Mijn zoon is gisteren buiten zijn bundel gegaan. Dit is volledig per ongeluk gegaan. Hij had een hotspot aan en waarschijnlijk is zijn laptop iets gaan downloaden. Nog voordat hij het in de gaten had was er in 15-20 minuten zoveel verbruikt dat hij nu geconfronteerd wordt met een extra rekening van 50 euro!!!
Dit is voor ieder maar zeker voor een kind van 13 veel geld. We hebben direct actie ondernomen door een plafond in te stellen en vandaag met Simpel te bellen. Daar in eerste instantie weinig response.
Graag willen we Simpel vragen om enige coulance in deze. Mijn zoon heeft op geen enkele wijze geprofiteerd van dit extra verbruik maar moet nu wel ineens deze extra kosten (equivalent van vele maanden abonnement) ophoesten. Ik vind de verhouding tussen de reguliere kosten en deze extra verbruikte MB's ook totaal zoek. De inkoopkosten op deze MB's zullen veel lager liggen. Daarom wil ik Simpel vragen om een deel van de extra kosten kwijt te schelden dan wel te crediteren met toekomstige abonnementskosten. Of laat hem deze extra MB's tegen het reguliere uitbreidingstarief inkopen.
We zijn al jarenlang klant en hebben net het contract ook weer voor 2 jaar verlengd. Het zou jammer zijn wanneer ons goede gevoel bij Simpel op deze manier wordt beïnvloed. Een jongen van 13 maakt een kleine fout en wordt nu direct geconfronteerd met een rekening waardoor hij weken/ maandenlang geen zakgeld meer krijgt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Graag een klantvriendelijke oplossing!!
BVD
Willem van Kasteren