Skip to main content
Beantwoord

Uitgaande oproep geblokkeerd


,Ik ben in Frankrijk en wilde naar Nederland bellen. Ik kreeg de melding: Uitgaande oproep geblokkeerd. Na van alles geprobeerd te hebben heb ik de klantenservice maar gebeld. ik heb een abonnement van € 10,32 met onbeperkt bellen. Maar dat onbeperkt bellen geldt alleen in Nederland. Ik had een plafond ingevoerd van € 10,32. En dat was dus het probleem. De € 10,32 was verbruikt. De medewerkster vertelde dat ik het Plafond kan verhogen maar dan betaal je dus extra voor het gesprek, of je kan via Whatsapp (wifi) bellen wat natuurlijk gratis is. Ik heb nu via Whatsapp gebeld. Geen probleem en ook geen melding meer dat de Uitgaande oproep geblokkeerd is. Misschien heeft iemand hier wat aan.

Beste antwoord door Chantal L.S.

Hi ​@JMMBG!

Als je een Simpel abonnement hebt en je bent in het buitenland (zone 1 op onze tarievenlijst), dan hoor je net zoals in Nederland, kosteloos gebruik te kunnen maken van je bundels. Dit betekent dat je ook kan bellen vanuit Frankrijk, want Frankrijk valt onder zone 1.
Vaak krijg je deze foutmelding te zien, als de roaming uitstaat in het toestel en/of in het Simpel account of het toestel is verbonden met een verkeerd netwerk. In Frankrijk ondersteunen wij de volgende netwerken:

- Orange
- Bouygues
- SFR
Ben je nog in het buitenland en kan je nog steeds niet bellen, ondanks dat alle instellingen correct staan ingesteld? Dan kan ik aanraden om opnieuw contact met ons op te nemen.

Fijn weekend alvast gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img+7

Hi ​@JMMBG!

Als je een Simpel abonnement hebt en je bent in het buitenland (zone 1 op onze tarievenlijst), dan hoor je net zoals in Nederland, kosteloos gebruik te kunnen maken van je bundels. Dit betekent dat je ook kan bellen vanuit Frankrijk, want Frankrijk valt onder zone 1.
Vaak krijg je deze foutmelding te zien, als de roaming uitstaat in het toestel en/of in het Simpel account of het toestel is verbonden met een verkeerd netwerk. In Frankrijk ondersteunen wij de volgende netwerken:

- Orange
- Bouygues
- SFR
Ben je nog in het buitenland en kan je nog steeds niet bellen, ondanks dat alle instellingen correct staan ingesteld? Dan kan ik aanraden om opnieuw contact met ons op te nemen.

Fijn weekend alvast gewenst!

Groet, Chantal
Simpel


  • Lezer
  • 14 april 2025

Dank je Chantal. Ik heb het even uitgeprobeerd. Roaming stond aan maar het netwerk heb ik nu op Orange F gezet. En het werkt. Ik vond het antwoord van de Simpel medewerkster al een beetje vreemd want eerder had ik nooit last in het buitenland. Maar god, fijn dat je gereageerd hebt op mijn vraag/antwoord. Ik zal de info opslaan. Nogmaals dank.


Forum|alt.badge.img+7

Dat is mooi nieuws om te lezen! ​@JMMBG gelukkig ben je weer bereikbaar (zonder Whatsapp nodig te hebben) en dan wens ik je nog een fijne tijd toe in het buitenland 🙂

Groet, Chantal
Simpel


Reageer