Inflatiecorrectie / nieuwe deal

  • 12 April 2024
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Reputatie 1

Sinds het afschuwelijke T-Mobile / Odido het geweldige Simpel heeft overgenomen krijgen sommige trouwe klanten te maken met prijsverhogingen wegens "inflatiecorrectie".

Dit is voorgaand jaar januari gebeurd en dit jaar januari wederom. Onduidelijk is wie er aan de beurt was en waarom. Ook onduidelijk is waarom sommige mensen vorig jaar 86 cent meer moesten betalen of anderen dit jaar 57 cent. Er is niet één lijn aangehouden en er wordt met twee maten gemeten door Simpel / Odido. 

 

Bizar is wel dat op dit moment Simpel nieuwe klanten lokt met 15 GB, inclusief onbeperkt bellen en 500 sms'en voor slechts €10

Dat is dus meer dan iedere trouwe klant ooit gehad heeft, voor een lagere prijs.

Ofwel, de trouwe klant betaalt de werving van de nieuwe klant, middels een toegepaste "inflatiecorrectie".

 

Ik stel voor dat Simpel zijn trouwe klanten beloond door het terugdraaien van de inflatiecorrectie 2023 en 2024, plus het abonnement van 14 naar 15 GB verhoogt en de abonnementsprijs van €10 blijft hanteren.

Laat de nieuwe klanten dan bijvoorbeeld maar €11 betalen (als jullie winst nog steeds niet hoog genoeg is) en houd je aan het 1 of 2 jarig contract wat je met ons hebt afgesloten. Ga ons niet besodemieteren door nieuwe klanten minder te laten betalen dan trouwe klanten! En ja, ik weet dat jullie heel sneaky een regeltje over de inflatiecorrectie in de nieuwere contracten hebben toegevoegd. Dus iedereen die ooit een keer verlengd heeft is genaaid. 

Charlie 14 dagen geleden

Hi @JPF,

 

Allereerst welkom bij de community! 

Vervelend dat je dit zo ervaart. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Zoals je zelf al aangeeft heeft Simpel per 2023 en 2024 de inflatiecorrectie doorgevoerd. Dit is opgenomen in de algemene voorwaarden, welke je op deze website kunt vinden. We gaan er dan ook vanuit dat je deze doorneemt voordat je verlengt. Ook wanneer je al langere tijd klant bent bij Simpel. Er kan namelijk altijd iets (kleins) veranderen. 

Voor het vaststellen van het percentage inflatiecorrectie gebruiken wij de gegevens van CBS. Mocht je willen weten hoe dit berekend wordt, dan raad ik je aan om dit topic even door te lezen.

 

Verder hanteert Simpel dezelfde (verleng)deals voor de nieuwe- en bestaande klanten. Echter verschilt het wanneer je in aanmerking komt voor de inflatiecorrectie. Verleng jij of bestel jij een abonnement tussen januari en oktober, dan wordt de inflatiecorrectie per januari van het aanstaande jaar doorgevoerd. 

Mocht je nog verdere vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande informatie, aarzel dan niet om contact op te nemen met de klantenservice (of te reageren op dit topic)! 😊

 

Groet, Charlie

Simpel

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @JPF,

 

Allereerst welkom bij de community! 

Vervelend dat je dit zo ervaart. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Zoals je zelf al aangeeft heeft Simpel per 2023 en 2024 de inflatiecorrectie doorgevoerd. Dit is opgenomen in de algemene voorwaarden, welke je op deze website kunt vinden. We gaan er dan ook vanuit dat je deze doorneemt voordat je verlengt. Ook wanneer je al langere tijd klant bent bij Simpel. Er kan namelijk altijd iets (kleins) veranderen. 

Voor het vaststellen van het percentage inflatiecorrectie gebruiken wij de gegevens van CBS. Mocht je willen weten hoe dit berekend wordt, dan raad ik je aan om dit topic even door te lezen.

 

Verder hanteert Simpel dezelfde (verleng)deals voor de nieuwe- en bestaande klanten. Echter verschilt het wanneer je in aanmerking komt voor de inflatiecorrectie. Verleng jij of bestel jij een abonnement tussen januari en oktober, dan wordt de inflatiecorrectie per januari van het aanstaande jaar doorgevoerd. 

Mocht je nog verdere vragen hebben naar aanleiding van bovenstaande informatie, aarzel dan niet om contact op te nemen met de klantenservice (of te reageren op dit topic)! 😊

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1

Je hoeft me niet uit te leggen dat ik alle kleine (en vooral tussentijds toegevoegde) regeltjes moet lezen. 

Ik noem het naaien, als jullie me iets aanbieden en ondertussen de regeltjes hebben gewijzigd in het nadeel van de klant, maar ondertussen nog steeds nieuwe klanten naar binnen proberen te trekken die EN meer krijgen EN minder betalen dan de trouwe klant ! 

Reputatie 1
Badge

Je hoeft me niet uit te leggen dat ik alle kleine (en vooral tussentijds toegevoegde) regeltjes moet lezen. 

Ik noem het naaien, als jullie me iets aanbieden en ondertussen de regeltjes hebben gewijzigd in het nadeel van de klant, maar ondertussen nog steeds nieuwe klanten naar binnen proberen te trekken die EN meer krijgen EN minder betalen dan de trouwe klant ! 

Stap lekker vaar de rechter voor maximaal €15 over 2 jaar.

 

De Jurisprudentie zegt dat dit mag wanneer dit in de Algemene voorwaarden staat. ODIDO en haar merken werkt altijd met het inflatiecijfer van juni. KPN & Vodafone Ziggo werken met een vast percentage van tussen 2,5 % - 3%. Dit doen ze altijd, dus afgelopen 2 jaar hadden diens klanten een keer geluk. Het genoemde percentage voerde ze ook door wanneer de inflatie lager was, wel consequent maar ODIDO heeft de afgelopen 15 een lagere prijs verhoging doorgevoerd, op de afgelopen 2 jaar na dan.

Reputatie 1

Ik stap niet "lekker naar de rechter" omdat ik "lekker" overstap naar een betere aanbieding bij een andere provider. 

Kost me niks en bespaart me meer dan de 15.- in twee jaar 😉

Ik begrijp verder het nut van jouw tekst sowieso niet omdat het niets te maken heeft met mijn opmerkingen.

Reputatie 1
Badge

Ik stap niet "lekker naar de rechter" omdat ik "lekker" overstap naar een betere aanbieding bij een andere provider. 

Kost me niks en bespaart me meer dan de 15.- in twee jaar 😉

Ik begrijp verder het nut van jouw tekst sowieso niet omdat het niets te maken heeft met mijn opmerkingen.

Wat een bozigheid zeg. Ik koop geen 2 jarig abonnement tussen 3 tot 7 maanden voor de inflatiecorrectie, bij KPN & VodafoneZiggo is dit begin zomer.

 

En niemand zegt dat u bij Simpel moet blijven na uw contract. En wanneer het goedkoper is snap ik u heel goed.

 

Ik zit vast aan het ODIDO netwerk omdat KPN bij mij thuis heel slecht bereik heeft en Vodafone veel te vaak storing. Iedereen is vrij om te gaan en staan waar die wil, alleen zo'n boze reactie vind ik niet netjes.

Reageer