Beantwoord

Hoge kosten zonder verbruik

  • 15 December 2020
  • 6 reacties
  • 828 Bekeken

Ik ben dus al ruim 5/6 jaar klant en ben nu echt kwaad. Afgelopen maand was mijn 10gb ( het maximale beschikbaar ) ineens rond de 15de van de maand op. Heel jammer, maar niks aan te doen. Ik kreeg meteen een SMS melding dat mijn simkaart geblokkeerd was om hoge kosten te voorkomen. Nou prima, ik de rest van de maand netjes mijn 4 G uitgezet want op = op. Rond de 21ste nog een keer 250 MB voor 3 euro bij gekocht omdat ik ergens in de middle of nowhere stond en het echt nodig had. 

Eindstand, een rekening van bijna 80 euro. terwijl ik notabene niet eens buiten mijn bundel kosten heb gemaakt. Blijkt dat ik voor 250 mb internet ruim 50 euro moet behalen. Ik voel mij echt opgelicht, en ben zeker niet tevreden. Ik ga opzeggen bij deze kut provider die geld over de rug van haar klanten probeert te verdienen, vieze vuile oplichters.

Met vriendelijke groet,

Dennis Rodenburg

icon

Beste antwoord door Mila 16 December 2020, 13:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Best zuur als je een hoge rekening krijgt....Data buiten bundel kost 0.15 cent per minuut....dat tikt snel aan. Probeer bij de klantenservice of er iets te regelen valt, Als het dd 1e keer is zijn ze soms coulant

Reputatie 2
Badge +8

Goedemiddag @Dennis071,

Balen dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt. Ik kan begrijpen dat je hiervan schrikt.

Wat @Karin303 zegt is waar. Wanneer je je data blijft gebruiken na de waarschuwings-sms’jes die verstuurd worden, betaal je het buitenbundeltarief van €0,15 per MB. 

In deze topic geeft mijn collega Houssam tips om dit te voorkomen. 

Uiteraard kan je contact opnemen met onze klantenservice zodat we met je mee kunnen kijken.

Groet,

Mila

Ik heb 2 keer 40 euro bij moeten betalen in 2 dagen .Ik voel mij ook zo opgelicht nog nooit mee gemaakt .Ja dat kon gebeuren na opdate stond ineens op 100 euro  .Ga zo wel weer na einde contract terug naar KPN

Reputatie 4
Badge +8

Ik heb 2 keer 40 euro bij moeten betalen in 2 dagen .Ik voel mij ook zo opgelicht nog nooit mee gemaakt .Ja dat kon gebeuren na opdate stond ineens op 100 euro  .Ga zo wel weer na einde contract terug naar KPN

Hi @Pietke,

Vervelend dat je onbedoeld buitenbundelkosten hebt gemaakt.

Binnen je bundel heb je een X-aantal MB's die je kan gebruiken. Als je bundel op is en je verbruik loopt door, dan valt dat verbruik buiten je bundel en worden de verbruikte MB's volgens het buitenbundeltarief in rekening gebracht. Voordat dit gebeurt ontvang je per sms nog twee waarschuwingsberichten; bij 80 procent en 100 procent verbruik. Op deze momenten kan je ervoor kiezen om je internetverbinding uit te schakelen of om bijvoorbeeld een MB-aanvuller aan te schaffen als je van plan bent om nog te internetten.

Indien je toch buiten de bundel verbruikt en je factuur oploopt, blokkeren we je verbinding voor buitenbundelkosten bij een vast limiet. Je ontvangt dan een e-mail om je hiervan op de hoogte te brengen met daarin een uitleg over de situatie. In diezelfde e-mail staat ook de mogelijkheid om een aanbetaling op de gemaakte kosten te doen en zo de blokkade op te heffen. Als je dat doet dan kan je weer internetten, echter maak je dan opnieuw kosten aangezien je nog geen bundeltegoed hebt. Dit staat ook omschreven in de e-mail.

Om meer controle te hebben over je maandelijkse kosten kan je ook een Plafond instellen. Met het Plafond stel je een maximumbedrag per maand in en kan je niet over dat bedrag heen. Meer uitleg over deze functie staat hier.

Groetjes,

Phil

Ik had plafond ingeschakeld dus wat had dat dan voor zin  ?

Reputatie 4
Badge +8

Ik had plafond ingeschakeld dus wat had dat dan voor zin  ?

Hi @Pietke,

Indien er een Plafond ingesteld stond op het moment van verbruik, dan is het niet mogelijk om kosten boven dat Plafond te maken. Stel je een Plafond in nadat je de buitenbundelkosten hebt gemaakt, dan werkt dat niet met terugwerkende kracht. Je kan het beste even contact opnemen met onze klantenservice, dan kijken ze mee naar hoe dit gelopen is.

Reageer