Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb net een 1e abonnement afgesloten voor mijn schoonmoeder. Zij is echter wars van het digitale tijdperk. Dit houdt in dat zij dus niet aan internet bankieren doet. Ik moet de eerste kosten, abonnement en aansluitkosten laten betalen door haar en er moet een automatische incasso geregeld worden voor het abonnement. Hoe lossen we dit op?

Met vriendelijke groet, 

A.B

Beste @KaatjeB.28

Van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je een Simpel abonnement wenst af te sluiten voor je schoonmoeder.

Het is bij Simpel echter alleen mogelijk om de eerste betaling via iDEAL te doen. Hiermee kunnen we kunnen valideren of het rekeningnummer van jou is en geschikt is voor de automatische afschrijving. Nadat de iDEAL betaling binnen is gekomen wordt de eerste factuur opgemaakt. Wanneer een betaling handmatig wordt gedaan, is het opmaken van de eerste factuur niet mogelijk en wordt de betaling automatisch weer teruggestort.

Daarnaast is het voor ons ook niet mogelijk om vervolgens het rekeningnummer te wijzigen, omdat we hierdoor de validatie van het rekeningnummer niet uit kunnen voeren.
Ze zou eventueel iDEAL kunnen aanvragen via haar bank, dit is kosteloos. 

Groet,

Lisa

 


Ik heb net een 1e abonnement afgesloten voor mijn tante. Zij is echter wars van het digitale tijdperk 96 jaar !. Dit houdt in dat zij dus niet aan internet bankieren doet. Ik moet de eerste kosten, abonnement en aansluitkosten laten betalen door haar en er moet een automatische incasso geregeld worden voor het abonnement. Hoe lossen we dit op?

Kan dit echt niet ??

Met vriendelijke groet, 

HansF


Goedemiddag @Haagstamrs,

Welkom op onze community!

Leuk dat je een abonnement voor je tante hebt afgesloten. Het is begrijpelijk dat ze niet over internet bankieren beschikt - echter is wat  mijn collega @Lisa_12 aangeeft, waar. De eerste betaling dient altijd via iDEAL voldaan te worden. 

Uiteraard kunnen wij een uitzondering maken wanneer de klant (na het voldoen van de eerste betaling) het rekeningnummer wenst te wijzigen en niet over internet bankieren beschikt. Hiervoor kan je contact opnemen met onze klantenservice zodat wij de stappen uitleggen. 

Groet,

Mila


Mila, Dank voor het antwoord

en fijn te horen dat het later na de eerste betaling  kan worden aangepast.


Reageer