Beantwoord

Maximum kosten buiten je bundel

  • 26 February 2024
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo ik heb een abonnement bij simpel en stel ik ga met mijn verbruik buiten mijn bundel dan blokkeren jullie toch mijn internet gebruik bij 50 euro extra kosten? 

icon

Beste antwoord door Noor 29 February 2024, 14:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @DVrieling ! Goed dat je het even navraagt! 

Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Wij blokkeren inderdaad de simkaart wanneer je €50,00 aan buitenbundel kosten hebt gemaakt. Maar het is natuurlijk ook te voorkomen door bijvoorbeeld tijdig actie te ondernemen. Het is aan te raden om bij 80% eventueel al een MB aanvuller aan te schaffen, mocht je toch extra internet benodigd hebben. Je kan ook het Plafond instellen om extra kosten te voorkomen. Met een ingestelde Plafond heb je zelf de facturen in de hand en bepaal je zelf tot waar je eventueel kosten zou willen maken. 

Fijne dag! 

Groetjes, Noor 

Simpel

Okee ja dit dacht ik dus ook gelezen te hebben ergens maar nu had ik mijn Telefoon op stil en de berichtjes niet gehoord okee mijn fout natuurlijk. Dus ik kijk op mijn telefoon en zie dat mijn sim is geblokkeerd en ik heb gelijk een extra bundel van 7euro gekocht om blokkering op te heffen. Ik ik dacht nou ja die 50 euro is dan mijn eigen schuld die er extra bij komt gelukkig ben ik geblokkeerd door simpel. Nu krijg ik mijn factuur of ik even 350 euro wil betalen omdat ik 2200 mb buiten mijn bundel verbruikt heb.?????. Ik schrok me rot wandt ik wordt toch geblokkeerd als ik er 50 euro overheen ga. Hoe kan dit nou ik kan dit niet zomaar even uit mijn zak toveren hoe kan dit nu gebeuren. En ik weet niet eens waar mijn telefoon mee bezig was ik was druk met verbouwen en helemaal niet op telefoon gekeken. Wat kunnen we hier nu nog aan doen.? 

Het berichtje dat ik 100 %van mijn bundel had gebruikt kwam om 18.33 en dat ik geblokkeerd was kwam om 19.33 ik heb gelijk extra mb gekocht om 19.43 en toch kreeg ik rekening van 350 aan buiten bundel kosten. Terwijl ik toch geblokkeerd wordt bij 50 euro extra kosten? 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @DVrieling

Oei, dat is een hoog bedrag! Indien jouw kosten zijn opgelopen tot €350 dan heb je in het verleden hoogstwaarschijnlijk eerder buitenbundel kosten gemaakt met een dienst. Wanneer je simkaart wordt geblokkeerd dan kan je deze altijd opheffen door aanbetalingen te doen. Ik gok dan ook dat je in dit geval minimaal 2x buitenbundel kosten hebt gemaakt en 2x het limiet hebt verhoogd waardoor je simkaart bij het behalen van €350 wordt geblokkeerd 😕. Via deze weg heb ik helaas geen weg op jouw abonnement waardoor ik dit niet zo 123 kan bevestigen, je kan wel contact opnemen met onze klantenservice zodat wij dit even voor je na kunnen gaan in jouw gegevens. Ik raad je in dit geval sterk aan om in ieder geval, mocht je het nog niet gedaan hebben, het Plafond in te stellen zodat dit niet nog een keer kan gebeuren. 

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer