Beantwoord

Abonnement voortijdig opzeggen

  • 31 October 2020
  • 31 reacties
  • 14642 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten en de voorwaarden niet goed gelezen, blijkbaar kun je een abonnement bij simpel niet voortijdig opzeggen/afkopen. Natuurlijk prut service want ik wil best het contract afkopen om hier van af te komen en mijn nummer over te zetten naar een andere provider.

De reden die op de website staat is dat het kosten met zich mee brengt. Graag wil ik wat coulance en het contract opzeggen en mijn nummer meenemen. De kosten die simpel straks moet gaan maken met het versturen van emails en brieven op mijn storneringen gaan namelijk hoger worden dan eenmalig mijn contract vrij te geven. Het gaat om een contract van 2,50 dus totale contract waarde van 60 euro, twee brieven versturen en de kosten zijn al hoger.

Er moet vast een deal gemaakt kunnen worden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 November 2020, 13:43

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Tussendoor voortijdig opzeggen van een abonnement is niet mogelijk.....Storneren  is voor eigen risico,   de kosten voor de klant worden dan aanzienlijk hoger omdat dan incassobureau wordt ingeschakeld.…

Neem contact op met de klantenservice, dit is via een klantenforum sowieso niet te regelen

klantenforum is een goed plaats zodat andere mensen ook kunnen lezen over deze belachelijke voorwaarden
De ongeinteresseerde medewerker bij de klantenservice zei dat ik de algemene voorwaarden maar beter had moeten lezen en dat ik er nu twee jaar aan vast zit. Ik ga dus ook twee jaar lang met grote regelmaat de klantenservice bellen hiervoor. De kosten van die telefoongesprekken gaan er dus ook bij komen. Dit wordt een heel erg onrendabel abonnement voor simpel. Ik zit net na de twee weken bedenktijd, beetje coulance zou dus op zijn plaats zijn. Tot die tijd lopen de kosten voor simpel op.

Daarnaast, als het via een incassobureau loopt (voor 60 euro) wordt het contract dan ontbonden, dat is namelijk wat ik wil :-)

bedrijf dat niet graag meedenkt

Reputatie 6
Badge +9

Weet je,  de voorwaarden zijn gesteld, je hebt nagelaten deze te lezen, en bent ermee akkoord gegaan, erg sterk sta je dus niet. Maar probeer het zou ik zeggen, misschien helpt  het  als  je je  toon klein beetje veranderd....Dus van eisend naar vragend......Hoe een incasso bureau dit afhandeld kan ik je niet zeggen.....Waarschijnlijk vorderen ze de abonnement kosten en berekenen kosten voor hun diensten.…

Succes!!!!

Helemaal waar dus ik heb het heel netjes gevraagd bij de klantenservice maar dan krijg je natuurlijk het standaard antwoord. Er is geen andere manier om contact te krijgen dan bellen en dan kom je niet voorbij de eerste medewerker die een tekstje opdreunt, maar goed, dat ga ik de komende tijd dan maar blijven doen.

Mijn idee is dus dat dit forum waar simpel medewerkers op zitten die doen alsof ze klanten zijn wellicht kan helpen.

Reputatie 6
Badge +9

Er zijn hier op dit forum  Simpelmedewerkers  en KLANTEN die ervaringen uitwisselen en proberen te helpen....De medewerkers hebben bij hun naam staan dat ze namens Simpel antwoorden. Klanten zoals ik niet......

Waarschijnlijk komt er  van een  hen nog wel een reactie....meestal binnen 2 dagen.Fijn weekend verder!...

Reputatie 2
Badge +2

Waarom wil je jouw abonnement opzeggen?

Ik heb bij nader inzien toch een esim nodig

Hi @Ronald Roest,

Vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over de geboden de service. 

Na aankoop geven wij onze klanten 14 dagen de tijd om de bestelling te annuleren. Nadat deze 14 dagen herroepingsrecht verstreken zijn is dit niet meer mogelijk. 
Zoals hierboven al is vermeld, kan je het abonnement niet voortijdig beëindigen door het af te kopen. Het afkopen van een abonnement brengt allerlei kosten voor Simpel met zich mee. Een van de redenen dat je bij ons zo goedkoop kunt internetten, bellen en sms’en is omdat we dergelijke afwijkende regelingen niet bieden. Hier kunnen geen uitzonderingen voor worden gemaakt. 

Groet, 

Lisa

Hi @Lisa_12, het is ook mijn eigen fout, ik realiseer me ook dat ik vast de uitzondering op de regel ben die de algemene voorwaarden niet gelezen heeft en dat iedereen die wel leest bij iedere facebook / instagram / ios en android update.

Herroepingsrecht gaat in na het afsluiten van het contract en niet de ingebruikname, dan kun je nog niets over de service zeggen. Is dus een nutteloze maatregel. Die wettelijk inderdaad correct geimplementeerd is. Ik zeg ook niet dat simpel iets fout gedaan heeft, ze staat volledig in haar recht.

Je geeft aan dat het een kosten issue is dat er daarom geen afkoop kan worden gedaan. Ik vraag mij gewoon af wat meer kost, dat abonnement toch af laten sluiten en mij er wat geld voor vragen of het feit dat ik nu iedere week minstens een keer naar de servicedesk ga bellen. Iedere klantcontact kost simpel toch zeker meer per week dan de 2,50 die ze nu per maand als inkomsten hebben.

Reputatie 2

Ongelooflijk wat ben jij kinderachtig… Het is dat je natuurlijk pas een abonnement mag afsluiten als je meerderjarig bent anders zou ik toch ernstig twijfelen aan je leeftijd. Je lijkt wel een peuter.

Wellicht als je Simpel op een normale manier benadert, en dus niet na 1 belletje op het internet een beetje met je voetjes gaat lopen stampen en schreeuwen om aandacht, je veel verder komt dan met dit gedrag.

Ik ben zelf geen Simpel medewerker maar ik zou persoonlijk juist nu veel minder zin hebben om jou te helpen dan als je gewoon normaal had gevraagd van “goh kan er misschien een uitzondering gemaakt worden, ik weet dat ik te laat bent maar…. enzovoort”

Goed, ik zal niet voor Simpel spreken, misschien lukt het je nog om er met hen uit te komen.
Maar mijn tip is: leg je situatie rustig uit, geef gewoon aan wat je wil, en vraag het gewoon normaal, wees bewust van het feit dat je hen om een gunst vraagt. Jezelf verheven opstellen en een beetje dingen gaan lopen eisen lijkt me dan niet de beste tactiek.

In mijn ervaring is Simpel niet bepaald de moeilijkste. Maar goed, snap met deze aanpak die je tot nu toe tentoonstelt ook wel dat je weinig gedaan krijgt bij ze.

Succes chef!

 

@micky010 wonderbaarlijke aanname dat je denkt dat ik dat niet gevraagd heb. Ik geef zelfs in deze thread meerdere malen toe dat het mijn eigen schuld is en dat ik bereid ben te betalen om mijn nummer terug te krijgen. De klantenservice wijst (terecht) naar de algemene voorwaarden en daar stopt het. In deze thread doet de enige ‘echte’ medewerker precies hetzelfde.

Wel vreemd, je zegt dat ik na 1 belletje op internet ga stampvoeten. Ik heb inderdaad 1 keer gebeld, zie niet in wat meerdere malen bellen voor toegevoegde waarde heeft. Algemene voorwaarden zijn algemene voorwaarden. Maar deelt simpel dit soort gegevens met klanten, of heb je toevallig gegokt dat ik 1 keer had gebeld ?

Zowel jij als @Karin303 de ‘klant’ die altijd binnen 5 minuten reageert op een bericht op dit forum (lijkt wel werk) geven aan het op een meer constructieve manier te proberen. Kan best nog een paar keer bellen en het uitleggen maar wat doet je vermoeden dat het dan gaat lukken. Zijn er medewerkers die het wel toestaan en andere niet, dat lijkt me ook raar, toch?

Reputatie 6
Badge +9

Lees het hele topic nogmaals Ronald,  lees hoe je dreigt met storneren en bellen en hoe je Simpel waarschuwt dat je twee jaar lang klantenservice gaat bellen etc..…

Er is je duidelijk uitgelegd dat er geen uitzonderingen worden gemaakt en dat je niet voortijdig kunt opzeggen of afkopen...Dat is de uitspraak en hier zul je het mee moeten doen....…

 

Groetjes Karin303

 

Reputatie 2
Badge +2

Ik had eigenlijk wel weer een berichtje verwacht Ronald. Wel volhouden he, je moet ze nog twee jaar 'op kosten jagen’. 😬

Reputatie 2

@Ronald Roest kerel, ik reageerde drie dagen na jouw post. Niet 5 minuten.
Nu zijn er zelfs 7 dagen verstreken na jouw vervolgreactie.

Dus ook in dat bericht zit je weer onzin te verkopen. Als je niet inziet dat je zelf echt raar gedrag vertoont is het sowieso hopeloos.

Maar goed, als jij je hiermee vermaakt…. have fun!

@Ronald Roest  Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met jou.

Ook al staat het in de voorwaarden enige vorm van coulance zou Simpel sieren.

zeker omdat je aangeeft het restant van het abonnement gewoon wilt betalen. Dit wil zeggen dat zij in principe geen inkomsten missen. En dat meerwerk valt ook wel mee hoor 1 poppetje die wat datums verandert op de computer. Het is een kwestie van willen. Dat geneuzel van de algemene voorwaarden is lariekoek natuurlijk ik geloof namelijk niet dat 5% van de bevolking elke keer de algemene voorwaarden gaan nalezen bij elke stap die men zet. Er zitten namelijk niet genoeg uren in een dag om dit continu te doen. Algemene voorwaarden kunnen nl per dag wisselen. Dus ik zeg Simpel doe hier wat aan en hou het Simpel en eerlijk. Als iemand zijn nummer terug wilt moet dit kunnen het is tenslotte zijn nummer vertel wat de kosten zijn en breng die in rekening zo simpel is het. Dan is het aan de klant om te beslissen of hij hier mee akkoord gaat.

Maar ja wie ben ik, een simpele ondernemer die graag zijn klanten tevreden houd en daarom soms zijn eigen regeltjes wel eens in het voordeel van de klant ombuigt.

;-) 

De laatste keer dat ik betaalde kreeg ik 42 Euro terug met de mededeling op de site : Overbetaald.

Nu willen jullie toch weer geld en reageren in het geheel niet op mijn laatste bericht hierover,

Ik wilde het hele jaar in één keer betalen, omdat mijn telefoonnummer   06*** niet meer is gebruikt sinds verleden jaar en er daarom geen gesprekskosten meer zijn, maar klaarblijkelijk willen jullie mijn geld niet meer hebben.

Leg nu maar eerst eens duidelijk uit, waarom ik niet alles tegelijk kan(mag) betalen.

Reputatie 2
Badge +8

Hi @Wat een onzin,

Zojuist heb ik je mobiele nummer verwijderd uit je bericht i.v.m. privacy.

Het is inderdaad systematisch niet mogelijk om de abonnementskosten van de gehele loopduur in een keer te betalen, omdat de mogelijkheid bestaat dat er buitenbundelkosten gemaakt worden en deze achteraf worden verrekend. Ik begrijp dat dit abonnement al enige tijd niet wordt gebruikt, echter is het nog wel actief tot einddatum. Dit betekent dat je in principe hier gebruik van kan maken en daarmee óók extra kosten gemaakt kunnen worden. 

Dit is dan ook de reden dat elk factuur maandelijks afgeschreven wordt. 

Groet,

Mila

 

Gelul, de simkaart is al lang in de vuilnisbak verdaagd. Ik ben vorig jaar met een abonnement en een nieuw toestel bij KPN gestart, dus toen jullie mij het nummer niet wilden laten overnemen ben ik er totaal mee gestopt.

Belachelijk, dat jullie een bedrag van 42 Euro liever in stukjes betaald krijgen dan in één keer. Dat zegt wel wat over jullie handelaarsgeest.

En dat nummer had je niet hoeven verwijderen, zoals gezegd is de simkaart allang verdwenen.

Reputatie 4
Badge +8

Gelul, de simkaart is al lang in de vuilnisbak verdaagd. Ik ben vorig jaar met een abonnement en een nieuw toestel bij KPN gestart, dus toen jullie mij het nummer niet wilden laten overnemen ben ik er totaal mee gestopt.

Belachelijk, dat jullie een bedrag van 42 Euro liever in stukjes betaald krijgen dan in één keer. Dat zegt wel wat over jullie handelaarsgeest.

En dat nummer had je niet hoeven verwijderen, zoals gezegd is de simkaart allang verdwenen.

Dat is een algemene werkwijze waar we voor hebben gekozen. Wij kunnen immers niet zien of je simkaart in de prullenbak ligt en weten op voorhand niet of iemand en wat diegene verbruikt.
Het verwijderen van het telefoonnummer uit je bericht doen we vanuit veiligheidsoverwegingen. Ook al is je simkaart verdwenen, je telefoonnummer kan nog altijd gebruikt worden door mensen die een slechte insteek hebben. 

En jullie kunnen dus ook niet zien dat ik dat nummer al zo'n jaar lang niet meer gebruik? Dan is jullie administratie dus duidelijk ook niet onrde.

Jammer, dat ik niet normaal met een mail kan reageren, maar jullie gedragen je nu wel heel erg belachelijk.

Ik wilde voor het hele laatste jaar van mijn contract ineens betalen, omdat ik een nieuw toestel MET abonnement heb, dus geen sim-only meer.

Dat bedrag werd terug gestort, en ik kan de volgende maanden t/m Januari 2022 alleen per maand betalen, ondanks het feit dat mijn telefoonnummer hier al ruim een jaar totaal niet meer wordt gebruikt, de simkaart is vernietigd.

Maar het gekke van het geval is, dat ik nu een mail krijg dat ik een termijn van 3,50 Euro wel in gedeelten mag betalen, wat dus aangeeft dat jullie liever meer dan een jaar wachten op een bedrag van ongeveer 40 Euro dan dat ik jullie verdere kosten en administratie bespaar door alles in één keer af te ronden.

Wat voor bureaucraat heeft dit verzonnen? Erger nog, wat  heeft degene die jullie leidt voor opleiding gehad? 

Reputatie 4
Badge +8

En jullie kunnen dus ook niet zien dat ik dat nummer al zo'n jaar lang niet meer gebruik? Dan is jullie administratie dus duidelijk ook niet onrde.

Wij kunnen dat inzien indien je bijvoorbeeld contact met ons opneemt over je abonnement, dan pakken we je abonnement erbij. Wij lopen echter niet proactief elk abonnement na om te checken of deze nog dagelijks of maandelijks wordt gebruikt.

Badge

Mijn vraag wat het kost om mijn abonnement een half jaar eerder te beëindigen. Dit omdat ik het niet eens ben met de abonnementskosten die zonder overleg zijn verhoogd van 10 naar 10,86 euro. Ik ga zo wie zo. aan het eind van mijn abonnement weg bij simpel maar ik wil het eerder.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Ton Munnik

Vervelend om te lezen dat jouw abonnement is verhoogd en dat je om deze reden vroegtijdig wilt beëindigen. 

Jouw abonnement is verhoogd vanwege de gevolgen van inflatie. Abonnementen die zijn afgesloten of verlengt tussen januari en oktober 2022, hebben hiermee te maken. Hier heb je bericht over ontvangen in de december factuuraankondiging en dit staat tevens in de algemene voorwaarden welke je akkoord mee bent gegaan bij het verlengen. Jammer genoeg is dit dan ook geen geldige reden om het abonnement vroegtijdig te beëindigen. Wil je vooralsnog opzeggen? Dan kan je jouw abonnement vroegtijdig beëindigen wanneer je gaat overstappen naar een andere provider met een afkoopsom. Houd er wel rekening mee dat je inmiddels bij elke provider te maken gaat krijgen met een inflatie correctie. 

Meer informatie met betrekking tot de inflatiecorrectie vind je uiteraard terug op onze website. 

Ik wens je desondanks een fijne dag! 

Groet, Noor 
Simpel

Badge

Als je nu een abonnement afsluit betaal je dus toch 10 euro en geen 10,86 als nieuwe abonnees ook die verhoging zouden betalen zou ik geen probleem hebben. 

Reageer