend bent. Mocht je liever geen extra kosten willen maken dan is het aan te raden om jouw roaming niet in te schakelen en of jouw simkaart te gaan gebruiken. Wil je toch buitenshuis kunnen internetten of bellen tegenover een goedkoper tarief? Dan kan je het beste een lokale simkaart aanschaffen in een lokale telefoonwinkel in het land. 

Ik wens je alvast een hele fijne reis en heel veel plezier in Macedonië. 


Groet, Noor 
Simpel

 

Top, Noor.

Bedankt.

Badge

Dank u.

Reageer