Beantwoord

contract opeens duurder

  • 9 January 2023
  • 11 reacties
  • 1566 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Zie net dat mijn factuur van €10 naar €10,86 is gegaan. Vreemd als je een contract hebt met afgesproken voorwaarden. Ga dit ook niet accepteren. Incasso terugboeken om te beginnen. Simpel zegt dat dit volgens de voorwaarden is (inflatie correctie)

Vreemd dat je nieuwe klanten dan nog wel voor €10 aanbied, en die krijgen ipv 8gb die ik heb,  maar liefst 14gb. Dan is er geen sprake van een verhoging om continuering van bedrijfsvoering mogelijk te maken.

En dan ben ik een trouwe klant met meerdere abonnementen voor mijn kinderen. Sommige heb ik al vaker verlengd.

Voor iedereen die dit leest: accepteer het niet, het is contractbreuk. Boek de incasso terug, en laat het desnoods voor een rechter komen. 

 

icon

Beste antwoord door Charlie 10 January 2023, 18:05

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Guido,

 

De reden dat het maandbedrag hoger is geworden is dat er vanaf 01-01-2023 een inflatiecorrectie op de abonnementsprijs is toegepast. Elk jaar stijgen in Nederland de prijzen van producten en diensten. Daarmee stijgen ook de kosten voor Simpel. Dit is de reden waarom we een inflatiecorrectie toepassen op onze abonnementstarieven. 

De toepassing van de inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. 

Meer informatie over de inflatiecorrectie lees je op https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie en in de algemene voorwaarden, die te vinden zijn op onze website, staat ook beschreven dat Simpel gerechtigd is om in januari de tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1
Badge

Goede avond, 

 

Leuk dat je iedereen het zelfde knip en plak antwoord geeft over inflatie correctie, en dat dit volgens de voorwaarden mag.

Iedereen die een 2 jarig contract afsluit met prijs plafond omdat hij gewoonweg niet meer te besteden heeft, gaat er vanuit dat hij 2 jaar lang hetzelfde betaald. Dat Simpel eenzijdig voorwaarden mag aanpassen is niet iets wat de meeste klanten voorzien. De klant heeft namelijk 2 jaar lang alleen verplichtingen, en is niet in staat iets te wijzigen, laat staan op te zeggen

 

Waarom krijgen klanten die voor 6-01-2022 (of na 1-10-2022)  hebben verleng of afgesloten hier niet mee te maken?? Dus als mijn contract toevallig na 1-10-2022 was verlengd, dan had ik ook geen verhoging gehad!

Ook alle zakelijke klanten hebben schijnbaar geen inflatie correctie gehad.

Ook nieuwe klanten betalen het oude bedrag, zelfs met veel meer data (12gb ipv 8gb)

Of je geeft iedereen inflatie correctie of niemand. Het selectief verhogen is dus een vorm van discriminatie en willekeur, waar ik absoluut niet mee akkoord ga. Ik zal er alles aan doen om dit ongedaan te maken. 

IK verzoek jullie om het contract per direct op te zeggen, aangezien ik nu meer betaal dan de onlangs afgesproken prijs.

 

​​​Doen jullie dit niet, dan zal ik deze discussie gaande houden tot dat moment!

 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Guido,

 

Dit antwoord geven we inderdaad ook in andere topics, omdat dezelfde vragen keer op keer worden gesteld. Ook de vragen/opmerkingen in dit antwoord hebben wij toegelicht in de andere topics. Ik verwijs je dan ook graag naar bijvoorbeeld dit topic of deze website. Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben of wil je dingen toegelicht hebben, dan verneem ik het graag! 

 

Om in te gaan op jouw verzoek: het is niet mogelijk om het contract te ontbinden op basis van de inflatiecorrectie. Dit omdat de inflatiecorrectie in de algemene voorwaarden staat benoemd, waar bij het verlengen/aanvragen van het abonnement akkoord mee wordt gegaan. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1
Badge

Goede avond,

 

Ik heb de door jou genoemde topics helemaal doorgelezen. Daarin worden een aantal vragen niet beantwoord. De verwijzing in de voorwaarden waarin de inflatie correctie wordt benoemd, geeft geen duidelijkheid waarom klanten ongelijk behandeld worden. Is je abonnement namelijk verlengd of afgesloten voor 6-01-22 of na 1-10-22, dan krijg je geen verhoging. Waarom krijgen zakelijke klanten geen inflatie correctie? Waarom wordt deze inflatie niet doorberekend aan nieuwe klanten. De inflatie wordt dus doorberekend aan een selectieve groep trouwe klanten.

Graag een verklaring van deze ongelijke behandeling, waarover niets in de voorwaarden staat, en welke bij de wet strafbaar is.

Groeten, Guido

 

​​​​​

 

Reputatie 2

Fantastische verhalen schrijf je bij mensen die over de verhoging klagen, Charlie. 

Als het nu allemaal zo duur is geworden, waarom blijven jullie dan die aanbiedingen aanbieden. In mijn geval krijg je nu zelfs 2 gb meer voor €10, dus vaste klanten benadelen en de nieuwe belonen. Trek dan één lijn en zegt dat, door de inflatie, dit niet meer te doen is en we laten nieuwe klanten ook €10,86 betalen. Meerdere malen kennissen en vrienden op jullie geattendeerd en dat heeft zeker wat klanten opgeleverd, maar je begrijp dat ik daar nu heel veel spijt van hebt. 1 abo kan ik gelukkig bij jullie wegtrekken en helaas die andere niet, maar dat gaat ook komen. 

O ja en voordat je met het verhaaltje komt je mag je abonnement altijd naar beneden stellen, maar daar heeft Simpel natuurlijk goed bij nagedacht, want die keuzes zijn natuurlijk niet waarmee geadverteerd wordt. Nee, natuurlijk niet, want een vaste klant moet je natuurlijk benadelen, Charlie. Het zijn voorstellen die totaal niet van deze tijd zijn. O het is zo SIMPEL

 

Een Simpele klant

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Wallou

 

Ik zie je bericht al meerdere malen voorbij komen. Ik plak daarom even mijn antwoord, mocht iemand anders dit topic ook bekijken en hetzelfde afvragen:

 

Ik begrijp zeker dat je niet blij bent met de inflatiecorrectie, want hierdoor betaal je toch weer een paar cent meer per maand. Echter staat dit benoemd in de voorwaarden, waar we vanuit gaan dat je deze leest, voordat je hiermee akkoord gaat. Hierin staat benoemd dat Simpel ieder jaar in januari gemachtigd is om de inflatiecorrectie door te voeren. 

Verder wordt de inflatiecorrectie alleen toegepast op nieuwe abonnementen / verlengingen die tussen 6-1-2022 en 1-10-2022 zijn aangevraagd. Nieuwe klanten die het nu voor het actietarief krijgen, krijgen daar net zoals jij, volgend jaar mee te maken. Destijds heb jij ook gebruik gemaakt van de actiebundels met meer voordeel op huidige klanten. Nu hebben anderen een actiebundel en even iets meer voordeel op jou. Tegen de tijd dat je kunt verlengen, kun jij ook weer over naar een betere bundel en het actietarief. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 2

Top Charlie,

 

Ja, het is bij jullie ook alleen maar knip en plakwerk, dus vandaar

 

Mooi hoe je het allemaal even Simpel neerzet en bagatelliseert. 

 

Ik quote “een paar cent” verhoging per maand, dus met andere woorden, waar maken jullie je nou zo druk om. 

Een paar cent en dan zal ik het even in cijfers neerzetten is €0,02 en nu de verhoging €0,86, misschien zie je nu wel het verschil, ik namelijk wel. Het is bijna 9% verhoging, dus je spreekt niet over een paar cent. 

 

Dan nog even mij kwalificeren als een domoor, want jij gaat ervan uit dat ik toch de voorwaarden doorneemt, dus hoe kan je dan zo stom zijn om hiermee akkoord te gaan en nu er dan toch een punt van maak. Heel fijn hoe jij tegen de klanten van Simpel aankijkt en jij werkt op de klantenservice!

 

Had niet het idee dat ik Simpel moest wantrouwen, toen ik vorig jaar 1 van mijn 2 abonnementen verlengde en dat jullie in de laatste 2 jaar tijd, vijf keer de voorwaarden hebben aangepast en wel zodanig dat jullie ons een oor aan konden naaien. In één van de eerste voorwaarden, stond namelijk niets van dat jullie gerechtigd zijn om een inflatiecorrectie toe te passen. Dit is één van de redenen dat op het andere abonnement geen inflatieverhoging toegepast kan worden. 

 

Knap hoor een visje voorhouden met nog een betere aanbieding, wetende dat de voorwaarden zijn aangepast, iedereen verlengen en dan roepen dit staat in voorwaarden en daar hebben jullie op geklikt, maar niet even van te voren vermelden dat deze zijn aangepast en dat dan de nieuwe van toepassing zouden zijn. Als jullie mij hierover op voorhand hadden geïnformeerd, had ik nooit verlengd. 

 

Gerechtigd betekent trouwens nog niet dat jullie dat doen, maar jij verklapt nu al, in je reactie, dat dit volgend jaar met nieuwe klanten ook al gaat gebeuren. Zou als Simpel sieren dit nu al communiceren met de nieuwe klanten. Ik stel zo voor om zo’n vinger gezichtje (Charlie) in het reclamespotje een bordje op te houden, met de mededeling dat in januari 2023 een inflatiecorrectie toegepast gaat worden. O nee, natuurlijk niet, dat is Simpel te veel transparantie. 

 

Een Simpel(e) kwade klant. 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Wallou,

 

In dit topic heb ik jouw bericht beantwoordt. Ik verwijs je graag naar het contactformulier als je nog vragen/opmerkingen hebt die je graag beantwoordt ziet. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1
Badge

De verklaring waar de procedure van selectie voor de inflatie correctie in de voorwaarden staat is helaas nog niet beantwoord! Dus graag een verklaring alsnog waarom mensen na 1-10-22 en voor 6-1-22 geen verhoging krijgen. 

Reputatie 1

Ik voel mij ook  bedonderd door simpel!! Je kan het als bedrijf uit sociaal oogpunt gewoon niet maken om bepaalde (trouwe) klanten  opeens meer te laten betalen terwijl je wel op de tv de reclames van jullie voorbij ziet komen met de 'oude ' prijzen en meer gb internet..

Vervolgens ook nog elke keer  ' knip en plak' reacties geven als mensen vragen stellen... Toch wel vreemd dat (trouwe) klanten kwaad zijn hierover toch?? En mensen die de automatische incasso (terecht)terug boeken..

Een 'Simpele' tip voor jullie; draai die prijsverhoging voor de trouwe klanten terug, en laat nieuwe klanten  het verhoogde bedrag betalen en geef ze ook 10gb ipv 12 gb. Inflatie probleem voor iedereen opgelost!!

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Vincent 10 

Die gedachtegang begrijp ik goed.

Eerder hadden wij onze voorwaarden niet dusdanig verduidelijkt en verdiept op de werking van eventuele inflatiecorrectie. Per 6 januari 2022, zijn onze Algemene voorwaarden gewijzigd waarbij dit wel op de juiste manier als Artikel vermeld stond. Bij het verlengen van je contract vink je altijd het boxje aan waarbij je akkoord gaat met de voorwaarden. Ik kan goed begrijpen dat je deze echt niet helemaal doorneemt, maar deze voorwaarden waren de vernieuwde voorwaarden waarin de inflatiecorrectie meegenomen was, en deze heb je dus geaccepteerd.

Inflatie wordt achteraf berekend. Vorig jaar heb jij voor je bundel de normale prijs betaald. Klanten die nu lid worden, betalen dit jaar nog het normale tarief. Stel komend jaar word de inflatie weer berekend op 8.6% , zullen alle klanten die in 2023 een contract hebben aangesloten, achteraf ook de inflatiecorrectie als toeslag krijgen. Om jouw vraag te beantwoorden @Guido, zoals in onze voorwaarden staat, rekenen we met het CPI uit juni 2022. In Oktober 2022 was de inflatie dusdanig veranderd, waardoor we deze niet hebben meegenomen in de eerste inflatiecorrectie. Zij zullen bij de volgende correctie worden meegenomen, zij hebben immers ook de vernieuwde voorwaarden geaccepteerd.


Daarnaast snap ik de verwarring goed, inflatie bij services en diensten werkt namelijk anders dan bijvoorbeeld een pak melk in de supermarkt. Bij het pak melk merkte je vorig jaar bijvoorbeeld al dat de prijzen structureel duurder werden, waar een abonnement dit achteraf berekend. Per provider varieert het ook nog welke periodes zijn de inflatie berekenen en verrekenen, hier ben je als provider vrij in. Nogmaals hebben we echt begrip voor onze trouwe klanten en begrijpen we dat dit als verrassing komt, we hebben dit immers voor het eerst in 16 jaar berekend. 

Ik vertrouw erop dat het nu wat duidelijker is hoe het in zijn werk is gegaan.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel
 

 

Reageer