Skip to main content
Beantwoord

Waarom krijg ik bij de klantenservice hulp van personen, die waarschijnlijk nog nooit in NL zijn geweest, en mij moeten helpen met mijn probleem.? Ik voel me niet serieus genomen.

• January 2, 2026
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Sherryl Valk

Ik snap dat iedereen een baan verdient, en dat gun ik ze ook. Maar ik vind het vervelend om iemand aan de lijn te krijgen die niet weet, en of snapt wat ik bedoel, en mij totaal andere info geeft die ik online vindt.

Ik las dat Simpel geen e-simkaart heeft. De meneer van de klantenservice zegt eerst dat Simpel dat wel heeft. Hij laat mij niet uitpraten, en dan blijkt dat hij mij niet begrijpt. Na het nogmaals te hebben uitgelegd, gaf hij aan dat Simpel nog geen e-simkaart heeft, etc etc etc.

Erg vermoeiend. Daar zat ik nou net niet op te wachten.

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@Sherryl Valk ,

Dank je wel voor je bericht. Ik leg het graag even voor je uit.
Een eSIM is een digitale simkaart die in je toestel zit ingebouwd. Je hebt dus geen fysieke simkaart meer nodig. Het werkt hetzelfde als een gewone simkaart, maar je activeert het via een QR‑code.

Met een eSIM kun je:

sneller overstappen of je sim opnieuw activeren

je nummer direct op een nieuw toestel zetten

zowel een eSIM als een fysieke sim tegelijk gebruiken (dual‑sim)

Als je een nieuwe QR‑code nodig hebt of je eSIM opnieuw wilt installeren, neem dan even persoonlijk contact op met onze klantenservice. We helpen je dan direct verder en zorgen dat je weer bereikbaar bent.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • January 5, 2026

Hoi, ​@Sherryl Valk 

Dank je wel voor je bericht. Het spijt me dat je zo’n ervaring hebt gehad, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik begrijp goed dat het verwarrend is als je verschillende informatie krijgt.

Om het te verduidelijken: Simpel biedt wel e‑sim aan. Je kunt deze eenvoudig aanvragen via je Mijn Simpel‑app.

Mocht je daar vragen over hebben, laat het me gerust weten.

Groet,
Raveena
Simpel

• Superster
  • January 6, 2026

Hi ​@Sherryl Valk 

Je kunt een eSIM op dit moment alleen aanvragen als vervanging van je huidige simkaart. 

Hier lees je meer. 

https://www.simpel.nl/esim

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Beste ​@Sherryl Valk ,

Dank je wel voor je bericht. Ik leg het graag even voor je uit.
Een eSIM is een digitale simkaart die in je toestel zit ingebouwd. Je hebt dus geen fysieke simkaart meer nodig. Het werkt hetzelfde als een gewone simkaart, maar je activeert het via een QR‑code.

Met een eSIM kun je:

sneller overstappen of je sim opnieuw activeren

je nummer direct op een nieuw toestel zetten

zowel een eSIM als een fysieke sim tegelijk gebruiken (dual‑sim)

Als je een nieuwe QR‑code nodig hebt of je eSIM opnieuw wilt installeren, neem dan even persoonlijk contact op met onze klantenservice. We helpen je dan direct verder en zorgen dat je weer bereikbaar bent.

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena 

Simpel