Beantwoord

Onbekende mb kosten

  • 13 April 2019
  • 6 reacties
  • 673 Bekeken

Zomaar krijg ik een mb verrekening terwijl vliegtuigstand aan staat. €9,50. En ook een keer €20.00. Terwijl ik altijd mb's overhoud..normaal.
Kent iemand dit.??
icon

Beste antwoord door Diana 15 April 2019, 09:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Badge +7
Hoi Tim,

Welkom op onze community! Wanneer de telefoon op vliegtuigstand staat zou je geen gebruik moeten kunnen maken van belminuten, sms-berichten of MB's. Wanneer je de datasessie's niet afsluit, kunnen ze op de achtergrond door blijven gaan. Omdat ik niet met je mee kan kijken op de Mijn Simpel pagina kan ik niet inzien waar de kosten uit zijn ontstaan. Je kunt dit inzien op de factuurspecificatie op Mijn Simpel. Sommige toestellen houden ook bij waar de MB's precies aan verbruikt zijn. Misschien dat dit wat duidelijkheid schept. Kijk hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

Diana
Vandaag kreeg ik bericht dat 80% van mijn MB was verbruikt.
Op de site mijn verbruik bekeken, en wat blijkt dat tijdens de nacht (tijdens mijn slaap) er bijna 200 MB's zijn verbruikt.
Hoe kan dat ?
Reputatie 3
Badge +7
Hi @schoteldraaijer, goede vraag!

Zolang mobiel internet ingeschakeld staat, is internetverbruik mogelijk. Je telefoon onderhoudt ook 's nachts een verbinding met het netwerk, bijvoorbeeld om te controleren op nieuwe berichten. Staat zowel Wi-Fi als mobiel internet aan, dan kan het zijn dat je toestel 's nachts schakelt tussen de twee.

Ben je thuis (of op school, of werk) en heb je een Wi-Fi verbinding? Dan kan je mobiel internet uitzetten. Zo voorkom je dat datagebruik doorloopt.

Via de community kunnen wij jouw verbruik niet inzien, voor verdere details daarover kan je het beste even contact met ons opnemen.

Groet, Sanne
Ik begrijp dat er verbruik is zonder echt Internet te gebruiken.
In de periode waarin het volgens mij het hogere verbruik is geweest (26-07/19-08) ligt het verbruik (in rust) tussen 0,01 en 0,05 mb.
Alleen op 12-08 om 07.03 uur is het verbruik 167,38 mb en op 12-08 om 10.03 uur ligt het verbruik op 9,54 mb.
Het verbruik van mijn echtgenote is met een identiek toestel (Iphone 6S) op het zelfde tijdstip onder dezelfde omstandigheden en op dezelfde locatie ligt dan op 0,01 en 0,05 mb.
Ik vind dus mijn verbruik heel vreemd, maar het leidt niet tot bijbetaling.
Groet, Jaap
Reputatie 3
Badge +7
Het is lastig te zeggen waar dat verschil in ontstaat @schoteldraaijer. Verbruik verschilt van persoon tot persoon en van telefoon tot telefoon.

Als je op jouw iPhone gaat naar instellingen > Mobiel netwerk > naar beneden scrolt naar Mobiel data of Mobiele datagebruik, kan je vinden hoeveel per app is gebruikt en per app instellen of ze gebruik mogen maken van mobiel internet.
Bedankt voor alle goede ideeen, als ik kijk naar de huidige periode (neem aan sinds laatste reset) is het totaal gebruik 538 MB.
De reset was november 2018 en de enige app die meer dan 167 MB heeft gebruikt is foto's.
En s'nachts gebruik ik die app zeker niet.
Ik sluit hierbij de discussie en ga met een schone lei verder, allemaal bedankt.

Reageer