Beantwoord

hoge koste

  • 30 July 2023
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Opeens hoge kosten wat fuck slaat dit op, oplichters is dit klooster provider bedrijf ik beindig mijn abonnement van bij dit kut bedrijf 

icon

Beste antwoord door Damien 1 August 2023, 16:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Rachid el , 

Vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt met het internet en het ervaart als oplichting. Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Onze tarieven vind je uiteraard terug op onze tarievenlijst. Hiermee ben je ook mee akkoord gegaan toen je het abonnement bij ons hebt 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Het is daarom aan te raden om jouw mobiele gegevens uit te schakelen als je het niet meer nodig hebt. Zo bespaar je ook op jouw MB's en voorkom je dat er onnodig MB's van jouw bundel wordt afgeschreven. 

Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. Dit zorgt er voor dat alles wat voor buitenbundelkosten zorgt, boven het ingestelde bedrag, wordt geblokkeerd.

Mocht je nog vragen hebben betreft deze situatie, kan je via de klantenservice even contact opnemen, daar staan we je graag te woord..

Groetjes, Damien
Simpel

Reageer