Beantwoord

Gratis buiten de bundel verkeer verhinderen.

  • 23 March 2022
  • 2 reacties
  • 166 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb jarenlang met een prepaid kaart me prima kunnen helpen. Nu ben ik aan het kijken voor een zo goedkoop mogelijk abonnement. Ik ben dus eerst eens gaan kijken hoe je kunt voorkomen dat er ongewild flinke kosten op je afkomen als er buiten de bundel om verkeer is.

Ik vind het heel vreemd dat er geen optie is voor de klant om al van te voren gratis aan te geven dat er geen verkeer buiten de bundel mag plaatsvinden.

Ik lees dan dat jullie de Plafond functie hiervoor hebben... Hier moet je dus al van te voren elke keer 50 cent voor betalen EN je bent verplicht om ook nog eens hoger te gaan dan je bundel. Er wordt dan als argument gebruikt dat jullie hiervoor extra kosten moeten maken en die worden dan "slechts" doorberekent aan de gebruikers van deze dienst.

Over welke kosten hebben jullie het dan? Jullie kunnen toch ook meldingen versturen die aangeven dat je op 80% en 100% zit. Dan is het toch ook heel SIMPEL om een extra regeltje te programmeren om verkeer buiten de bundel te blokkeren.

Ik vind dit toch verdacht veel op geldklopperij lijken en zeeer klantonvriendelijk. We leven al heel lang in het digitale tijdperk en het gaat blijkbaar wel als je bereid bent extra te betalen en ook nog eens de mogelijkheid aan Simpel biedt om exorbitantie bijverdiensten te genereren.

Als jullie niet duidelijk kunnen maken waar die zogenaamde extra kosten voor gemaakt moeten worden om mensen te beschermen tegen jullie belachelijk hoge kosten als iemand buiten zijn bundel gaat moeten er mischien andere instanties op gewezen worden dat dit echt niet meer van deze tijd is.

Geeft jullie klanten GRATIS de optie om van te voren in te stellen dat er niet buiten de bundel gegaan kan worden. Anders bevestigen jullie dat dit gewoon en pervers verdienmodel is waar jullie koste wat het kost aan vast willen houden.

Maak de naam SIMPEL waar door dit aub zo snel mogelijk aan te passen!

icon

Beste antwoord door Snowboard 25 March 2022, 07:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo,

Simpel geeft de mogelijkheid om een plafond in te stellen voor 50 cent per maand...…Daarmee kunt u  er voor zorgen  dat uw buiten bundelkosten beperkt blijven tot 10 euro 

 Op uw smartphone kunt u altijd zelf mobiele gegevens uitschakelen waardoor geen kosten gemaakt kunnen worden qua data  u kunt dan via WiFi internetten 

Ook kunt u  een limiet instellen op uw telefoon en zelf  waarschuwing instellen......overigens kunt u in de gratis App "Mijn Simpel " uw verbruik dagelijks  volgen.

Het is heel verstandig om te kijken naar een zo goedkoop mogelijk abonnement  en u te verdiepen in de voor en tegens, er zijn erg veel providers , dus er is er vast wel een bij die aan al uw eisen voldoet....misschien  wel Gratis,

 

Groetjes 

 

Karin

 

 

Reputatie 6

Hallo,

 

Ik vind dit toch verdacht veel op geldklopperij lijken en zeeer klantonvriendelijk.

Wanneer je een abonnement neemt bij Simpel dan staat duidelijk in de algemene voorwaarden bij punt 6 dat je als klant verantwoordelijk bent voor gemaakte kosten.

In principe geldt dat bij elke aanbieder van mobiele telefonie, zo ook bij Simpel.

 

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor alle kosten die met jouw Abonnement worden gemaakt. Is je apparaat met simkaart gestolen of vermoed je misbruik, meld het ons zo snel mogelijk! Wij blokkeren dan je simkaart. Tot aan het moment van de melding blijf je namelijk zelf verantwoordelijk voor de gebruikskosten. De blokkering heeft geen invloed op de minimale looptijd van je Abonnement en je vaste maandelijkse abonnementskosten.

 

Reageer