Beantwoord

MB's op factuur dubbel betaald?

  • 5 March 2020
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Mijn dochter heeft een abbo van €2,50, haar ‘periode’ begint op de 27e van iedere maand. We hebben met haar afgesproken dat ze een MB-aanvuller mag kopen indien nodig.

Nu zijn wij van 14 feb. t/m 22 feb in het buitenland geweest (Duitsland, Oostenrijk, Italie) en heeft zij op 6 feb. en 19 feb. een MB-aanvuller gekocht. In mijn wereld betekent dat dat ze tussen 27 jan. en 26 feb. ong. 2250MB kon gebruiken.

Volgens de specificatie van haar factuur heeft ze tussen 27 jan. en 26 feb. 554,49Mb gebruikt in NL en 1681,53MB in het buitenland. Samen dus 2236,02MB, in mijn wereld dus binnen haar (aangevulde) bundel.

Nu echter, wordt voor de buitenland MB’s €22,23 in rekening gebracht (+ de 2x €7,50 voor de MB-aanvullers). Waar komt die €22,23 vandaan en waarom worden die MB’s niet verrekend met de MB-aanvullers?

Daarnaast is de incasso blijkbaar mislukt. Ik begrijp niet waarom want ik heb gewoon saldo op mijn rekening staan en andere incasso’s van jullie gaan wel gewoon goed.

Het gaat overigens om factuur FXXXXXXXXX.

 

icon

Beste antwoord door Toontje 5 March 2020, 15:10

Bekijk origineel

2 reacties

Nog even als toevoeging:

Mijn vrouw heeft ook een Simpel abbo van €2,50. Zij heeft voor de dezelfde vakantie ook een MB-aanvuller gekocht en bij haar zijn de buitenland MB’s van dezelfde vakantie niet apart verrekend, dus die vallen wel in de MB-aanvuller.

Waarom die van mijn vrouw wel en die van mijn dochter niet?

Ik zit er nu hard over te denken om van de mislukte incasso nu even allen de €2,50 voor het abbo en de 2x €7,50 voor de MB-aanvullers te betalen in afwachting van een antwoord van Simpel.

Het kost even moeite, maar na het maken van een Excelsheet met het verbruik per dag bleek dat mijn dochter de MB-aanvuller op de 19e te laat heeft gekocht.

De genoemde 22,23 betreft dus MB’s die ze heeft gebruikt toen haar bundel en eerste MB-aanvuller op waren en voordat ze de tweede MB-aanvuller heeft gekocht. Jammer voor haar want voor de +/- 150Mb die ze nu te veel heeft gebruikt had ze 3Gb aan MB-aanvullers kunnen kopen.

Reageer