Beantwoord

Kosten die in rekening worden gebracht voor gesprekken in het buitenland (die ik niet heb gevoerd).

  • 2 June 2024
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Hoi, afgelopen week was ik in Albanie. Had een esim aangeschaft omdat dit een zone 2 land is. Ik heb geen enkel gesprek gevoerd maar toch blijkjbaar een aantal binnenkomende gesprekken gehad waarvoor iedere keer 0,76 cent in rekening wordt gebracht. Ik zie meerdere topics met hetzelfde onderwerk alleen ik kan nergens de reden hierachter vinden. Stel dat iemand een hekel aan me heeft en mij continu blijft bellen dan ben ik dus zwaar de pineut zonder dat ik er iets aan kan doen.

icon

Beste antwoord door Jahduar 4 June 2024, 17:29

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Hi @Peter op den Kamp,

 

Begrijpelijk dat je dit even navraagt.

 

Wanneer je op vakantie bent wil je natuurlijk gewoon genieten en niet, wanneer terugkomt, tegen kosten aan lopen.

Mijn advies is om de Simpel simkaart, niet in het toestel te hebben, als je in een land buiten zone 1 bent.

Op het moment dat er verbinding wordt gemaakt, met een buitenlands netwerk, buiten zone 1, worden er namelijk direct kosten in rekening gebracht.

 

Ik hoop dat ik je een duidelijk antwoord heb gegeven en dat we dit in toekomst kunnen voorkomen. 

 

Heb je toch liever dat ik jouw specifieke abonnement erbij pak, dan kan je mij een privé-bericht sturen,

met jouw 06-nummer en ter verificatie jouw achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Hoi Jahduar, 

dank voor je uitleg. Toch heb ik nog wel wat te zeggen hierover want ergens klopt er iets niet:

  1. als jullie weten dat dit zo is waarom informeren jullie mensen niet op voorhand bv middels een sms-je “welkom in land x, dit is een zone 2 land en dat houdt in etc etc ..”. ook staat dit vlgs mij nergens op jullie website maar dat weet ik niet zeker, kan het in ieder geval net vinden.
  2. In oudere berichten geven jullie zelf aan dat deze kosten onterecht zijn, als je een gesprek niet aanneemt zouden er geen kosten in rekening gebracht mogen worden.
  3. ik deactiveer niet voor niks mijn Simkaart en activeer mijn eSim, waarom zou ik dan ook nog mijn Simkaart eruit moeten halen. Beetje onothodoxe methode lijkt me. Maar goed, als dat de enige manier is om dit te voorkomen dan zij het zo.

Groet Peter

Badge +3

Goedemiddag @Peter op den Kamp,

 

Dat zijn goede punten!

Ik ga dit intern oppakken, want klanten moeten natuurlijk wel goed geïnformeerd zijn over dit soort zaken.

Zodra ik een definitieve terugkoppeling heb zal ik hem in deze topic plaatsen.

 

Groet, Jahduar

Simpel

Reageer