Skip to main content

Ik heb onderstaand emailtje ontvangen van [email protected] 

maar het betalings verzoek is naar een url die begint met : https://simpel.billing.nl/…...

Hier is een screenshot van de pagin

https://www.dropbox.com/s/40cle8nrdoyp4jn/Screenshot%202020-07-16%2019.01.35.png?dl=0

Als ik in inlog in Mijn Simpel zie geen informatie mbt tot de inhoud van deze email. Ik wou graag verifiëren of dit echt een email is van simpel.com of dat dit email phishing is?

______________________________________________

Oplopende kosten abonnement XX-XX XX XX XX (Ik heb mijn telefoonnummer hier weggelaten)

Beste XXXXX,

Wij willen je graag tegen een onverwacht hoge factuur beschermen. Je betaalt voor je abonnement maandelijks € 3,50, maar de kosten voor je verbruik zijn deze maand opgelopen tot € 40,00 buiten je bundel. Als dit bedrag verder oploopt tot €50,00, kun je door een blokkade geen diensten meer gebruiken waarmee je extra kosten kunt maken, zoals bellen of gebeld worden in het buitenland, bellen naar nummers met een speciaal tarief of andere verbruikskosten die buiten je bundel(s) vallen. Als je nog tegoed binnen je bundel(s) hebt kun je dit natuurlijk nog wel opmaken.

Blokkade voorkomen

Wil je deze blokkade voorkomen? Doe dan hier een aanbetaling op je factuur van € 40,00 via iDEAL. Je voorschot wordt uiteraard verrekend op je volgende factuur.


 

Hi @s.vandijk,

Welkom op onze Community!

Dit lijkt mij het bericht dat je ontvangt bij het (bijna) bereiken van het Gebruikslimiet dat zowel per e-mail als per sms gebeurt, zie deze topic voor meer informatie hierover. Er is dus hierbij geen sprake van een pfhishingbericht.

Omdat het een publieke platform is en wij hier geen inzage hebben in je persoonlijke gegevens, wil ik je vragen om contact met ons op te nemen. Je mag mij ook even een privéberichtje sturen met je 06-nummer. Wij kijken dan uiteraard graag met je mee waardoor deze kosten zijn opgelopen.

Alvast een fijn weekend!

Groetjes,

Houssam


Reageer