Beantwoord

Buitenbundelkosten door bellen naar 1835

  • 14 June 2022
  • 1 reactie
  • 1283 Bekeken

Op mijn laatste rekening is een bedrag van ruim €6 extra afgeschreven. Dit gaat om een 001835 nummer.

Een nummer wat voor mij onbekend is.

Ik heb een mail naar Simpel gestuurd maar geen reactie mogen ontvangen.

Blijkbaar gaat dit om fraude want in de afgelopen maanden is dit bij meerdere consumenten bij Simpel gebeurd, te zien op forums.

Wat gaat Simpel hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Phil 15 June 2022, 16:00

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @ffosh64,

Balen dat je onbedoeld extra kosten hebt gemaakt.

Het telefoonnummer 001835 of kortweg 1835 is een telefoonnummer waarbij de beheerder van dat telefoonnummer, eigenlijk een tussenpersoon, je doorverbindt met een een bedrijf of instantie. Voor dat doorverbinden rekenen zij een hoog tarief per minuut waardoor je belkosten oplopen. Hoewel dit heel slinks is, is hierbij officieel geen sprake van fraude. Om deze kosten te voorkomen raad ik je aan om altijd naar het directe telefoonnummer van het bedrijf of de instantie zelf te bellen. Vaak tref je het telefoonnummer van een bedrijf aan op de contactpagina van het bedrijf. Je kan daarnaast in Mijn Simpel een Plafond instellen. Met het Plafond stel je een maximumbedrag per maand in en kan je niet boven dat ingestelde bedrag komen, hiermee voorkom je dat je kosten oplopen door bijvoorbeeld oproepen zoals in deze situatie.

Ik wens je een fijne dag toe!

Phil

Reageer