Beantwoord

kosten bellen buitenland zone 1?

  • 4 February 2023
  • 8 reacties
  • 622 Bekeken

Tot de factuur van afgelopen maand heb ik met mijn abonnement (onbeperkt bellen) altijd gratis kunnen bellen van Nederland naar België. Nu zie ik opeens dat er wél (binnen mijn bundel) opeens kosten in rekening worden gebracht. Waarom is dat veranderd?

Naast de inflatietoeslag over factuurbedrag INCLUSIEF BTW ben ik hier niet bepaald van gecharmeerd. Want België valt in zone 1, mijn bundel is nog lang niet op en toch krijg ik extra kosten gepresenteerd.

Graag een vlotte reactie!

icon

Beste antwoord door Noor 6 February 2023, 16:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6

Bellen, sms vanuit Nederland naar het buitenland is altijd buiten de bundel.

Tarieven buitenland

 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @MarianneQiVitaal

Welkom op onze community! 

Zoals onze Superster @Snowboard aangeeft valt bellen en sms'en vanuit Nederland altijd buiten de bundel. Je kan met jouw belbundel naar alle Nederlandse vaste nummers en 06 nummers bellen. Bel je naar een kennis (naar een 06 nummer) die op dit moment in zone 1 oftewel Europa zit? Dan valt dit binnen de bundel. Bel je naar een buitenlands netnummer (bijvoorbeeld +32) ? Dan gelden er andere tarieven.

Groet, Noor 
Simpel

Badge

@Noor 

Paar maand oud draadje, maar ik wil hierop toch nog even reageren, als het mag.
Als ik die docs lees van Simpel vind ik nergens dat het bellen vanuit Nederland naar een zone 1 land binnen de bundel valt zolang het maar een 06 nummer betreft.

En dan dit:

Je bel, sms- en internetbundeltegoed is gelding in de hele EU (zone 1). Je betaalt dus geen extra kosten meer als je op reis gaat.

Je maakt hier automatisch gebruik van. In onderstaande tabel kun je
controleren of jouw bestemming in zone 1 ligt.
Let op! Voor bellen en sms'en vanuit Nederland naar zone 1 gelden de reguliere tarieven.

Wat wordt er bedoelt met reguliere tarieven?

Als ik het nu goed begrijp zijn dit buiten de bundel tarieven?

 

Reputatie 1
Badge +8

Hi @PhilE 

 

Dat klopt inderdaad, daar worden de buitenbundeltarieven mee bedoeld. Als je kijk in het document onder het kopje: Tarieven zone 1: Staat daar het volgende:
-  In zone 1 maak je gebruik van je bundeltegoed zoals je gewend bent in Nederland. Is je tegoed op, dan gelden onderstaande buitenbundeltarieven. Voor bellen & sms’en vanuit Nederland naar zone 1 gelden de reguliere buitenbundeltarieven zoals hieronder weergeven

 

Dat betekend dus dat er inderdaad extra kosten gerekend worden voor ieder gesprek vanuit Nederland naar een buitenlands nummer. 

 

Groet, Damien
Simpel

Badge

Zover begreep ik het ook.
Maar waarom staat nergens dat het bellen naar een 06 nummer binnen zone 1 binnen de bundel valt?

Reputatie 2
Badge +7

Hi @PhilE


Voor een uitgebreide uitleg hierover verwijs ik je graag door naar onze roam like at home topic. 

Indien je hierna vooralsnog vragen hebt dan verneem ik het graag! 😊

Groetjes, Noor 
Simpel

Badge

Hoi Noor,

Het is wel duidelijk, maar ik vind het wel vreemd dat ik deze info uit een topic moet halen ipv dat het in de pdf vermeld staat.

Was niet verkeerd als het daar ook in zou staan, toch?

Reputatie 2
Badge +4

Beste @PhilE, even ter verduidelijk van: ‘Maar waarom staat nergens dat het bellen naar een 06 nummer binnen zone 1 binnen de bundel valt?’

Als jij naar een 06 bestaat de kans dat jij niet weet dat die telefoon in het buitenland is. Die kosten zijn dat uiteraard niet voor jouw rekening. Dit valt dus ook niet onder de buitenland tarieven.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Reageer