Beantwoord

Belfraude 1884

  • 30 December 2021
  • 7 reacties
  • 319 Bekeken

Op mijn rekening van deze maand staat een bedrag van €16,983. Ik zou op 23-12-2021 gebeld hebben naar 1884. 01:24:27.

Ik heb dat nr. nooit gebeld. Wat kan ik hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Mila 3 January 2022, 13:10

Bekijk origineel

7 reacties

23 dec. 2021 '’gebeld'’ met nr. 1884. Duur: 01:24:27 Kosten €16,93 Dit nr. nooit gebeld.

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Sjef Leermakers,

Welkom op onze community!

Balen van de kosten zeg. Het telefoonnummer 1884 is een ‘doorschakel’ nummer die je waarschijnlijk online hebt gevonden toen je opzoek was naar het telefoonnummer van een bedrijf/instantie. Wanneer je via dit nummer belt, komen er hoge kosten aan te pas (dit is immers hun verdienmodel). De kosten zijn daarom wel terecht. 

Mijn advies voor de toekomst is om het directe nummer van het desbetreffend bedrijf te bellen in plaats van gebruik te maken van deze diensten. De kosten worden namelijk niet in rekening gebracht door Simpel zelf. 

Succes en nog de beste wensen!

Groet,

Mila

 

Bedankt Mila voor je reactie, maar het klopt niet. Ik heb dat nr. nooit gebeld en het staat ook niet in mijn adressenboek, dus ook geen broekzakgesprek. En ik ben ook niet op zoek geweest naar een nummer.

Ik kreeg op een gegeven moment wel een sms-je waar iets stond over een voicemail van Kpn, of zo.

Misschien heb ik dat even aangeklikt. Als dat zo is, dan is Kpn de boosdoener.

Kunnen jullie daar iets mee?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Sjef Leermakers

 

Hier kunnen wij jammer genoeg niet veel mee. Er is enkel geregistreerd dat er een verbinding is gemaakt met het nummer. Naar welk nummer je bent doorgeschakeld door deze service, kunnen wij niet inzien. Wellicht dat je een ander gesprek op dit tijdstip in de belgeschiedenis van je toestel kunt terugvinden. Dit is dan de boosdoener.

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Dag Charlie, bedankt voor je reactie. Ik heb het na gekeken, maar op die ochtend van 23/12 heb ik zogenaamd enkel naar dat 1884 gebeld. Niet dus.

Ik vrees dat ik gepiepeld ben, maar omdat ik niet weet hoe of wat, kan ik dus ook geen maatregelen nemen om dit nogmaals te laten gebeuren.

Ik heb nu 1884 geblokkeerd en nu hoop ik maar dat dat afdoende is.
Op https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/1884 lees ik dat er meer zijn die dit is overkomen. Kunnen jullie daarvoor niet een dam opwerpen, bijvoorbeeld door als dit, of soortgelijk nr. gekozen, wordt eerst een venstertje te geven, met een waarschuwing '’pas op, u belt een betaalsite'’ o.i.d.  Moet technisch niet echt moeilijk zijn lijkt me

Groet, Sjef Leermakers

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Sjef Leermakers,

 

Wat goed dat je dat nummer hebt geblokkeerd! Dat zorgt er in ieder geval voor dat je niet meer met dit nummer kunt bellen.

 

Wij bieden een soortgelijke optie aan, namelijk de mogelijkheid om het bellen naar informatienummers uit te schakelen. Dit kan via jouw Mijn Simpel pagina onder het kopje ‘Sim & Instellingen'. Ook kun je het gebruik van premium beldiensten hier uitschakelen, maar dat staat los van dit 1884-nummer. 

 

Groetjes, Charlie

Simpel

Bedankt, goeie tip.

Reageer