Beantwoord

Factuur ontvangen ondanks opzegging


Badge

ik ontvang zojuist een factuur tvw. €25 (nieuwe abonnementskosten) ondanks dat ik in april al een opzegging heb doorgegeven EN hier een bevestiging van heb ontvangen dat mijn abonnement per 28 mei zou eindigen.

De afgelopen maanden ben ik ook niet over de grenzen van mijn bundel heen gegaan dus mijn vraag luidt dan ook: waarom krijg ik nu achteraf nog een rekening gepresenteerd voor de periode 1 juni 2020 - 30 juni 2020 terwijl ik in deze periode geen klant meer ben bij Simpel?

Mvg,

Sander

icon

Beste antwoord door Phil 9 June 2020, 13:08

Bekijk origineel

10 reacties

Badge

Toevoeging aan bovenstaande: tot en met mei 2020 waren mijn maandelijkse abonnementskosten €17,50, ik ben in april overgestapt naar een andere provider (en Simpel bevestigde mijn beëindiging op 28 april (dus + 1 maand opzegtermijn is 28 mei!!!), reden hiervoor was dat mij werd medegedeeld dat mijn contract duurder werd en ik hier minder data voor terug kreeg.

Desondanks krijg ik nu alsnog een factuur voor een periode waarin ik niets meer met Simpel te maken heb.

Ik ontvang dan ook graag een credit voor deze €25

Reputatie 4
Badge +8

Hi @SJ1989,

Spijtig om te lezen dat je nog een factuur hebt ontvangen die in jouw ogen onterecht is.

Via de Community kan ik echter niet bij je persoonlijke gegevens en zodoende ook niet bij je abonnement, daarom wil ik je vragen om contact met ons op te nemen zodat we samen naar de situatie kunnen kijken en de situatie kunnen oplossen.

Groetjes,

Phil

Badge

Hi @Phil ,

Zojuist telefonisch contact gehad met een van je collega's, er is inderdaad onterecht een nieuwe factuur in rekening gebracht, deze zal worden gecrediteerd.

Mij werd alleen niet geheel duidelijk of ik hier nou wel of geen bevestiging van ga krijgen, per mail of bij de facturen binnen Mijn Simpel.

Wellicht dat jij wat meer informatie over deze procedure kan verschaffen?

Mvg,

Sander

Reputatie 2
Badge +7

Hoi Sander,

Zodra de correctie is goedgekeurd en verwerkt, zie je dit terug op je Mijn Simpel pagina. Tevens zal er per e-mail een notificatie worden verstuurd zodra er een creditfactuur is opgesteld. De uitbetaling zal rond dezelfde periode plaatsvinden als dat er normaal gesproken een incasso zou zijn geweest.

Groetjes,

Houssam

Badge


Voor het abonnement met mobiel nummer hebben wij een credit aangemaakt, waardoor een tegoed is ontstaan.

Na verrekening van eventuele openstaande facturen blijft een bedrag over van € 25,00 wat wij op 17-07-2020 zullen terugstorten op uw bankrekening. Het bedrag wordt dus niet verrekend met de eerstvolgende factuur.


Deze terugbetaling heeft niet plaatsgevonden en ik betwijfel dan ook dat dit vandaag nog (het is inmiddels 19:45) zal gaan gebeuren.

Maandag verwacht ik het bedrag op mijn rekening te hebben ontvangen..


Mvg,

Sander

Reputatie 2
Badge +7

Hi Sander,

Omdat we hier geen toegang hebben tot je persoonlijke gegevens, kan je de status van terugbetaling ook het beste opvragen bij onze klantenservice. Wél kan ik aangeven dat de betaling rond dezelfde dag van de maand plaatsvindt als wanneer er normaal gesproken een incasso zou zijn geweest.

Groetjes,

Houssam

Toch lachwekkend

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al de hele dag contact met de klantenservice hierover.
Ik krijg steeds te horen dat het nummerbehoud is geannuleerd. Complete onzin natuurlijk. Wat dit nummer is al 4 maanden actief bij Vodafone.
Maar nu ik zie, dat dit vaker gebeurt, zie ik toch een bevestiging dat Simpel zijn zaken gewoon niet goed voor elkaar heeft en daar de klant de dupe van laat worden. 
En als dat vaker gebeurt kan ik niet anders concluderen dan dat dit willens en weten gebeurt. Dat klinkt als oplichting

 

Reputatie 4
Badge +8

Goedemorgen @Bartvg,

Ik duik hier graag nogmaals voor je in. Zojuist heb ik je een privébericht gestuurd zodat we daar wat gegevens kunnen uitwisselen en ik daarna je abonnement erbij kan pakken.

Groetjes,

Phil

Ik ben benieuwd
Nog even en ik heb alle klantenservice medewerkers persoonlijk gesproken
:angry:

Badge

Toch lachwekkend

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al de hele dag contact met de klantenservice hierover.
Ik krijg steeds te horen dat het nummerbehoud is geannuleerd. Complete onzin natuurlijk. Wat dit nummer is al 4 maanden actief bij Vodafone.
Maar nu ik zie, dat dit vaker gebeurt, zie ik toch een bevestiging dat Simpel zijn zaken gewoon niet goed voor elkaar heeft en daar de klant de dupe van laat worden. 
En als dat vaker gebeurt kan ik niet anders concluderen dan dat dit willens en weten gebeurt. Dat klinkt als oplichting

 

Ik zal het woord ‘oplichting’ hier niet gebruiken, maar ik voelde me tegengewerkt in het contact met de klantenservice.

Nooit problemen gehad, slechts 2x een storing in, wat zal het zijn, 3 jaar tijd? Dan loopt je abonnement af en is bekend dat Vodafone mijn nieuwe provider wordt, en dan begint de ellende…
Ruim nadat bekend is dat ik vertrek opnieuw (hogere) abonnementskosten afschrijven is überhaupt al opmerkelijk, maar dat het dan nog anderhalve maand en veel telefoontjes moet kosten om het terug te krijgen is schandalig.

Nee, voor mij geen Simpel meer, nu bij Vodafone voor minder € per maand 2x zoveel data als dat ik voorheen had.

Simpel: de groeten!

Bart: veel succes, ik hoop dat het gaat lukken! *kruist vingers*

Reageer