Ik ben al sinds 2016 klant bij Simpel met ondertussen 2 abonnementen zelf , eentje bij mijn partner en een stuk of 10 enthousiaste collega's die op mijn aanraden ook zijn overgestapt.
Ondertussen is mijn enthousiasme over Simpel echter flink aan het verdwijnen. Wat is er aan de hand? Laatste week juni had het Odido netwerk een flinke storing. Bijna hele ochtend geen bereik op beide simkaarten in mijn dual-sim telefoon. Ergens loop van de dag gingen de kaarten om de beurt weer wel/niet werken. Einde dag weer alles actief. Tot zover prima, vervelend, maar kan gebeuren.
Maar een halve week later kwam ik er (te laat) achter dat mijn dual-sim telefoon sinds de storing de databundel van abonnement 1 (500 MB) aan het gebruiken was ipv de databundel van abonnement 2 (20 GB). Gevolg, ik ben toen over de grens van 500 MB heen gegaan en heb nu dus een naheffing op mijn factuur over teveel gebruikte data.
Allemaal begrijpelijk normaal gesproken, maar in dit geval dus ontstaan door de Odido storing. En normaal gesproken (zonder storing) zou ik dus gewoon de 20GB databundel hebben gebruikt en zou er geen naheffing nodig zijn geweest.
Ik dus in de pen gekropen en 1.) een mail en 2.) een whatsapp naar de klantenservice gestuurd. Uitleg over de oorzaak en vraag om coulance.
Toen begon het feest: op de mail van meer dan een week geleden heb ik uberhaupt niks teruggehoord. Op de whatsapp moet je elke dag opnieuw reminden en elke dag opnieuw je gegevens invullen. Want “om privacyredenen” verwijderen we de chathistorie elke 24 uur. Leuk, maar als de reactietijd van Simpel langer dan 24 uur is dan schiet dat dus niet op.
Ondertussen 1 door AI gegenereerd antwoord gehad met ### verhaal dat er geen coulance mogelijk is, dat is een plafond had kunnen instellen (hoe dan, alleen voor data, dat kan niet eens), dat je in je dual-sim telefoon kan instellen welke kaart voor data wordt gebruikt (joh, echt waar??) en dat het niet de schuld van Simpel is.
Daarna heb ik zelf een aantal extra argumenten ingeschoten voor de coulance, maar daar zijn we nu weer meer dan een week verder en los van elke dag opnieuw gegevens inschieten geen steek verder mee.
Ik ben diep teleurgesteld en ik ga denk ik maar eens rondkijken naar een alternatief. Jammer Simpel! Ik hoop dat er via deze weg wel een antwoord komt inclusief een normale oplossing.