Skip to main content
Beantwoord

4 abbonnement actief 2 in gebruik en 2 onterecht gefactureerd

• 17 februari 2025
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

Goedemiddag voor wie dit leest,

Ik probeer al een aantal weken via de klantenservice een oplossing te vinden voor het volgende probleem.
Op dit moment word er al geruime tijd gefactureerd voor 4 abonnementen afgeschreven van mijn rekening terwijl ik er maar 2 in gebruik heb.
Nu zou ik ook al meermaals worden terug gebeld door zogenaamde leidinggevenden van de klantenservice om hierover te spreken, meerdere afspraken zijn gemaakt en gepland maar tot op heden ben ik nog niet terug gebeld.
Gezien de positieve berichten van moderators die wel in oplossingen denken en aanbieden hoop ik dat er iemand is die mij hier WEL kan helpen.
Als er meer informatie nodig is dan hoor ik dat graag maar het liefste zou ik even telefonisch contact willen hebben met iemand die mij kan helpen.

Vriendelijke groet David.

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@Davidoff008,

Als er een bedrag wordt geïncaseerd voor een Simpel abonnement, dan betekent dit dat je een Simpel abonnement hebt besteld, via iDeal hebt betaald en dat je het abonnement niet hebt geannuleerd binnen de bedenktermijn.

Er is dan sprake van een bindend contract met een betaalverplichting, ongeacht of je de simkaart wel of niet gebruikt. Je kan dit vergelijken met een Netflix abonnement: als je een maand niet naar Netflix kijkt, dan betekent dit niet dat je de kosten terugkrijgt. De diensten zijn namelijk wel actief. De betaalverplichting vervalt alleen, als je het abonnement annuleert binnen de bedenktermijn of als het abonnement is beëindigd. Een annulering of beëindiging moet door de klant zelf zijn aangevraagd, de klant beslist immers of het geannuleerd of beëindigd moet worden. 

Ik begrijp dat je vier Simpel abonnementen had besteld en twee Simpel abonnementen niet gebruikt. Ik vermoed dat de abonnementen al enige tijd geleden zijn aangevraagd en dat er sprake is van een bindend contract. Zoals hierboven uitgelegd, vervalt de betaalverplichting alleen als je het abonnement laat beëindigen. Ik kan dan ook aanraden om nogmaals contact met ons op te nemen, zodat we dit voor je kunnen gaan regelen. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Bekijk origineel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 92 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Goedemiddag ​@Davidoff008,

Als er een bedrag wordt geïncaseerd voor een Simpel abonnement, dan betekent dit dat je een Simpel abonnement hebt besteld, via iDeal hebt betaald en dat je het abonnement niet hebt geannuleerd binnen de bedenktermijn.

Er is dan sprake van een bindend contract met een betaalverplichting, ongeacht of je de simkaart wel of niet gebruikt. Je kan dit vergelijken met een Netflix abonnement: als je een maand niet naar Netflix kijkt, dan betekent dit niet dat je de kosten terugkrijgt. De diensten zijn namelijk wel actief. De betaalverplichting vervalt alleen, als je het abonnement annuleert binnen de bedenktermijn of als het abonnement is beëindigd. Een annulering of beëindiging moet door de klant zelf zijn aangevraagd, de klant beslist immers of het geannuleerd of beëindigd moet worden. 

Ik begrijp dat je vier Simpel abonnementen had besteld en twee Simpel abonnementen niet gebruikt. Ik vermoed dat de abonnementen al enige tijd geleden zijn aangevraagd en dat er sprake is van een bindend contract. Zoals hierboven uitgelegd, vervalt de betaalverplichting alleen als je het abonnement laat beëindigen. Ik kan dan ook aanraden om nogmaals contact met ons op te nemen, zodat we dit voor je kunnen gaan regelen. 

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

• Auteur
  • Lezer
  • 1 reactie
  • 24 februari 2025

Hoi Chantal,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb destijds 2 abonnementen aangevraagd echter kreeg ik iets van 8 simkaarten.
Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice en daar werd mij verteld dat ik er 2 in gebruik kon nemen en de andere simkaarten weg kon gooien.
Zij zouden ervoor zorgen dat er geen extra kosten kwamen en dat alles administratief verwerkt werd

Enige tijd daarna zag ik dat er voor 4 abonnementen werd afgeschreven en heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice, toen werd wederom aangegeven dat er een fout was gemaakt en dat ze nu echt alles in orde gingen maken en dat alles gecrediteerd zou worden.
Van deze contact momenten heb ik ook mailbevestigingen.

Nu kwam ik er onlangs dus achter dat er nog steeds geld werd afgeschreven en heb ik weer (meerdere keren) contact opgenomen met de klantenservice van Simpel.
Meerdere keren zou er een "leidinggevende” contact met mij opnemen om de situatie door te nemen aangezien de medewerkster in kwestie mij niet kon helpen.
Dit alles is ook vastgelegd in het systeem van de klantenservice want degene die ik als laatst had gesproken gaf aan alle meldingen te kunnen zien.

Daarom nu nogmaals mijn vraag of er iemand is die mij verder kan helpen?

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 92 reacties
  • 3 maart 2025

Hi ​@Davidoff008,

Via de Community kunnen wij niet met je meekijken in het systeem. Ik kan dan ook aanraden om contact met ons op te nemen via onze social media kanalen (Whatsapp, Facebook of X). Via deze weg, kan je ook eventuele screenshots doorsturen van de communicatie. 

Dan kan een collega je verder helpen.

Zonnige middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Reageer