Beantwoord

buiten bundel kosten voor internet

  • 19 October 2020
  • 4 reacties
  • 644 Bekeken

Hoi Simpel, 

Ik ben met ongeveer 200 MB buiten me bundel gegaan. Ik had nog 1800 MB over en dacht een programma terug te kijken dit zou 319 MB verbruiken dus ik dacht kan nog prima, tot mijn grote verbazing zag in ineens dat deze aflevering bijna 2 GB verbruikt had. Daardoor ging ik netbnet me bundel. Nu is mijn vraag waarom moet ik 38 euro betalen voor 200-250 MB buiten me bundel. Is dit niet een beetje overdreven? Ik kreeg wel een sms met de melding je zit op 80% van je bundel maar deze kwam pas een kwartier na dat me bundel op was. 

Gr Hermjan 

icon

Beste antwoord door Phil 21 October 2020, 16:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Buiten de bundel kost €0,15 per MB. Dan is 200/250 x €0,15 = €38,- best wel logisch. 

Hi,

hier precies hetzelfde totaal niet blij mee 198mb. Verbruikt buiten mijn bundel wel een berichtje gehad 80% van u bundel is verbruikt maar eerder kreeg ik ook een berichtje als hij helemaal op was nu ineens niet gelukkig keek ik toevallig op de simpel app 

 

totaal niet blij mee! En bedankt Simpel....

Reputatie 4
Badge +8

Hoi Simpel, 

Ik ben met ongeveer 200 MB buiten me bundel gegaan. Ik had nog 1800 MB over en dacht een programma terug te kijken dit zou 319 MB verbruiken dus ik dacht kan nog prima, tot mijn grote verbazing zag in ineens dat deze aflevering bijna 2 GB verbruikt had. Daardoor ging ik netbnet me bundel. Nu is mijn vraag waarom moet ik 38 euro betalen voor 200-250 MB buiten me bundel. Is dit niet een beetje overdreven? Ik kreeg wel een sms met de melding je zit op 80% van je bundel maar deze kwam pas een kwartier na dat me bundel op was. 

Gr Hermjan 

Hi @Hermjan,

Dat kan soms even schrikken en balen zijn wanneer er meer verbruikt wordt dan je verwacht. Zeker als daar ook nog extra kosten bij komen kijken. 

Wat Snowboard zegt klopt echter, het buitenbundeltarief bedraagt €0,15 per verbruikte MB buiten de bundel. De exacte reden waarom je de 80 procent melding hebt ontvangen nadat je bundel al op was kan ik via deze weg niet achterhalen. Soms komt het voor dat het verbruik in een dusdanig rap tempo gaat dat de berichtgeving dat amper bij kan benen. Je bereikt namelijk eerst de limiet, dat wordt op het netwerk geregistreerd en vervolgens bij ons waarna er nog een sms verstuurd moet worden. Indien het verbruik in de tussentijd verdergaat neemt je tegoed ook af. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer je een app download, muziek streamt en filmpjes kijkt/streamt.

Ik raad je aan om in het vervolg iets voorzichtiger te zijn qua verbruik of om bijvoorbeeld een Plafond in te stellen. Elke maand betaal je abonnementskosten, bijvoorbeeld €7,50 per maand. Indien je er zeker van wil zijn dat je niet meer dan €12,50 per maand betaalt, kan je een Plafond instellen op €12,50. Je kan dan maximaal €5,00 aan kosten maken buiten de bundel, bijvoorbeeld voor bellen in het buitenland of extra MB's buiten de bundel. Het instellen van het Plafond kan je in jouw persoonlijke Mijn Simpel account doen. Het Plafond staat rechts in het overzicht aangegeven.

Groetjes,

Phil

Reputatie 4
Badge +8

Hi,

hier precies hetzelfde totaal niet blij mee 198mb. Verbruikt buiten mijn bundel wel een berichtje gehad 80% van u bundel is verbruikt maar eerder kreeg ik ook een berichtje als hij helemaal op was nu ineens niet gelukkig keek ik toevallig op de simpel app 

 

totaal niet blij mee! En bedankt Simpel....

Hi @Slampe,

Zeer begrijpelijk dat je daar niet blij mee bent.

Heb je al overwogen om contact op te nemen met onze klantenservice? Dan kan een van mijn collega’s namelijk meekijken naar de berichtgeving omtrent het verbruik. Normaal hoor je namelijk ook altijd een 100 procent melding te krijgen. Los daarvan raad ik je wel aan om na ontvangst van de 80 procent melding rustig om te springen met je data, je nadert dan het einde van je tegoed en daarmee is de kans groot dat je buiten je bundel gaat indien je iets uitvoert wat veel MB’s verbruikt. Check trouwens ook even mijn reactie hierboven waarin ik uitleg geef over het Plafond. Wellicht is het Plafond ook een uitkomst voor jou!

Groetjes,

Phil

Reageer