Beantwoord

Sms ontvangen in land buiten de EU zone

  • 4 January 2024
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Badge

Voor een aantal diensten vanuit Nederland is het om mijn simpel sim kaart opnieuw in mijn toestel te plaatsen om zo een sms te kunnen ontvangen. Ik ben in Vietnam en heb een lokaal simkaart aangeschaft.

Wanneer ik mijn simpel Sim kaart plaats, krijg ik de de melding: netwerk niet beschikbaar, alleen noodoproepen.

 

Het toegangspunt heb al  ingesteld: internet.acces.nl

 

Maar krijg geen verbinding met welke netwerk dan ook.

Hoe krijg ik wel verbinding zodat ik in ieder geval sms berichten uit Nederland kan ontvangen?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Noor 6 January 2024, 11:09

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Beltbrother

Vervelend om te lezen dat je in Vietnam geen bereik hebt! 

In Vietnam hebben wij helaas geen eigen netwerk en lenen wij als het ware een netwerk van daar zodat je vooralsnog kan gebruik maken van de simkaart. 
Houd er wel rekening mee dat het gebruik hier niet binnen jouw bundel valt. Mocht je dus een Plafond ingeschakeld hebben staan op jouw abonnement dan zou je deze moeten uitschakelen. 


Het Plafond zorgt er namelijk voor dat buitenbundel kosten worden geblokkeerd. Heb je geen Plafond? Probeer dan even om met een andere netwerk een verbinding te maken. In Vietnam hebben wij een samen werking met de volgende netwerken: Viettel en VNPT. Je kan via jouw toestelinstellingen handmatig zoeken naar een van deze twee netwerken. 

Mocht het probleem hiermee niet zijn opgelost, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij lopen dan graag een aantal andere stappen met je door. 

Een fijn verblijf gewenst in Vietnam! 

Groetjes, Noor
Simpel

Reageer