Op de factuur van april zie ik op 22 en 30 april een aantal oproepen naar het buitenland die ik niet herken. Ik herkende de oproepen al niet, toen ik door mijn - uitgaande en inkomende gesprekken - scrolde kon ik de nummers die in de factuur staan niet vinden. Wat me wel bijstaat is dat ik de afgelopen maand een aantal keer gebeld ben met een onbekend nummer en ik vervolgens steeds een piep hoorde, heel vaag. Is het te achterhalen wat hier mogelijk fout gegaan is?
ik zou naar het buitenland hebben gebeld, maar dat is niet gebeurd
Beste antwoord door Houscouss
Hoi
Welkom op onze Community!
Vermoedelijk gaat het hier om Wangiri-fraude wat wel vervelend is uiteraard. Wij kunnen echter niet achterhalen wat er precies fout is gegaan, maar wanneer op de factuurspecificatie een telefoonnummer staat, dan gaat dit in ieder geval om een uitgaande oproep. De binnenkomende oproepen staan niet vermeld op de factuurspecificatie mits je het gesprek uiteraard niet in het buitenland (zone 2, 3 of 4) ontvangt waar dit kosten met zich meebrengt. Wellicht dat je per ongeluk hebt teruggebeld naar zo'n nummer waarvan je een oproep hebt gemist. Het advies is in ieder geval om niet terug te bellen naar een onbekend buitenlands nummer en deze ook te blokkeren op je toestel. (Apple / Android / Microsoft)
Groetjes,
Houssam
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.