Beantwoord

HELE HOGE BUITENBUNDEL KOSTEN !!

  • 30 November 2019
  • 6 reacties
  • 769 Bekeken

Vorige week kreeg ik het bericht dat ik 100% van mijn bundel had gebruikt.. wat ik al erg raar vond omdat ik dit nooit heb en ik zat gewoon thuis op mijn wifi toen ik deze sms binnen kreeg! Toch heb ik besloten nog een aanvulling van mb’s te kopen. Dit heb ik meteen gedaan toen ik dit smsje las. Er zat hooguit een half uurtje tussen deze 2 berichtjes en ik zat nogmaals gewoon op mijn wifi.. hoe kan het dat ik nu ineens een sms krijg dat mijn simkaart geblokkerd is voor buitenbundel kosten? Ik schrok hiervan en ging kijken op mijnsimpel app. Hier zag ik ineens dat ik €54!!!! Extra kosten had gemaakt in deze tijd!  Ik schrok hier erg van en snap niet hoe dit kan in zo’n korte tijd. Daarnaast heb ik het eerdere smsje (dat mijn kosten erg snel stegen) nooit gelezen.. hier heb ik nooit een melding van gehad dus deze zie ik nu pas staan. ik was mij hier geen kwaad van bewust. Ik vraag mij erg af hoe dit kan en of hier een oplossing voor kan komen??!!?? Want dit is bijna te belachelijk voor woorden... 

icon

Beste antwoord door Snowboard 2 December 2019, 08:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

@Nikita goedemorgen.

 

Wat vervelend om mee te maken. 

Wat voor telefoon heb je? 

Om te achterhalen wat de oorzaak is bij data  kun je het beste de telefoon raadplegen. Al zit je op de WiFi wil niks zeggen.

Controleer of WiFi assistent / slimme netwerkwissel uit staat.

Zet alleen mobiel data aan wanneer nodig  

* Heb je een data manager app geïnstalleerd

* Veel telefoons hebben een ingebouwde datameter, stel die (beiden) goed in. 

 

Het plafond biedt bescherming tegen buiten bundel kosten maar is alleen maar een symptoombestrijding.

Een MB aanvullen kun je beste aanschaffen bij het 1e sms (80%) en dan voor de zekerheid mobiel data uitb​​​​​​​ WiFi aan. ​​​​​​

 

MB buiten bundel gaat echt snel €0,15 per MB is niet duur maar data gaat veel sneller dan je denkt. En dat geeft dus sneller hoge kosten.

Wat het financieel plaatje betreft kun je het beste met  de klantenservice contact  opnemen.

 

Succes  

Wellicht een beetje late reactie, maar simpel is vooral interessant als je een plafond instelt gelijk aan je maandabonnement. Voor 6 euro per jaar kan een plafond je mogelijk veel geld besparen. Overigens zou  volgens mij een plafond in de abonnementsprijs moeten zittten en niet apart gefactuureeerd moeten worden.

Met een prijs van volgens mij 150 Euro per gigabyte buiten je bundel wordt een beetje internetten heel snel heel erg kostbaar. Veel apps sturen overigens continu data van je smartphone naar het “netwerk” zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Uiteraard krijg je wel een mogelijk “dikke” factuur aan het eind van de maand voor al je buiten de bundel dataverbruik...

Reputatie 4
Badge +8

Hi @jk747,

Bedankt voor je reactie in deze topic. Het Plafond betreft een extra service waar wij kosten voor maken, denk hierbij bijvoorbeeld aan onderhoud, ontwikkeling en het werkend houden van de optie. Wij hebben er expres voor gekozen om de kosten voor het Plafond niet in de abonnementsprijs op te nemen waar andere providers dat vaak wel doen bij extra opties. Op deze manier betalen alleen de klanten die het Plafond daadwerkelijk gebruiken voor het Plafond in plaats van alle klanten.

Groetjes,

Phil

Reputatie 6
Badge +9

Nog beter zou het zijn gebruik van internet  onmogelijk te maken  als bundel verbruikt  is......

Het is een extreem goed verdienmodel van simpel om het op deze wijze te doen.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Jan Vermeulen,

 

Ik heb jouw berichten al een aantal keer voorbij zien komen. Zoals eerder uitgelegd: Simpel wil natuurlijk voorkomen dat je buitenbundelkosten maakt. Daarom versturen wij een sms bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Daarna brengen wij een tarief van 15 cent per MB in rekening. 

Ik raad je daarom aan het Plafond in te stellen. Dit is een extra dienst van €0,50 cent per maand. Het verschil tussen je abonnementskosten en het ingestelde bedrag van het Plafond is het maximum aantal kosten dat je kunt maken buiten de bundel. Dit stel je in via de Mijn Simpel pagina!  

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer